Ieškoti tarp:
Įmonių
Straipsnių
Pasiūlymų
Skelbimų
Video
Katalogo kategorijų

Kelininkai prašo visuomenės supratingumo

Jei au­to­mo­bi­lis žie­mą ima slys­ti ke­ly­je ir kliu­do ki­tą au­to­mo­bi­lį, dėl eis­mo įvy­kio daž­niau­siai kal­ti­na­mi ke­li­nin­kai.
Nuotraukos
Jei au­to­mo­bi­lis žie­mą ima slys­ti ke­ly­je ir kliu­do ki­tą au­to­mo­bi­lį, dėl eis­mo įvy­kio daž­niau­siai kal­ti­na­mi ke­li­nin­kai. O į tai, kad ma­ši­na bu­vo tech­niš­kai ne­tvar­kin­ga ir dėl to įvy­ko ava­ri­ja, nie­kas net ne­ban­do gi­lin­tis.

Taip ti­ki­no Lie­tu­vos au­to­mo­bi­lių ke­lių di­rek­ci­jos (LAKD) ge­ne­ra­li­nio di­rek­to­riaus pa­va­duo­to­jas Egi­di­jus Skro­de­nis. To­dėl, anot jo, ke­li­nin­kai iš vi­suo­me­nės ti­ki­si bent mi­ni­ma­laus su­pra­tin­gu­mo. Pa­sak vie­no ša­lies vals­ty­bi­nių ke­lių prie­žiū­rai va­do­vau­jan­čios ins­ti­tu­ci­jos at­sto­vo, ypač di­de­lis su­ju­di­mas jun­ta­mas ta­da, kai per ava­ri­ją žūs­ta žmo­nės. „To­kiais at­ve­jais kal­tin­ti ke­li­nin­kus yra pats leng­viau­sias da­ly­kas, nes tai pa­to­gus tai­ki­nys. Mes vi­suo­met vie­šu­mo­je, o mū­sų dar­bą di­džio­ji da­lis vi­suo­me­nės ma­no vi­siš­kai su­pran­tan­ti. Juk iš pir­mo žvilgs­nio va­ly­ti ke­lius, pa­vyz­džiui, po smar­kaus sny­gio, nė­ra la­bai su­dė­tin­ga. Ta­čiau ne­tgi idea­liai nu­va­ly­tais ke­liais šal­tuo­ju me­tų lai­ku va­žiuo­ti yra sli­du, tai­gi komp­li­kuo­ta. Kas to­kiu at­ve­ju dėl ava­ri­jos kal­ti­na­mas? Ži­no­ma, ke­li­nin­kai. Nes jie esą lai­ku ne­pa­bars­tė, ne­pa­si­rū­pi­no, ne­įs­pė­jo ir t. t. Ir ne­tgi jei dar­bai bu­vo at­lik­ti kaip pri­klau­so, vis tiek ke­li­nin­kus kal­tin­ti leng­viau­sia“, - kal­bė­jo E.Skro­de­nis.

Siū­lo pa­si­žiū­rė­ti į padangas

Ta­čiau, LAKD di­rek­to­riaus pa­va­duo­to­jo tei­gi­mu, skau­džių ava­ri­jų prie­žas­tys la­bai daž­nai su ke­li­nin­kų dar­bu nie­kaip ne­su­si­ju­sios. „Sa­ky­ki­te, kuo ke­li­nin­kai dė­ti, jei skau­džią ava­ri­ją pa­da­ro vai­ruo­to­jas, ku­ris žie­mą į ke­lią iš­va­žiuo­ja au­to­mo­bi­liu, ku­rio pa­dan­gos – va­sa­ri­nės? Ar­ba jų pro­tek­to­rius vie­toj rei­ka­lau­ja­mų 3 mm te­sie­kia 1 mm ar tik šiek tiek dau­giau?“ - re­to­riš­kai klau­sė E.Skro­de­nis.

Jo tei­gi­mu, žie­mą sau­gų vai­ra­vi­mą le­mia ma­žiau­sios smulk­me­nos. „Pa­vyz­džiui, eis­mo įvy­kius daž­nai su­ke­lia vai­ruo­to­jai, ku­rių yra smar­kiai nu­dė­vė­ti va­ly­tu­vai. Snin­ga, žmo­gus ke­lio ne­ma­to ir at­si­tren­kia į ką nors. Dar ge­rai, jei tai nė­ra pės­čia­sis“, - dės­tė di­rek­ci­jos at­sto­vas.

