Ieškoti tarp:
Įmonių
Straipsnių
Pasiūlymų
Skelbimų
Video
Katalogo kategorijų

Techninių apžiūrų centrai sugeria investicijas

Pri­va­lo­mo­sios au­to­mo­bi­lių tech­ni­nės ap­žiū­ros (TA) sis­te­mos dar­bas to­bu­li­na­mas
Nuotraukos

Pri­va­lo­mo­sios au­to­mo­bi­lių tech­ni­nės ap­žiū­ros (TA) sis­te­mos dar­bas to­bu­li­na­mas - vie­nas po ki­to ati­da­ro­mi mo­der­nūs TA cen­trai. Ta­čiau vai­ruo­to­jai svars­to, ar sta­ty­bos nė­ra fi­nan­suo­ja­mos iš mo­kes­čių, ku­rie su­ren­ka­mi įve­dus pa­pil­do­mus TA rei­ka­la­vi­mus.


Vil­niaus ra­jo­ne, ša­lia se­no­jo Uk­mer­gės ke­lio, grei­tai iš­kils nau­jas, itin mo­der­nus be­veik 6 mln. li­tų ver­tės au­to­mo­bi­lių TA cen­tras. Jį sta­to tech­ni­nių ap­žiū­rų įmo­nė "Tuv­li­ta". Dau­giau kaip 1300 kv. m pa­sta­tas bus baig­tas spa­lio pa­bai­go­je. Per­nai ta pa­ti įmo­nė ati­da­rė mo­der­nią TA sto­tį prie Ne­men­či­nės (Vil­niaus r.) esan­čia­me Vil­ka­rais­ty­je. Bu­vo pa­brė­žia­ma, kad nau­jo­ji sto­tis su­ma­žins TA lau­kian­čių au­to­mo­bi­lių ei­les, ku­rios iki tol su­si­da­ry­da­vo Vil­niu­je ar ne­to­li sos­ti­nės esan­čio­se TA vie­to­se.

„Ka­da tos di­de­lės ei­lės at­si­ra­do? Ogi ta­da, kai 2013 me­tų pra­džio­je bu­vo su­griež­tin­ti pri­va­lo­mų­jų tech­ni­nių ap­žiū­rų rei­ka­la­vi­mai. Kas iki tol lai­ky­ta ma­žais trū­ku­mais, lei­du­siais gau­ti tech­ni­nės ap­žiū­ros kor­te­lę, pri­ėmus nau­jas TA tai­syk­les stai­ga ta­po di­de­liais de­fek­tais, ku­rių ne­pa­ša­li­nus drau­džia­ma eksp­loa­tuo­ti au­to­mo­bi­lį. To­dėl dau­giau vai­ruo­to­jų pri­vers­ti į TA at­vyk­ti ir an­trą­kart, ir tre­čią­kart. Nuo kiek­vie­nos nau­jos ap­žiū­ros įmo­nėms by­ra pa­pil­do­mi pi­ni­gai. Ne­ma­ža da­lis vai­ruo­to­jų, ypač tų, ku­rių var­du re­gis­truo­ta po ke­lias ma­ši­nas, ap­žiū­ras ati­dė­jo iki ge­res­nių lai­kų. Bet po lie­pos 1-osios, kai įsi­ga­lios nau­ji Sau­gaus eis­mo au­to­mo­bi­lių ke­liais įsta­ty­mo pa­kei­ti­mai, vai­ruo­to­jai to­kios ga­li­my­bės jau ne­be­tu­rės. Ar­ba va­žiuo­ji už pa­sku­ti­nius pi­ni­gus at­lik­ti au­to­mo­bi­lio TA, ar­ba ati­duo­di jį į lau­žy­ną. Jei­gu lai­ku ne­pe­rei­si TA, ta­vo ma­ši­na po tri­jų mė­ne­sių bus iš­re­gis­truo­ta, o vė­liau teks mo­kė­ti už jos įre­gis­tra­vi­mą iš nau­jo“, - pik­ti­no­si į re­dak­ci­ją krei­pę­sis Vil­niaus ra­jo­no gy­ven­to­jas, ne­no­rė­jęs at­skleis­ti sa­vo pa­var­dės.

