Ieškoti tarp:
Įmonių
Straipsnių
Pasiūlymų
Skelbimų
Video
Katalogo kategorijų

„iGo2Dakar“ komanda keliauja į 2021-ųjų Dakarą

Šių metų Dakaro ralyje keliavusi ir naujienas ralio gerbėjams Lietuvoje pranešdavusi komanda „iGo2Dakar“ ruošiasi savo ketvirtajam Dakarui, kuris startuos 2021 metų sausio pradžioje.
Nuotraukos

2020.11.20.

Šių metų Dakaro ralyje keliavusi ir naujienas ralio gerbėjams Lietuvoje pranešdavusi komanda „iGo2Dakar“ ruošiasi savo ketvirtajam Dakarui, kuris startuos 2021 metų sausio pradžioje. Į Saudo Arabijos smėlynus nepriklausomi žurnalistai iškeliauja su tuo pačiu „Nissan Navara“ automobiliu, dar vadinamu „Odisėju“, didesne komanda ir naujais tikslais.

„Lietuva serga Dakaro liga. Tai antros pagal populiarumą varžybos Lietuvoje, žiūrovų dėmesiu nusileidžiančios tik jo didenybei krepšiniui. Šiemet varžybos pritrauks dar didesnį būrį lietuvių, nes startuos ne tik rekordinis skaičius dalyvių iš Lietuvos –  net septyni ekipažai, bet ir pirmą kartą starte išvysime lietuvį Laisvydą Kancių su keturračiu. Laisvydas sėkmingai įveikė atrankos barjerą Andalūzijos ralyje ir įgijo teisę startuoti sunkiausiame pasaulyje maratone“, – teigia vienas projekto „iGo2Dakar“ iniciatorių, komunikacijos specialistas Mindaugas Plukys.

Jis žadėjo, kad komanda stengsis, jog ją sekantys gerbėjai gautų visas naujienas apie lietuvių startus jau 43-ajame Dakaro maratone bei sužinotų daugiau pikantiškų istorijų iš varžybų užkulisių.

Planuoti pradėjo vos grįžę

„Šių metų sausį grįžę iš Saudo Arabijos į Lietuvą pradėjome kurti planus 2021 metams. Ieškojome partnerių, tobulinome automobilį, skaičiavome, ar pajėgsime išvykti su norima komandos sudėtimi. Dabar jau galime drąsiai teigti – važiuojame! Labai esame dėkingi ilgamečiams mūsų partneriams „Autoaibė“ ir STIHL, kurie tiki mūsų projektu. Džiaugiamės, kad prisijungė įrankių centras „Stokker“ ir „Paradis“. Tik šių rėmėjų dėka jūs sulaukiate tiek daug įdomių naujienų“, – sako M. Plukys.

Pasak jo, koronaviruso pandemija sujaukė Dakaro ralio organizatorių planus. Jiems teks sukurti ralio kaimelį kaip savotišką sanitarinį burbulą, kuriame bus stipriai ribojamas ne tik bendravimas tarp skirtingų komandų, bet ir medijos atstovų darbas.

„Reikės išmokti gyventi ir dirbti ypatingomis sąlygomis. Tačiau mūsų užduotis išlieka ta pati – iš Dakaro ralio ir pateikti daug įdomios informacijos“, – tikino pašnekovas.

Komanda išaugo

Į artėjantį Dakaro ralį keliauja trys „iGo2Dakar“ projekto nariai: komunikacijos meistras Mindaugas Plukys, fotografas Andrius Laucius ir operatorius Mantas Vilimas. Praėjusiais metais į Dakarą keliavo tik pirmieji du, tad daug laiko trukdavo nufilmuotos medžiagos siuntimas į Lietuvą – montuotojas dirbo Vilniuje.

Saudo Arabijoje interneto ryšio kokybė nėra įspūdinga, tad vaizdo medžiaga lietuvišką auditoriją ne visada pasiekdavo operatyviai. Visgi šiemet ši problema nebus aktuali – vaizdo medžiagos paruošimas vyks pačioje Saudo Arabijoje.

