Ieškoti tarp:
Įmonių
Straipsnių
Pasiūlymų
Skelbimų
Video
Katalogo kategorijų

Jubiliejinis „BikeXdream“ ir dvigubas „Iron Butt“ ištvermės pravažiavimas motociklais

Šiemet, jau dešimtą kartą iš eilės, klubas „Iron X MC“ kvies visus motociklininku
Nuotraukos

Šiemet, jau dešimtą kartą iš eilės, klubas „Iron X MC“ kvies visus motociklininkus ir jiems prijaučiančius į jubiliejinį, dešimtąjį „BikeXdream“ reginį, vyksiantį šių metų rugpjūčio 7-9 dienomis. Renginys jau dabar žada nemažai staigmenų.

 

Jis ne tik pirmą kartą vyks Anykščiuose, kuriame iki šiol tokie renginiai nebuvo organizuojami, bet ir pirmą kartą renginio metu vyks net du „Iron Butt“ (Geležinės subinės) ištvermės pravažiavimai motociklais. Plačiau mums pasakoja klubo „Iron X MC“ sekretorius Rolkiukas.

Iš pradžių apie tai, kada ir kaip kilo mintis organizuoti „Iron Butt“ ištvermės pravažiavimą?

Pradžią šiai įdėjai davė vienas mūsų Klubo narių, kuris prieš 6 metus, savo 30-mečio proga, sau pasidovanojo ištvermės išbandymą. Jam pavyko. Labai pavargo, bet liko patenkintas. Kiek žinau, Lietuvoje daugelis baikerių šitaip tikrino savo ištvermę, o JAV yra įsteigta „Iron Butt“ asociacija, kuri koordinuoja norinčius „pasikamuoti“. Viso pradžia buvo tokia: mūsų klubo pavadinimas „Iron X MC“, o yra Amerikoj asociacija „Iron Butt“ – pavadinimai panašūs, mus vienijanti veikla – motociklai. Nutarėm, kad reikia padaryti organizuotą pravažiavimą, o ne pavienius mėginimus. Susisiekėm su „Iron Butt“ asociacija ir taip pirmą kartą Rytų Europoje 2013 metais, per „BikeXdream“ suorganizavom tokią „kelionę“.

Kokia šio pravažiavimo esmė?

Viskas vyksta labai paprastai. Per 24 valandas privalai pravažiuoti daugiau negu 1000 mylių (1609 km.). Čia ne lenktynės, todėl važiuoji pagal leistinas kelių eismo taisykles. Važiuodamas renki įrodymus, kad tikrai važiavai tuo maršrutu. Mes, kaip organizatoriai, užtikrinam liudininkus, kurie patvirtina maršruto įveikimą. Visi važiuojantys turės piltis kurą ir nepamesti kuro kvitų, nurodytose „Lukoil“ degalinėse. Mūsų klubo žmonės fiksuos pravažiuojančius prie Vilniaus, Rygos ir Talino.

Kas gali dalyvauti?

Visi, kas tik nori. Mes jokių dokumentų nereikalaujam. Jei tik turi motociklą, degi noru ir pasirengęs palikti bent 120 eurų kurui, pirmyn į trasą. Geriausias tam pavyzdys buvo 2013 metais: su ne naujausia ir ne pačia galingiausia „Yamaha“ tėvas su 12-mete dukra, kuri „šturmanavo“ ant galinės sėdynės, sėkmingai įveikė visą maršrutą.

Ar jūsų rengiamus važiavimus pripažįsta tarptautinė asociacija?

Taip. Visi įveikę nurodytą maršrutą, gauna klubo „Iron X MC“ pravažiavimo diplomą. Tačiau norintys gauti oficialų patvirtinimą iš „Iron Butt“ asociacijos, privalo užpildyti reikiamus dokumentus, susirinkti mūsų liudininkų parašus, pridėti kuro kvitus ir viską išsiųsti į JAV. Po 2 – 3 mėnesių gaus sertifikatą, ženkliuką ir dar kai ką iš tarptautinės „Iron Butt“ asociacijos.

Šis pravažiavimas – rimtas išbandymas tiek žmonėms, tiek technikai. Ar pagalvota apie „pirmąją pagalbą“ pakeliui?

