Ieškoti tarp:
Įmonių
Straipsnių
Pasiūlymų
Skelbimų
Video
Katalogo kategorijų

„Renault Alpine A110“ jubiliejui paminėti sukurtas koncepcinis modelis

Žymėdama „Alpine Berlinette“ penkiasdešimties metų jubiliejų, „Renault“ sukūrė greitą ir sportišką koncepcinį „Renault Alpine A110-50“ automobilį.
Nuotraukos

Žymėdama „Alpine Berlinette“ penkiasdešimties metų jubiliejų, „Renault“ sukūrė greitą ir sportišką koncepcinį „Renault Alpine A110-50“ automobilį.

Kas slypi po šiuo vardu? Kartais paveldėtas vardas gali būti didžiulis lobis – būtent taip yra su „Alpine“. Jo DNR slypi „Renault“ sportinė aistra ir techninis tobulumas.

„Renault Alpine A110-50“ koncepcinis automobilis moderniai atskleidžia pačias ryškiausias originaliojo „A110“ dizaino savybes.

Anglies pluošto kebulas yra neįprasto mėlyno atspalvio, kuris atgaivina ir iš naujo pateikia žymųjį „Alpine Blue“.

„Renault Sport Technologies“ daliniui rengiant „Renault Alpine A110-50“ koncepcinį modelį, įkvėpimo buvo ieškoma automobilių sporto pasaulyje. Kuriant automobilį, buvo remiamasi patirtimi, gauta gaminant tokią pat platformą turintį lenktyninį „Megane Trophy“.

„Šio automobilio gamyba buvo nepakartojamas nuotykis. Siekėme pagaminti šių laikų „Berlinette“ atitikmenį, kuris įkūnytų „Renault“ aistrą automobilių sportui. Viso kūrybinio proceso metu buvome vedami savo širdies ir emocijų,” – sakė „Renault“ koncepcinių ir parodos automobilių skyriaus direktorius Axelis Breunas.

„Renault Alpine A110-50“ koncepcinio modelio kūrimas

Nauja nemirštančio dizaino interpretacija

Minėdami 50-ajį legendinio „Berlinette“ jubiliejų, dizaineris Yannas Jarsalle‘is ir koncepcinių bei parodų automobilių skyriaus direktorius Axelis Breunas sukūrė naują originalaus dizaino interpretaciją. Tai iš esmės yra „DEZIR“ modeliu pradėtos naujos „Renault“ dizaino krypties, kurios kūrėjas yra Laurensas van den Ackeris, tęsinys. Be to, šios naujos dizaino tendencijos bus įgyvendintos kompanijos ateities modeliuose. Naujas, su ryškiu deimanto ženklu priekyje suderintas eksterjeras buvo pritaikytas šiam ypač žemam ir plačiam automobiliui. „Renault Alpine A110-50“ yra šiandienos automobilis, įkūnijantis „Renault“ atsidavimą automobilių sportui.

„Kiekvienam iš komandos narių dirbti su „Alpine“ koncepcinio automobilio projektu buvo tikras svajonės išsipildymas. Mes siekėmė parengti šį automobilį šiuolaikiniam pasauliui neužmiršdami ir jo pirmtako palikimo,“ – sakė „Renault“ korporacijos dizaino vyriausiasis viceprezidentas Laurensas van den Ackeris.

„Renault Alpine A110-50“ koncepcinis modelis iš naujo pateikia pačias charakteringiausias originaliojo „A110” dizaino savybes:

-       apvalios elegantiško ir aerodinamiško kebulo formos su žibintais, kuriais oro srautas praeina be jokio didesnio pasipriešinimo;

-       nostalgiją keliantys, bet modernūs, pusiau apvalūs papildomi žibintai naudoja geltoną LED apšvietimą;

-       charakteringas 3D galinis langas, pro kurį matosi prieš galinę ašį montuojamas variklis;

-       oro įsiurbimo angos abiejose pusėse primena elementus ant senojo „Berlinette“ ratų arkų. Dešinėje atidaromas pavarų dėžės aušinimas, o kairėje – variklio skyrius.

„Faster” pagamintas anglies pluošto kebulas yra nudažytas nauju mėlynu atspalviu, kuris iš naujo perteikia žymiąją „Alpine” mėlyną spalvą. Automobilio išdėstymas yra vertas paties geriausio GT automobilio – bagažinė įrengta priekyje, o variklio skyriaus dangtis yra beveik pačiame gale. Durys yra sukurtos taip, kad atsidarytų kaip žirklės.

„Kaip ir „Berlinette”, automobilis yra labai lenktų formų ir išreiškia tris svarbiausius mūsų naujosios dizaino krypties raktažodžius – paprastumą, jausmingumą ir draugiškumą,” – sako Axelis Breunas.

Lenktynėms pritaikyta vairuotojo vieta

Įsitaisius vairuotojo vietoje žvilgsnį iš karto patraukia anglies pluošto slenksčiai.