Vie­nas LAKD va­do­vų apie ke­li­nin­kų sie­kį, kad juos ge­riau su­pras­tų vi­suo­me­nė, kal­bė­jo pra­ėju­sią sa­vai­tę Vie­vy­je (Tra­kų r.) su­reng­to­je spau­dos kon­fe­ren­ci­jo­je. Jo­je ke­li­nin­kai ži­niask­lai­dos at­sto­vams pra­ne­šė pa­si­ren­gę nau­ja­jam žie­mos se­zo­nui, ta­čiau, anot jų, „vi­sų skau­džių da­ly­kų vis tiek iš anks­to ne­nu­ma­ty­si“. Ti­kro­sios žie­mos jie ti­ki­si jau ne­tru­kus – grei­čiau­siai lap­kri­čio pa­bai­go­je.

Prie­žiū­rai ski­ria­mos lė­šos - nepakankamos

LAKD at­sto­vai in­for­ma­vo, kad grei­tai pra­si­dė­sian­čiai žie­mai jau par­en­gė 550 trak­to­rių ir grei­de­rių, 340 va­ly­tu­vų-bars­ty­tu­vų ir 93 drus­kos mai­šy­mo krau­tu­vus. Pri­sta­tę sa­vo pa­stan­gas ge­rai pa­si­ruoš­ti žie­mai ke­li­nin­kai šmaikš­ta­vo, kad šį­kart jie užk­lups žie­mą ne­ti­kė­tai, o ne žie­ma juos.

Pa­sak LAKD di­rek­to­riaus pa­va­duo­to­jo Juo­zo Ged­vi­lo, kiek­vie­na vals­ty­bi­nės reikš­mės ke­lių (ma­gis­tra­li­nių, kraš­to, ra­jo­ni­nių) gru­pė pri­žiū­ri­ma pa­gal skir­tin­gą prie­žiū­ros ly­gį.

Ka­dan­gi nuo vi­sų pri­žiū­ri­mų ke­lių vie­nu me­tu nu­va­ly­ti snie­go ir jų pa­bars­ty­ti ne­pa­vyk­tų, pir­miau­sia va­lo­mi ir bars­to­mi di­džiau­sio eis­mo in­ten­sy­vu­mo ke­liai. Kaip įpras­ta, dau­giau­sia dė­me­sio ski­ria­ma ma­gis­tra­lei Vil­nius–­Kau­nas–K­lai­pė­da ir greit­ke­liui „Via Bal­ti­ca". Ke­lių prie­žiū­ros tar­ny­bos šiuo­se ke­liuo­se bu­di vi­są par­ą.

Ki­ti ma­gis­tra­li­niai ke­liai pri­žiū­ri­mi pa­gal ma­gis­tra­li­nių ke­lių an­trą­jį prie­žiū­ros ly­gį. Tai reiš­kia, kad ke­lių prie­žiū­ros tar­ny­bos šiuo­se ke­liuo­se bu­di, va­lo snie­gą ir bars­to sli­du­mą ma­ži­nan­čias me­džia­gas kas­dien nuo 4 iki 22 va­lan­dos.

Kraš­to ke­liuo­se prie­žiū­ros tar­ny­bos bu­di nuo 6 iki 19 va­lan­dos. Šie ke­liai tu­ri bū­ti nu­va­ly­ti ir pa­bars­ty­ti pra­ėjus ne dau­giau kaip 4 val. nuo sny­gio pa­bai­gos, o jei sli­du, jie tu­ri bū­ti bars­to­mi iki 8 val. ry­to. Bet nak­tį jie ne­va­lo­mi ir ne­bars­to­mi, to­dėl juo­se ga­li bū­ti su­spaus­to snie­go pro­vė­žų.

Ra­jo­ni­niai ke­liai pri­žiū­ri­mi pa­gal tre­čią­jį prie­žiū­ros ly­gį ir va­lo­mi tik bai­gus tvar­ky­ti ma­gis­tra­li­nius ir kraš­to ke­lius. Juo­se dir­ba­ma nuo 9 iki 18 val., bet bars­to­mos tik pa­vo­jin­giau­sios vie­tos. Šie ke­liai ga­li bū­ti ne­iš­va­žiuo­ja­mi net dvi par­as, iš­sky­rus pa­čius in­ten­sy­viau­sius ra­jo­ni­nius ke­lius.

LAKD at­sto­vai pa­brė­žė, kad ra­jo­ni­niams ke­liams pra­stes­nis nei rei­kė­tų va­ly­mo re­ži­mas nu­ma­ty­tas ne dėl to, kad ke­li­nin­kai ne­tu­rė­tų rei­kia­mų pa­jė­gu­mų dar­bams at­lik­ti, o to­dėl, kad ke­lių prie­žiū­rai ski­ria­mas per men­kas fi­nan­sa­vi­mas.