„Didžiausias iššūkis bus interneto ryšys. Dakaro stovykloje gyvens apie 1500 žmonių. Buvo atvejų, kai tiesiog šalia esantis mobilaus ryšio bokštas nesugebėdavo užtikrinti tokio kiekio mobiliųjų duomenų perdavimo poreikio. Tekdavo palikti bivaką ir ryšio ieškoti atokesnėse vietovėse. Šiemet iš bivako išvažiuoti bus draudžiama. Reiks prisitaikyti prie naujų sąlygų ir susitaikyti su mintimi, kad medžiagą teks siųsti tik sekančią dieną“, – pasakoja A. Laucius.

Rodo tai, kas nematoma

2020-ųjų Dakaro ralyje dalyvaus net septyni lietuviški ekipažai: penki automobilių (Benediktas Vanagas su Filipe Palmeiro, Edvinas Juškauskas su Aisvydu Paliukėnu, Gintas Petrus su Povilu Valaičiu, Vaidoto Žalos ekipažas ir Antanas Juknevičius su Dariumi Vaičiuliu) bei du motociklų ir keturračių (motociklininkas Arūnas Gelažninkas ir keturratininkas Laisvydas Kancys).

„iGo2Dakar“ projektas siekia objektyviai pateikti naujienas apie visus lietuvius ir Dakaro gerbėjams suteikti kuo daugiau informacijos apie mažiau matomus šio sporto užkulisius. Pavyzdžiui, 2018-ųjų sausį didelio dėmesio sulaukė „iGo2Dakar“ parengta medžiaga apie didelių komandų sunkvežimius, kurie registruojami kaip lenktyniniai, tačiau dėl pozicijų nesivaržo – jų misija yra tik vežti papildomas dalis automobilių ekipažams. Skaitytojai įsiminė reportažus apie aukštikalnių ligą, interviu su Dakaro operatorių sraigtasparnio pilotu, paaiškinimus apie kelio knygos įdomybes.

„Artėjančiame ralyje dirbsime tuo pačiu principu. Pateiksime standartines naujienas ir ieškosime įdomių dalykų, kurie ne visada pasiekia entuziastų akis. Kalbinsime mechanikus, žiūrovus, lyderių ir lėtesnių komandų atstovus, patarsime visiems keliautojams, norintiems aplankyti Saudo Arabiją. Daug informacijos jau galite rasti mūsų socialiniuose tinkluose taip pat kviečiame gerbėjus siūlyti kitas temas – 2020-ųjų Dakare gavome ne vieną puikų pasiūlymą, kurį įgyvendinome“, – sako M. Plukys.

Veža „Nissan“ pikapas

Projekto automobiliu išlieka 2017 m. pagamintas „Nissan Navara“ pikapas. Jau beveik 100 000 km įveikęs automobilis atlaikė jau tris Dakaro ralio iššūkius skirtingose pasaulio pusėse: Pietų Amerikoje ir Arabijos pusiasalyje.

Šiemet daugiau dėmesio skirta praktiškumui kelionėse, įrengta papildomi įrenginių įkrovimo taškai, kurie šiais laikais itin yra svarbūs dirbant lauko sąlygomis. „Navara“ 2020-aisiais taip pat nenuobodžiavo – pikapas buvo matomas visoje Lietuvoje kaip įvairių renginių žiniasklaidos komandų automobilis.

Juo keliavo fotografai bei operatoriai „Lietuvos motociklų kroso čempionato“, „Rally Žemaitija“ bei „Baja Lithuania“ varžybose, kituose renginiuose. Šiuo metu automobilis visiškai paruoštas laukiančiam kelių tūkstančių kilometrų iššūkiui. Lapkričio 27 d. jis pradės didžiąją kelionę Prancūzijoje, Маrselio uoste – iš ten kartu su kitais Dakaro ralio dalyviais išplauks į Saudo Arabijos Džidos uostą.

Apie #iGo2Dakar #iGo2Dakar: 2017 m. prasidėjęs projektas, kurio misija – kuo plačiau nušviesti populiariausią automobilių sporto renginį Lietuvoje Dakaro ralį ir paliesti visas gerbėjams įdomias temas. Filmuoti, fotografuoti ir rašyti ne tik tai, ką nori pasakyti lenktynininkai, bet ir šio sporto užkulisius, technikos subtilybes, parodyti nuostabų Saudo Arabijos kraštovaizdį bei nuoširdžius šios šalies žmones.