Šiame dviviečiame automobilyje dominuoja juoda spalva, o visos detalės primena apie puikią kokybę ir sportiškumą:

-       vairuotojo vieta yra pažymėta „Renault Alpine A110-50” ženklu, turi itin tvirtus „Sabelt” saugos diržus bei kitokius, ypatingus mėlynos atspalvius;

-       valdymo skydelis yra visiškai neperkrautas. „Renault Design“ sukurtas vairas turi spalvotą ekraną ir naudoja toką pat technologiją, kaip ir „Formula Renault 3.5“ vienvietis, kad suteiktų visą vairuotojui reikalingą informaciją;

-       lenktynininkui skirta įranga yra sukurta „Sabelt”, o šalmas pagamintas „Ruby”.

 

„Renault Alpine A110-50“ koncepcinis modelis – važiuoklė ir pakaba

Tikras prototipas

Pagamintas su ypač patyrusių darbuojų iš „Renault Sport Technologies“ pagalba, „Renault Alpine A 110-50“ yra tiesiog įkvėptas automobilių sporto. Jis remiasi patirtimi, gauta gaminant  tą pačią techninę platformą naudojantį lenktyninį „Mégane Trophy“. „WORLD SERIES by RENAULT“ vairuotojų pripažinta ypač lengva (tubular tipo) važiuoklė iš „Renault Alpine A110-50“ buvo sutvirtinta, joje įdiegta dar keletas atnaujinimų. Siekiant vairuotoją apsivertimų metu apsaugantį „narvą“ ir sutvirtinimus variklio erdvėje pritaikyti prie mažesnio automobilio svorio, jie buvo modifikuoti (pažeminti) „Tork Engineering“ dirbtuvėse. Dizaino darbai buvo vykdomi „Renault Design“, „Koller“ ir „Etud Integral“, o galutinius surinkimo darbus atliko „Protostyle“.

Svorio pasiskirstymas automobilyje yra praktiškai idealus – priekinei ašiai tenka 47,8 proc. viso svorio.

Siekiant pagreitinti automobilio aptarnavimą buvo įrengti pneumatiniai kėlikliai. Jie buvo pagaminti pagal sistemas, naudojamas ištvermės lenktynėse ir leis pakeisti ratus ypatingai greitai.

Išskirtinis automobilis, suderinantis eleganciją ir puikias aerodinamines savybes

„Renault Alpine A110-50“ koncepcinio automobilio sportiškumas daugiausiai yra nulemtas apačioje montuojamų aerodinamikos elementų. Priekiniame bamperyje paslėptas sparnas neleidžia dideliam oro kiekiui lįsti po automobiliu ir tai generuoja didelę prispaudžiamąją jėgą. Gale įrengtas difuzorius pagreitina pažeme einantį oro srautą. Apačioje įrengti aerodinamikos elementai lemia trečdalį prispaudžiamosios jėgos – likusi dalis yra sukuriama reguliuojamo galinio spoilerio.

Aerodinamika buvo tiriama ir formuojama naudojant vieną moderniausių – „Computational Fluid Dynamics“ technologiją, ypač populiarią Formulėje-1. „CFD“ gali tirti srauto judėjimą arba jo efektą kompiuteriniu būdu spręsdama srauto lygtis. Ši technologija buvo naudojama „Renault Sport Technologies“ siekiant parengti kuo geresnę aerodinamiką ir ištirti, kaip naujojo „Mégane Trophy“ elgesį kelyje veikia oro srautas.

Pavyzdinis sukibimas

„Renault Alpine A110-50“ ratų bazė yra identiška „Mégane Trophy“ ir siekia 2625 mm, tačiau ašys yra kiek platesnės – 1680 mm priekyje ir 1690 mm gale.

21 colio ratlankiai su vienu centriniu tvirtinimo elementu yra sukurti specialiai šiam automobiliui ir apauti įprastiems keliams taip pat tinkančiomis „Michelin“ padangomis.

Tiesiai ant apatinių skersinių svirčių montuojamų „Sachs“ amortizatorių suspaudimas ir tąsa gali būti reguliuojami. Galima reguliuoti net kelis nustatymus: ratų posvyrio ir išvirtimo kampą, balansą, aukštį nuo žemės ir apsaugą nuo apsivertimo.

Siekiant pagerinti automobilio pajautimą buvo atsisakyta tokių pagalbinių programų, kaip ABS, sukibimo kontrolė ir pan.

Didžiulė stabdymo galia

„Renault Alpine A110-50“ gebėjimas greitai sustoti neatsilieka nuo kitų jo savybių. Priekyje didžiuliai 356 mm skersmens plieniniai diskai yra stabdomi šešių stūmuoklių slankmačių. Gale naudojami 330 mm skersmens diskai, o slankmačiai juda keturių stūmoklių dėka.

„Renault Alpine A110-50“ – variklis ir pavarų dėžė

Mechanikos tobulumas

 „Renault Alpine A110-50“ koncepcinis modelis buvo sukurtas naudojant „Mégane Trophy“ platformą, todėl jų techninės charakteristikos yra iš esmės identiškos.