Taip. Kaip ir minėjau prie Vilniaus, Rygos ir Talino bus mūsų Klubo žmonės, kurie bus pasiruošę suteikti būtiną pagalbą tiek žmogui, tiek technikai. Visi prieš išvažiuojant bus instruktuoti ir turės ne tik maršruto įveikimo aprašymą, tačiau ir telefonų numerius, bei kitus kontaktus atsitikus bėdai. Kuo galėsim, tuo padėsim.

Kiek „Iron Butt“ pravažiavimų Lietuvoje jau vyko?

Pavienių pravažiavimų buvo nemažai, tačiau organizuotas tik vienas – 2013 metais, per „BikeXdream“ renginį Kupiškyje. Ir dar vienas momentas. Lietuvos keliais tai padaryti beveik neįmanoma, nes negali važiuoti tuo pačiu keliu, kaip pvz.: Vilnius – Klaipėda – Vilnius ir taip keletą kartų. Todėl mes panaudojam ir broliškų valstybių – Latvijos ir Estijos – kelių infrastruktūrą.

Gal pameni 2013 metų dalyvius ir pravažiavimo nugalėtojus?

Viso prieš du metus užsiregistravo 36 dalyviai. Sėkmingai trasą įveikė 32. Pirmojo oficialaus važiavimo nugalėtojais tapo 32 dalyviai ir viena dvylikos metų keleivė. Kiek pamenu važiavo daugelio Lietuvos klubų atstovai: iš mūsų klubo „IronX MC“ – 2 žmonės, iš „Aliens MC“ – 3 žmonės, iš „Boozefighters MC“ – 2 žmonės, iš „Copper Heart MC“ – 2 žmonės, iš „Road Bears MC“ – 1 žmogus, iš „Road Tribe MC“ – 1 žmogus, iš „Forewer Free MCC“ – 3 žmonės, iš „Perkūnas MCC“ – 2 žmonės, iš „Blitzkrieg MCC“ – 1 žmogus, iš Latvijos klubo „Livonia MCC“ – 2 žmonės, ir Estijos klubo „Route 15 MC“ – 2 žmonės. Buvo ne mažai motociklistų iš Estijos, Latvijos ir Lietuvos nepriklausančių jokiems klubams. Įdomiausia tai, kad 2013metais, trys Kauno atstovai pravažiavę apie 600 km, išbandė Latvijos kelius ir nusprendė grįžti į „BikeXdream“, kur visą naktį pasakojo, kaip kitą kartą tikrai įveiks maršrutą. Pažiūrėsim ir būtinai Jus informuosim, kaip jiems seksis. Tada dalyvavusiam estukui nepasisekė labiau – jo „Harley Davidson“ apsidžiaugė, kad po 900 km. pagaliau pasiekė Estijos žemę ir iš tos laimės nusprendė atsikratyti tepalų. Taigi estas liko Estijoje, o renginys „BikeXdream“ be vieno esto.

Kaip atsitiko, kad šiemet bus du važiavimai – po Pabaltijį ir iš Vokietijos?

Jau keletą metų mūsų Klubas „Iron X MC“ ir tarptautinis Klubas „Road Eagle MC“ bendrauja. Kalbos ir pamąstymai prasidėjo per 2014 metų „BikeXdream“ Biržuose, kai „Road Eagle MC“ klubo nariai pareiškė norą, kad kitais metais, jie nuo savo „motininio“ klubo, kuris įsikūręs Miunchene į mūsų renginį atvyks be nakvynės, kaip sakant vienu prisėdimu. Štai čia ir gimė mintis, kodėl gi nepadarius dar vieno „Iron Butt“ maršruto. Nes nuo Miuncheno iki „BikeXdream“ Anykščiuose beveik 1600 km. Šią žiemą pas mus į „WinterXdream“ buvo atvykęs Klubo „Road Eagle MC“ kelio kapitonas. Susėdo abiejų Klubų kelio kapitonai ir teisingai sudėliojo ne tik alaus bokalus, bet ir maršrutą Miunchenas – Anykščiai. Taigi už antrojo maršruto organizavimą ir įveikimą yra atsakingas klubas iš Vokietijos „Road Eagle MC“.

Jeigu dviejų važiavimų praktika pasiteisins ar galima tikėtis, kad ji bus kartojama ir kitąmet?

Mes, kaip organizatoriai, esame nusprendę, kad „Iron Butt“ pravažiavimus organizuosim kas du metus, taigi kitais metais visi ilsimės, o 2017m. vėl bandysim ištvermę. Jau šiemet turėjome pokalbių apie maršrutą iš Olandijos, yra norinčių važiuoti iš Rusijos. Pagyvensim, pamatysim.

