Ieškoti tarp:
Įmonių
Straipsnių
Pasiūlymų
Skelbimų
Video
Katalogo kategorijų

Elektromobilių varžybų dalyviai – nuo viceministro iki WRC lenktynininko

Ketvirtosiose „Įsikrauk su „Energijos tiekimu“: Vilnius–Palanga“ elektromobilių lenktynėse netrūksta įvairiausių asmenybių. Kaip greitai jiems pavyks artėjantį penktadienį nuvykti elektra varoma transporto priemone iš Vilniaus į Palangą?
Nuotraukos

2018.05.03.

„Porsche Carrera Cup GB“ ir WRC lenktynininkai, viceministras, automobilių pardavėjas, mero patarėjas, inžinierius – ketvirtosiose „Įsikrauk su „Energijos tiekimu“: Vilnius–Palanga“ elektromobilių lenktynėse netrūksta įvairiausių asmenybių. Kaip greitai jiems pavyks artėjantį penktadienį nuvykti elektra varoma transporto priemone iš Vilniaus į Palangą?

„Pirmose varžybose užfiksavome oficialų elektromobilio kelionės iš Vilniaus į Palangą rekordą, kuris vėliau kiekvienais metais buvo gerinamas. Ir dideliu tempu: nauji nugalėtojai nuo senojo rekordo „nukirpdavo“ bent po pusvalandį. Rekordas turėtų būti pasiektas ir šiemet, tačiau nekirsčiau lažybų, kad progresas bus toks pat stiprus kaip anksčiau“, – teigia elektromobilių varžybų organizatorius Darius Grinbergas.

2017-ųjų lyderiams – daugiau šansų

Ligšiolinis „Įsikrauk su „Energijos tiekimu“: Vilnius–Palanga“ rekordas priklauso „Hyundai Ioniq“ – 2017-aisiais varžybose Vaidotas Kviklys su Pauliumi Sviklu šiuo automobiliu sugaišo 4 val. 5 min.

Ar „Hyundai Ioniq“ gali būti greitesnis? Tikrai taip. 2017-aisiais prie kelio Vilnius–Klaipėda buvo tik dvi greitojo įkrovimo stotelės ir kone visi dalyviai turėjo naudotis abiem. Šiemet dešinėje kelio pusėje – net 6 stotelės, tad tinkamai parinkta sustojimų taktika leistų važiuoti greičiau ir užtrukti mažiau nei 4 valandas.

Noro atsirevanšuoti už apmaudžią pernykštę nesėkmę nestokoja „Volkswagen e-Golf“ ekipažas su Audriumi Gružinsku ir Baliu Griškevičiumi. „Moller auto“ komanda praėjusiais metais liko antroje vietoje, nuo nugalėtojų atsilikusi vos 2 min., ir šiemet yra kupina ryžto būti greitesnė. Juolab kad ji yra patyrusi elektromobilių varžybų dalyvė: 2015-aisiais ekipažas užėmė 3-ią, 2017 m. – 2-ą vietą.

„Volkswagen e-Golf“ elektromobilio baterija yra talpesnė nei „Hyundai Ioniq“ (36 kWh prieš 30 kWh), o ir teorinis deklaruojamas nuvažiuojamas atstumas pagal NEDC (angl. New European Driving Cycle) metodiką didesnis – 300 prieš 280 km. Tačiau korėjietiškas modelis turi mažesnį oro pasipriešinimo koeficientą („Ioniq“ – 0,24, o „e-Golf“ – 0,27 Cd), o tai svarbu važiuojant didesniu greičiu. Kaip parodė praėjusių metų rezultatai, aerodinamikos įtaka – labai didelė.

Vis dėlto didžiausia mįslė šiemet – ne korėjietiškas ir vokiškas modeliai bei jų ekipažai, o japoniškas antrosios kartos „Nissan LEAF“.

Populiariausias ir vienintelis

„Nissan LEAF“ yra vienintelis šiuolaikinis lengvasis elektra varomas automobilis, sulaukęs antrosios kartos modelio. Pirmasis LEAF yra populiariausias elektromobilis visame pasaulyje, tad ir antrasis šio titulo kažkam kitam perleisti neketina.

Jo techniniai duomenys liudija, kad japonai tokiems teiginiams turi pagrindo. 40 kWh talpos baterija, 377 km nuvažiuojamas atstumas (pagal NEDC), tačiau oro pasipriešinimo koeficientas – 0,28 Cd. Tai reiškia, kad „Nissan LEAF“, važiuodamas dideliu greičiu, yra šiek tiek mažiau efektyvus už savo konkurentą iš Vokietijos ir gerokai mažiau efektyvus už elektromobilį iš Pietų Korėjos.

Jeigu varžybos vyktų tik mieste, nugalėtojas būtų beveik aiškus – „Nissan LEAF“. Važiuojant keliais, kur leistinas greitis 130 km/val., elektromobilio gebėjimas efektyviai naudoti energiją gali būti ne mažiau svarbus už baterijos talpą, tad varžybų nugalėtoją nuspėti iš anksto – neįmanoma.