Prieš galinę ašį montuojamas 3,5 l darbo tūrio, 24 vožtuvų V6 „Renault V4Y“ variklis išvysto 400 AG. „Semi-wet“ tipo karteris, judančios dalys (stūmokliai, švaistikliai, alkūninis velenas), vožtuvų blokas (skirstomasis velenas bei vožtuvų spyruoklės) ir išmetimo sistema yra visiškai kitokie, nei naudojami masiniuose modeliuose.

Be to, „Renault Alpine A110-50“ turi anglies pluošto oro įsiurbimo angas, kurios taip pat buvo įrengtos ir „Megane Trophy V6“.

 

Į įleidimo kolektorių patenka oras iš ant stogo montuojamos įsiurbimo angos. Šis patobulinimas padidina variklio galią pridėdamas papildomai arklio galių motorui veikiant įvairia sparta. Variklio spartinimas buvo kaip tik pritaikytas šioms modifikacijoms.

Formulės-1 stiliaus transmisija

„Renault Alpine A110-50“ koncepcinis automobilis turi pusiau automatinę šešių greičių sekvencinę pavarų dėžę bei dviejų plokštelių sankabą, kuri gali būti valdoma tiek pedalu, tiek ir rankenėle ant vairo kolonėlės.

Pavarų dėžė yra įrengta išilgai po varikliu ir turi daugiadiskį riboto praslydimo diferencialą su reguliuojamais nustatymais.

„Cerametallic“ dviejų diskų sankaba yra priderinta prie automobilio. Ji aktyvuojama automatiškai, kai pavaros yra žeminamos, taip užtikrinant greitą ir patikimą jų keitimą.

Juodoji dėžė „Renault Alpine A110-50“ širdyje

„Magneti-Marelli“ pagamintas „Marvell 6R“ elektroninis blokas valdo variklio darbą, pavarų dėžę bei renka duomenis.

Dar tikslesnis informacijos gavimas

Visa „Renault Alpine A110-50“ surinkta informacija gali būti analizuojama naudojant ketvirtąją „Wintax“ testavimo programinės įrangos versiją. „Wintax 4“ leidžia atlikti daugiau nei 50-ies parametrų analizę – įvertinti variklio spartą, pavaras, automobilio greitį, akseleratoriaus poziciją, stabdžių slėgį ir t.t. Ši informacija leidžia vairuotojams ir inžinieriams suderinti nustatymus ir vairavimo stilių. „Wintax 4“ gaunamos informacijos analizė taip pat leidžia dar greičiau diagnozuoti bet kokias technines problemas. 

„Šio automobilio gamyba buvo nuostabus nuotykis. Norėjome pagaminti šių laikų „Berlinette“ atitikmenį, kuris įkūnytų „Renault“ aistrą automobilių sportui. Viso kūrybinio proceso metu buvome vedami savo širdies ir emocijų,” – sako Axelis Breunas.

Techniniai duomenys 

VAŽIUOKLĖ

 

            Tipas

Ypač lengva (Tubular) „25CD4S“ plieninė važiuoklė

KEBULAS

Anglies pluošto

            Aerodinaminiai

            elementai                         

 

Priekinis sparnas, difuzorius, galinis spoileris

VARIKLIS

 

           Pozicija

Montuojamas išilgai prieš galinę ašį

           Tipas

6 cilindrų, 24 vožtuvų, 3498 cm3 darbinio tūrio „Renault V4Y“

           Stūmoklio skersmuo

           ir eiga

 

95.5mm x 81.4mm

           Įpurškimas/uždegimas

„Magneti-Marelli Marvell 6R“

           Maksimali galia

400 AG esant 7200 aps./min

           Maksimalus

           sukimo momentas

 

422 Nm esant 6200 aps./min

           Maksimalios apsukos

7500 aps./min

TRANSMISIJA

           Tipas

Galiniai varomieji ratai

           Pavarų dėžė

Sekvencinė šešių pavarų + atbulinė pavara

           Pavarų jungimas

Pusiau automatinis (pedalu valdoma sankaba ir pavarų keitimas rankenėlėmis už vairo)

           Diferencialas

Riboto slydimo diferencialas

           Sankaba

„Cerametallic“ dviejų plokštelių, 184 mm skersmens sankaba

PAKABA IR STABDŽIAI 

           Pakaba

Dvigubos skersinės svirtys, reguliuojami dvikrypčiai „Sachs“ amortizatorių/spyruoklių rinkiniai, priekinis balansyras nuo apsivertimo

           Priekiniai stabdžiai

Ventiliuojami plieniniai diskai (Ø 356 mm x 32 mm) su šešių stūmoklių „AP Racing“ slankmačiais

           Galiniai stabdžiai

Plieniniai diskai (Ø 330 mm x 32 mm) su keturių stūmoklių „AP Racing“ slankmačiais

RATLANKIAI IR PADANGOS

 

            Ratlankiai

Aliuminio lydinio – priekyje 8 x 21; gale – 9,5 x 21

            Padangos

„Michelin“ 245-35 x 21 (priekyje) ir 265-35 x 21 (gale)

IŠMATAVIMAI           

 

           Ilgis/plotis/aukštis            4330 mm/1961 mm/1230 mm

           Galinė/priekinė ašis

1680 mm/1690 mm

           Degalų bakas

30 litrų

           Bendras svoris

880 kg