Ieškoti tarp:
Įmonių
Straipsnių
Pasiūlymų
Skelbimų
Video
Katalogo kategorijų

Avarinės pagalbos iškvietimo sistema eCall Lietuvoje - vežėčios prieš arklį

Lengvųjų ir komercinių automobilių gamintojai yra pasirengę nuo ateinančių metų
Nuotraukos

2017 12 27

Lengvųjų ir komercinių automobilių gamintojai yra pasirengę nuo ateinančių metų visoje Europos Sąjungoje įsigaliosiančios avarinės pagalbos iškvietimo sistemos eCall reikalavimams - jau dabar gaminamuose automobiliuose montuojami pažangiausi prietaisai. Deja, nuogąstaujama ar moderni sistema sklandžiai funkcionuos Lietuvos teritorijoje, nes nežinia, ar sena įranga bei programos sklandžiai sąveikaus su naujais automobiliais. 

Pranešti įvykio vietą, nustatyti pažeidimų lygį, ar gresia pavojus žmonių gyvybei bei daugelį kitų duomenų apie eismo įvykį perduoti tarnyboms pavesta išmaniai sistemai eCall. Toks ambicingas eismo saugumą didinantis tikslas iškeltas dar 2011 metais Europos Komisijoje ir aprašytas direktyva bei trimis standartais. Neseniai reikalavimai atnaujinti, iškelti nauji uždaviniai, atsižvelgiant į sparčiai besivystančias technologijas.

Europa rūpinasi gyvybėmis

ES palaikė „eCall“ kūrimą, pirmiausia pradėdama „eMerge“ projektą, o vėliau jį įdiegdama per HeERO, kuri sukūrė visos Europos skubaus iškvietimo paslaugą „eCall“, pagrįstą bendruoju Europos skubios pagalbos numeriu 112. Per keturis 2011 - 2014 metus 15 bendrijos šalių pradėjo veikti suderinta ir suderinta skubios pagalbos iškvietimo sistema.

EK tikina, kad per sistemą „eCall“ gauti duomenys leis skubios pagalbos tarnyboms greičiau suteikti pagalbą transporto priemonių vairuotojams ir keleiviams. Taip bus išgelbėta daugiau gyvybių ir greičiau pradėtas gydymas susižalojus. Prognozuojama, kad sistema „eCall“ leis 40 proc. sutrumpinti reagavimo į nelaimę laiką miesto vietovėse ir 50 proc. – kaimo vietovėse, ir per metus bus išgelbėta iki 2 500 gyvybių.

„eCall“ yra puikus ES remiamo projekto pavyzdys, kuris sukūrė technologinius sprendimus žmonių gyvybėms gelbėti. Šiuo metu teisės aktai leidžia realiai pasinaudoti skaitmeninių technologijų teikiama nauda”, - pažymėjo EK narys Günther H. Oettinger, atsakingas už skaitmeninę visuomenę ir ekonomiką.

Tikri pavyzdžiai

Visi automobilių gamintojai, parduodantys savo mašinas Europoje turėjo laiko sukurti, išbandyti ir įdiegti modernią „eCall“ įrangą. Pažangūs technologiniai sprendimai, padedantys gelbėti žmonių gyvybes tapo kasdieniais privalumais, gamintojų atsakomybės ir aukštos automobilių kokybės įrodymais. Kiekvieno gamintojo sistema ne tik visiškai atliepia aukštus EK direktyvos reikalavimus, bet ir stengiasi būti geresne už kitas, kad būtų lydere savo srityje ir pridėtų daugiau vertės naujausiems automobiliams.

Aukštesnės klasės automobilių gamintojas - pasaulinis lyderis - Mercedes Benz nuo 2018 metų gaminamuose automobiliuose diegia inovatyvią „Mercedes me Connect“ sistemą. Ji bus standartinė visoms gamintojo mašinoms ir visiškai atlieps naujausius „eCall“ sistemos reikalavimus.

UAB SilberAuto Marketingo vadovas Lietuvoje Saulius Gražys teigia, kad Mercedes „eCall“ sistema naujuose ir atnaujintuose automobiliuose pasirodys su Mercedes me Connect ir bus vienas iš standartinių Accident managment servisų, instaliuojamų visuose, tiek lengvuose, tiek ir komerciniuose, koncerno gaminamuose modeliuose.

Iš Lietuvos rinkoje dominuojančių Mercedes Benz modelių atkreiptinas dėmesys į Mercedes Benz V klasę bei C ir E ar GL klasių modelius.

Savo reagavimo į avarijas funkciją ir dar daugiau galimybių naujuose automobiliuose pristato ir koncernas Opel. Jų pažangi sistema OnStar stebi, fiksuoja, perduoda ir analizuoja daugybę techninių duomenų apie kelionės eigą ir puikiai sąveikauja su eCall sistema. Pasak Opel Southeast Europe Kft.ryšių su visuomene Baltijos šalyse specialistė Orsolya Molnár užtikrino, kad visos Opel visiškai atitinka 2015 metų ES direktyvų reikalavimus, įsigaliosiančius nuo 2018 balandžio.

Ateinančiais metais Opel didžiuojasi pristatydamas savo naujausius modelius Vivaro, Insignia, Crossland X ir k.t.

Pažymėtina, kad „eCall“ sistema taikoma ne tik lengviesiems šių gamintojų automobiliams, bet ir komerciniam transportui. Kaip žinia, „išmaniausi“ ir pažangiausi čia yra vilkikai. Sunkiajame transporte diegiamos kur kas efektyvesnės telematikos, automatinio vairavimo bei patikimos apsaugos ir apskaitos sistemos.

Nei vienas pasaulinio lygio automobilių gamintojas ar atstovas nesiėmė prognozuoti, ar senoviška „eCall“ įranga Lietuvoje sklandžiai sąveikaus su moderniais sprendimais jų naujose mašinose. Nėra jokių garantijų, kad 2011 metų pavyzdžio įranga gebės sklandžiai užtikrinti tokių funkcijų veikimą.

Akibrokštas iš Vilniaus

Gamintojų nuogąstavimus patvirtina atsakymas iš Bendrojo pagalbos centro (BPC). Ši institucija atsakingą už daugelį išmanių sprendimų diegimą efektyvesnei pagalbai žmonėms užtikrinti. Skaičiuojant dienas iki Naujųjų metų, BPC konstatuoja, kad eCall sistema Lietuvoje pasenusi, o kada bus atnaujinta - neaišku.

“Bendrajame pagalbos centre naudojamuose „eCall“ modemuose šiuo metu yra įdiegta 2011 metų standartų versijas atitinkanti aparatinė įranga. Ją numatoma atnaujinti pagal 2015 metų standartų versijas”, - pranešė BPC atstovė viešiesiems ryšiams Vilma Juozevičiūtė.

Taigi, kol pasauliniai automobilių gamintojai nekantrauja rinkai pristatyti savo moderniausius sprendimus, padedančius gelbėti žmonių gyvybes, Lietuvoje šiuolaikinių mašinų laukia pasenusi ir neefektyvi infrastruktūra.

 

Straipsnio kategorijos