Ieškoti tarp:
Įmonių
Straipsnių
Pasiūlymų
Skelbimų
Video
Katalogo kategorijų

10 saugiausių automobilių

Tikėtina, kad iki šiol dar ne visi vairuotojai supranta, kad dažniausiai būtent jie
Nuotraukos

Kasmet visame pasaulyje eismo įvykiuose žūsta tūkstančiai žmonių. Ir tai vyksta nepaisant vis modernėjančių automobilių ar tobulėjančių saugos priemonių. Žmonės žūsta kasdien. Gatvėse, keliuose. Tiesiog todėl, kad kažkas nesilaiko saugaus greičio, sėda prie vairo išgėręs ir t.t.


Tikėtina, kad iki šiol dar ne visi vairuotojai supranta, kad dažniausiai būtent jie yra atsakingi už saugias ne tik savo, bet ir kitų eismo dalyvių keliones. Kita vertus, visi vairuotojai, rinkdamiesi automobilį, galvoja ne tik apie variklį, automobilio greitį ar privalumus, bet ir apie savo bei savo artimųjų saugumą. Panagrinėkime, kokie automobiliai pastaraisiais metais buvo pripažinti saugiausiais ir kokie rodikliai leidžia jiems tokiais vadintis.

Kadangi kelios specifinės organizacijos, tokios kaip „Euro NCAP“, „IIHS“ ar „JNCUP“ visame pasaulyje kasmet sudaužo daugybę transporto priemonių, mes turime galimybę ganėtinai išsamiai susipažinti su jų bandymų rezultatais nuo kurių, dažnai, priklauso ir mūsų gyvybės.

 

1. „Qoros 3 Sedan“


Įdomi detalė – ilgą laiką kinų gamybos automobiliai buvo įvardinami kaip patys nesaugiausi, o štai 2013 m. bendras kinų ir žydų produktas „Qoros“ „Euro NCUP“ bandymų metu savo klasėje surinko daugiausia balų. Tai – išskirtinis kinų gamybos automobilio pasiekimas, nes ilgus metus kinų pramonės produkcija civilizuotiems Vakarų Europos vairuotojams kėlė baimę. „Qoros“ pergalė kompaktiškų šeimyninių sedanų klasėje – didelis žingsnis į priekį, leidžiantis tikėtis, kad artimiausiu metu ir mūsų rinkoje pasirodys pigūs, bet tuo pat metu ir saugūs, modeliai. „Qoros“ salonas bandymų metu atlaikė visus smūgius, apsaugodamas ne tik keleivius, bet ir jų kelius bei šlaunis, nesvarbu, kokioje pozoje būdavo kūnas. Net per rimtus susidūrimus šonu ar atsitrenkus į stulpą, „Qoros 3 Sedan“ puikiai apsaugo tiek keleivių galvas, tiek ir dubens kaulus, gerai apsaugota yra krūtinės ląsta ir pilvas.

87 proc. automobilis užsidirbo už vaikų saugumą: vaikiškų kėdučių tvirtinimai puikiai atlaikė tiek susidūrimus iš priekio, tiek ir iš šono, taip apsaugodami tiek pusantrų metų „vaiką“, tiek ir trimetį „mažylį“ nuo susidūrimų su automobilio interjero detalėmis.

Aukščiausius balus automobilis gavo už pėsčiųjų apsaugą bamperio srityje, kurie buvo kiek sumažinti dėl per daug standžių priekinio stiklo statramsčių. Šiame bandyme „Qoros 3 Sedan“ surinko 77 proc. Už puikų aktyvių saugos sistemų veikimą kinai turi dėkoti JAV įmonei „TRW“, gaminančiai ir tiekiančiai elektronines sistemas. „Qoros“ Europos rinkoje turėtų pasirodyti jau šiemet. Kinijos rinkoje šiais automobiliais jau prekiaujama. Vidutinė kaina – 20 000 eurų, tačiau galima įsigyti ir biudžetinių, pigesnių variantų. Tiesa, prieš tai reiktų įsitikinti ar kaina sumažinta ne saugumo sistemų sąskaita.