Ar maršrutai bus keičiami?

Kaip organizavom pirmąjį ir dabartinį pravažiavimus Lietuvos, Latvijos ir Estijos keliais, maršrutus sudarinėjom atsižvelgdami į esamų kelių būklę. Kitas labai svarbus veiksnys, kodėl sudarėme būtent tokį maršrutą yra pravažiavimo rėmėjas „Lukoil Baltija“, įmonė kuri valdo didžiausią degalinių tinklą Pabaltijo šalyse. Taigi visi kurie važiuos, privalės piltis kurą nurodytose „Lukoil“ degalinėse. Šis rėmėjas išduos „X“ korteles su nuolaidomis kurui, kavai bei kitiems būtiniems produktams. Tačiau niekas nežino, kas bus po dviejų metų. Labai laukiam, kol lenkai baigs kelių tobulinimo darbus ir kitas maršrutas 2017 metais iš Lietuvos tikriausiai paskus link Lenkijos.

Ko kategoriškai negalima ruošiantis dalyvauti tokiame ištvermės pravažiavime?

Kategoriškų apribojimų nėra. Visi važiuojantys turi savo galvą ant pečių ir patys sprendžia. Tačiau noriu duoti kelis patarimus, kurie ruošiasi išbandyti savo galimybes:

Turi būti didelis noras, geras moralinis nusiteikimas ir patikimas motociklas.

Į kelionę rekomenduojam pasiimti lietaus ir kitus atsarginius rūbus, pirmosios pagalbos ir tech. pagalbos vaistinėles;

Rekomenduojam pasiimti pakrautus telefonus ir GPS įrangą;

Geriausia susirasti važiavimui partnerį ar du. Lengviau važiuoti 2-3 žmonių grupėje, negu vienam. Didesnė kompanija – nerekomenduotina. Jei esate vienas, kompaniją susirasite prie starto.

Daugiau patarimų rasite „Iron Butt“ puslapyje: www.ironbutt.com .

Ar bus taikomi kokie nors amžiaus, sveikatos ir t.t. cenzai?

Jokių apribojimų nebus. Aišku sveikatos reikia geros, visgi teks važiuoti apie 21–23 valandas be poilsio ir miego. Pailsės ir išsimiegos dalyviai sugrįžę į „BikeXdream“ Anykščiuose.

Kur ir kaip galima registruotis pravažiavimui?

Pageidautina, kad visi dalyviai, kuo ankščiau apsispręstų ir iki 2015–08–06 atsiųstų duomenis el.paštu: info@ironx.lt. Reikalinga informacija: vardas, pavardė, gimimo metai, motociklo markė, valstybinis numeris ir pagaminimo metai. Daugiau informacijos galite rasti mūsų klubo svetainėje www.ironx.lt .

Kada ir kur planuojamas startas ir finišas?

Iš Vokietijos dar neturime tikslių duomenų, aišku tik tiek , kad finišas bus Anykščiuose „Lukoil“ degalinėje. O tie kas žada važiuoti Lietuvos, Latvijos ir Estijos keliais 2015–08–07 renkasi Anykščiuose, „Lukoil“ degalinėje, adresu A. Vienuolio g. 34A. Dalyvių startas nuo 16 iki 18 val. Ten juos pasitiks mūsų Klubo nariai, kurie praves instruktažą, padės teisingai užsipildyti dokumentus ir suteiks kitą reikalingą informaciją. Starto laiką pasirenka pats dalyvis, t.y. pilasi kurą ir važiuoja. Laikas nurodytas kuro kvite yra dalyvio starto laikas. Pravažiavęs visą maršrutą dalyvis grįžta į tą pačią degalinę ir pilasi kurą. Finišo laikas bus nurodytas kuro kvite.

Kas laukia nugalėtojų?

Visi įveikę maršrutą bus pakviesti ant scenos ir gaus „Iron X MC“ prezidento pasirašytus diplomus, bei „BikeXdream“ atributikos komplektą. Dalyviams, kurie norės išsiųsti dokumentus į „Iron Butt“ asociaciją, mūsų žmonės padės juos teisingai užpildyti.


Linkime sėkmės ir iki greito susitikimo Anykščiuose.

Kalbėjosi V. Misevičius

Prim.lt