„Nors šiems trim automobiliams prieš varžybas prognozuojamas lyderių vaidmuo, kitų dalyvių nurašyti nereikėtų. „KIA Soul EV“ nugalėjo 2015 m. ir vėliau nuosekliai rezultatą gerino. Pirmosios kartos „Nissan LEAF“ bei „Volkswagen e-Up!“ modeliai yra populiarūs, dažnai matomi Lietuvos gatvėse – žmonės juos renkasi ne be reikalo. Nors prireiktų ne vieno netikėtumo, kad vienas šių automobilių laimėtų varžybas, ant nugalėtojų pakylos juos išvysti tikrai galime“, – sako D. Grinbergas.

Patyrę ekipažų nariai

Nors elektromobilių techniniai duomenys yra labai įvairūs, todėl įmanomos įvairiausios prognozės, juos valdo žmonės. Būtent: vairuotojas, šturmanas bei jų pasirinkta taktika nulemia, ar elektromobilis pajėgus išnaudoti savo potencialą. Šioje srityje komandos ruošiasi labai stipriai.

„Kia Soul EV“ ekipaže – Deividas Jocius, žinomas bet kuriam, besidominčiam automobilių sportu, ir Gintaras Kaukėnas, „Kia“ atstovybės Lietuvoje vadovas. Jis šiemet dalyvauja pasaulio ralio čempionato (WRC) lenktynėse, o elektromobilių varžybose – irgi ne naujokas.

„Tai – ne pirmos mano elektromobilių varžybos. Mane šitas dalykas labai „veža“, tad tokių renginių negaliu praleisti. Praėjusį savaitgalį kaip tik buvau „Formula E“ etape. Mūsų tikslas varžybose yra švietėjiškas – populiarinti ekologiškas transporto priemones ir įrodyti jų praktiškumą, į aukščiausias pozicijas nesidairome“, – apie laukiančias varžybas pasakojo D. Jocius.

Ekonomiško vairavimo lektorius, daugybės ištvermės kelionių autorius Vitoldas Milius kartu su vienu pirmųjų elektromobilių entuziastų Mindaugu Plukiu vairuos naująjį „Nissan LEAF“. Prie analogiško automobilio vairo sėdės ir praėjusių metų nugalėtojas V. Kviklys kartu su Karoliu Birgilu. Dar vieną naująjį „Nissan LEAF“ vairuos  komanda SPARK, kurioje – įvairių žiedinių lenktynių nugalėtojai Nerijus Dagilis ir Marius Slaboševičius.

„Konkurencija varžybose bus didelė – vien SPARK elektromobiliais „Nissan LEAF“ važiuos šeši ekipažai, tačiau ir senesni modeliai, naudojant gerą taktiką, turi daug šansų. Tai – puiki proga žmonėms įvertinti elektromobilių praktiškumą ir apsispręsti dėl tokios transporto priemonės įsigijimo. Kaip seksis mūsų komandai? Sunku vertinti, ar mūsų su Nerijumi patirtis žiedinėse lenktynėse duos naudos varžybose, kuriose reikia derinti ekonomiškumą su greičiu, tačiau bet kokiu atveju tai – labiau pliusas nei minusas“, – apie savo lūkesčius bei patirtį kitokio tipo renginiuose pasakojo M. Slaboševičius.

Neabejingos ir valstybinės įstaigos

Intriga turėtų būti savivaldybių kovoje: net trys miestai turės savo komandas. Vilniaus miesto savivaldybės atstovai varžysis su dviem „Volkswagen e-Up!“, Tauragei ir Palangai atstovaus „Nissan LEAF“ ekipažai. Įdomu, kad Palangos atstovai – ne savivaldos specialistai, o eiliniai palangiškiai, savo iniciatyva sumanę populiarinti ekologiškas transporto priemones kurorte.

„Mūsų meras yra už žaliąją energiją, jis skatina ją naudoti Tauragėje. Savivaldybė, pirmoji iš kitų, įsigijo elektromobilį, kitais metais bus įrengta greitojo įkrovimo stotelė, be to, planuojame atnaujinti viešojo transporto parką ir pirkti elektrinius autobusus“, – teigė vieno žaliausių Lietuvos miestų – Tauragės – mero patarėjas Artūras Fetingis. Šio miesto komanda varžybose savo „Nissan LEAF“ dalyvavo ir 2017 m.

Susisiekimo ministerija taip pat delegavo savo komandą, kurioje – viceministras Paulius Martinkus. Varžybose bus ir elektromobilių srityje pirmaujančių įmonių Lietuvoje komandos: ABB, „Energijos sprendimų centras“, „Energijos tiekimas“, ERGO ir kitos.

Ketvirtosioms elektromobilių varžyboms „Įsikrauk su „Energijos tiekimu“: Vilnius–Palanga“ startas bus duotas penktadienį 9.30 val. prie Vilniaus savivaldybės. Nuo 14.00 val. vyks finišavusių automobilių ekspozicija Jūratės ir Kastyčio skvere Palangoje, o 16.00–19.00 val. ten pat vyks ir vaikų elektromobilių lenktynės. 19.00 val. numatoma apdovanojimų ceremonija.