2. „Lexus IS 300h“


Tarp didelių šeimyninių sedanų saugiausiu 2013 m. pripažintas „Lexus IS 300h“. Japonų Premium segmento modelio avarinių bandymų rezultatai netgi viršijo minimalius reikalavimus 5 saugumo žvaigždutėms.  „IS 300h“ uždirbo 91 proc. už suaugusių keleivių saugumą ir 85 proc. – už vaikų saugumą. Aukštai buvo įvertinta ir pėsčiųjų apsauga. Automobilis turi taip vadinamą „aktyvų variklio dangtį“, papildomai apsaugantį pėsčiojo galvą – ant variklio dangčio sumontuoti davikliai, kurie, reaguodami į susidūrimą, dangtį pakelia ir taip sušvelnina smūgį. Deja, elektroninės „Lexus“ saugumo sistemos surinko tik 66 proc. „Euro NCAP“ bandymams to užteko, bet japonų inžinieriai dar turi kur tobulėti. Visos kitos „Lexus IS 300h“ sistemos atitinka „Euro NCAP“ keliamus reikalavimus netgi nepaisant to, kad šis modelis neturi greičio ribotuvo

3. „Kia Carens“


„Kia“ taip pat užsidirbo 5 saugumo žvaigždutes ir pateko tarp saugiausių 2013 m. modelių. „Carens“ 94 proc. uždirbo už keleivių ir vairuotojo apsaugą, tačiau gavo tik 64 proc. už pėsčiųjų saugumą. Kita vertus, susidūrimai su pėsčiaisiais nėra pats dažniausias eismo įvykis, tad jei mūsų gatvėmis važinėtų daugiau tokių kompaktiškų automobilių, žuvusių keliuose tikrai sumažėtų.

4. „Jeep Cherokee“


Kompaktiškų visureigių klasėje saugiausiu buvo pripažintas „Longitude“ sąrangą gavęs „Jeep Cherokee“. Tikėtina, kad ši įvertinimas prisidės prie automobilio populiarumo augimo. Modelis turi adaptyvinę kelionės kontrolės sistemą, „nuskaitančią“ radarų ir kamerų siunčiamą informaciją. Sistema gali ne tik palaikyti saugumą atstumą iki kitų transporto priemonių, bet, esant reikalui, visiškai sustabdyti automobilį. Taip pat naujasis „Cherokee“ gavo „Lane Departure Warning Plus“ sistemą, perspėjančią apie kirstą kelio juostų žymėjimą. Tiesa, kaip rodo praktika, panašios sistemos veikia ne visuose mūsų keliuose.

 5. „Maserati Ghibli“


Tarp išskirtinių automobilių, kuriuos sau gali leisti tik vienas kitas, 2013 m. geriausiu pripažintas „Maserati Ghibli“. Premium segmento atstovas gavo aukščiausius balus ne tik už keleivių ir pėsčiųjų apsaugą, bet ir aplenkė artimiausius konkurentus – „Audi A6“, 5 serijos „BMW“ ir E klasės „Mercedes Benz“. Automobilį gerai įvertinto ne tik Senojo, bet ir Naujojo Pasaulio specialistai. Už Atlanto „Ghibli“, IIHS“ vertinimu, nusipelnė „Top Safety Pick“ titulo.

6. „Renault Zoe“


Kalbant apie saugiausius automobilius, dažniausiai, įsivaizduojame didelius, masyvius automobilius. Visgi nereiktų pamiršti, kad europiečiai vis dažniau renkasi „A“ ar „B“ segmento modelius. Populiarėja mūsų keliuose ir taip vadinami „super mini“ automobiliukai. Tikėtina, jų populiarumui pasitarnaus ir tai, kad 2013 m. saugiausiu „super mini“ tapo elektromobilis „Zoe“. Suaugę keleiviai šiame modelyje saugūs 89 proc., vaikai – 80 proc., pėsčiųjų saugumas užtikrintas 66 proc. Deja, nors „Renault Zoe“ galybė visokių elektroninių pagalbininkų, keleivių krūtinių apsauga susidūrus su stulpu šiame modelyje dar šlubuoja. Kita vertus, kol oficialiai šis modelis pasirodys mūsų rinkoje, tikėtina, visos problemos bus išspręstos.

7. „Chevrolet Spark“


Amerikos eismo saugumo institutas dažnai bando kompaktiškus automobilius. 2013 m. „IIHS“ išbandė 11 kompaktiškų modelių, tačiau tik „Chevrolet Spark“ gavo „Top Safety Pick“ įvertinimą. Automobilis, važiuojantis 64 km/val. greičiu, trenkėsi į stulpą, tačiau dėl savitos sėdynių konstrukcijos, tiek vairuotojas, tiek ir keleiviai jose jautėsi užtikrintai, tinkamai suveikė ir saugos pagalvės. Deja, net nepaisant aukšto įvertinimo, tiek „Spark“, tiek ir likę bandyti modeliai nepasižymi tvirtais kėbulais.

8. „Mazda 3“


Penkiadurį japonų chečbeką 2013 m. palankiai įvertino ir „Euro NCUP“ specialistai, ir amerikiečių „IIHS“. Pirmieji modeliui davė 5 saugumo žvaigždutes, antrieji – „Top Safety Pick“ įvertinimą. Naujausios kartos „Mazda 3“ gerai atlaikė smūgį iš priekio ir į šoną, aukštai buvo įvertintos ir automobilio saugumo sistemos, tarp kurių – sistema, perspėjanti kitus eismo dalyvius apie staigų stabdymą, inovacinė „protingo stabdymo mieste“ sistema (Smart City Brake Support). Ši sistema nuolat stebi situaciją priešais automobilį ir gali, judant nedideliu greičiu, savarankiškai nuspausti stabdžius. Taip pat „Mazda 3“ gavo „aklųjų zonų“ kontrolės sistemą, sistemą, perspėjančią apie eismo juostos kirtimą (Lane Departure Warning System) ir t.t. Kiek nuvylė tik „Mazda 3“ pėsčiųjų apsauga.

9. „Acura MDX“


Kaip jau galėjote pastebėti, Europos ir JAV rinka skiriasi, tačiau Senajame Pasaulyje dažnokai pasitaiko ir modelių iš už Atlanto. „Euro NCUP“ niekada oficialiai nebandė „Acura“ modelių, tačiau juos labai pamėgo jų kolegos Amerikoje. 2013 m. daugiau negu pusė bandytų modelių buvo „japonai“.

„Acura MDX“ – premium segmento septynvietis krosouveris JAV kelių saugumo instituto buvo įvertintas pačiais aukščiausiais balais. Norint gauti tokį įvertinimą, neužtenka vien užtikrinti pasyvų saugumą, nors „MDX“, tarkim, yra net vairuotojo kelius sauganti pagalvė. Pastaraisiais metais vis daugiau dėmesio ekspertai skiria aktyviam saugumui. Be jau įprastų moderniems modeliams sistemų, „Acura MDX“ padeda vairuotojui įveikti posūkius, perspėja apie galimą susidūrimą iš priekio, turi nuo susidūrimo saugančią sistemą.

10. „Volvo S60“, „S80“ ir „XC60“


„Volvo“ nuo seno garsėja kaip vieni saugiausių automobilių. 2012 m. „Volvo V40“ avariniuose bandymuose gavo 98 proc. balų už keleivių saugumą ir 100 proc. už elektronines pagalbines saugos sistemas. Tais pačiais metais gerai įvertintas buvo ir „Volvo V60“. Tiesa, 2013 m. Europiečiai „Volvo“ nebedaužė, bet tuo nusprendė užsiimti amerikiečiai, pasiuntę į poligoną modelius „Volvo S60“, „S80“ ir „XC60“. Po bandymų visi trys modeliai buvo įvertinti kaip „Top Safety Pick +“. Įdomu tai, kad tokius įvertinimus gavo bazinės sąrangos automobiliai. Šiuo atveju už savo saugumą papildomai mokėti nebereikės.

Per ne vienerius metus trunkančius avarinius bandymus keitėsi taisyklės, tobulėjo technologijos ir automobiliai, gavę aukščiausius įvertinimus prieš kelis metus, šiandien, tikėtina, pasirodytų žymiai prasčiau. Galbūt, tačiau jie, tikėtina, vis tiek bus saugesni už tuos automobilius, kurių šimtai rieda mūsų gatvėmis ir keliais. Deja, bet retas kuris vairuotojas gali sau leisti įsigyti naują ir saugų automobilį. Už saugumą reikia mokėti. Ir ganėtinai daug. Tad belieka palinkėti, kad vieną dieną kiekvienas mūsų galėtume sėsti prie saugaus automobilio vairo, o iki tol teks važinėti kaip važinėjome – apdairiai ir galvojant.

 

Nuotraukos gamintojo ©

Paruošta pagal užsienio spaudą

Prim.lt