Jo vie­šą pa­si­pik­ti­ni­mą ir su­kė­lė pra­ne­ši­mai apie sta­to­mus nau­jus mi­li­jo­ni­nės ver­tės TA ob­jek­tus. „Blo­gai, kai tur­tin­gi tur­tė­ja iš pa­čių skur­džiau­sių vai­ruo­to­jų var­go“, - sa­vo nuo­mo­nę dės­tė LŽ pa­šne­ko­vas.

Sau­si skai­čiai ro­do milijonus

Pa­vir­šu­ti­niš­kai skai­čiuo­jant ga­li at­ro­dy­ti, kad Vil­niaus ra­jo­no gy­ven­to­jas yra tei­sus. Per­nai Sau­gaus eis­mo au­to­mo­bi­lių ke­liais įsta­ty­mo pa­kei­ti­mus tei­ku­sio Sei­mo Tei­sės ir tei­sėt­var­kos ko­mi­te­to pir­mi­nin­kas Ju­lius Sa­ba­taus­kas tvir­ti­no, jog bus iš­re­gis­truo­ja­mi ne tik tie au­to­mo­bi­liai, ku­rie bai­gus ga­lio­ti TA per 90 die­nų ne­pe­reis nau­jos ap­žiū­ros, bet ir tie, ku­rių sa­vi­nin­kai lai­ku ne­pra­tęs pri­va­lo­mo­jo vai­ruo­to­jų ci­vi­li­nės at­sa­ko­my­bės drau­di­mo. „Lie­tu­vos ke­liais va­ži­nė­ja apie 200 tūkst. au­to­mo­bi­lių, ku­rių TA kor­te­lė ir drau­di­mas ne­be­ga­lio­ja. (...) Tad nu­tar­ta, kad pa­si­bai­gus drau­di­mo ar­ba tech­ni­nės ap­žiū­ros ga­lio­ji­mui au­to­mo­bi­liui lai­ki­nai su­stab­do­mas lei­di­mas da­ly­vau­ti vie­ša­ja­me eis­me“, - per vie­ną in­ter­viu per­nai tei­gė J.Sa­ba­taus­kas.

2013 me­tų ko­vo 1 die­ną įsi­ga­lio­ję nau­ji tech­ni­niai mo­to­ri­nių trans­por­to prie­mo­nių ir jų prie­ka­bų rei­ka­la­vi­mai, „Tran­seks­tos“ at­sto­vų tei­gi­mu, pa­di­di­no per­nai ba­lan­dį pir­mu ban­dy­mu ne­pe­rė­ju­sių TA au­to­mo­bi­lių skai­čių nuo 53 iki 55 pro­cen­tų. Per me­tus vi­du­ti­niš­kai at­lie­ka­ma 799 tūkst. TA, tad 2 proc. su­da­ro apie 16 tūkst. ap­žiū­rų. No­rė­da­mi su­ži­no­ti ga­li­mą nau­dą, prie šio skai­čiaus pri­dė­ki­me pa­kar­to­ti­nai TA ei­nan­čius au­to­mo­bi­lius, taip pat tuos 200 tūks­tan­čių, ku­riems ga­li tek­ti pri­va­lo­mą­ją ap­žiū­rą at­lik­ti po lie­pos 1-osios, o ta­da gau­tą skai­čių pa­dau­gin­ti iš 42 - ma­žiau­siai tiek li­tų kai­nuo­ja vie­no leng­vo­jo au­to­mo­bi­lio TA. Aki­vaiz­du, kad iš šių TA ap­žiū­rų su­si­da­ry­tų ke­li mi­li­jo­nai li­tų už­dar­bio.

Vers­las pa­brė­žia pa­pil­do­mas išlaidas

Dien­raš­čio LŽ kal­bin­tas An­ta­nas Da­dur­ka, „Tran­seks­tos“ pre­zi­den­tas ir „Tuv­li­tos“ val­dy­bos pir­mi­nin­kas, sa­kė, kad jo va­do­vau­ja­ma bend­ro­vė di­des­nes pa­ja­mas skai­čia­vo tik 2012 me­tais, kai bu­vo pa­pil­do­mai pra­dė­ti ti­krin­ti dy­ze­li­nių au­to­mo­bi­lių dū­min­gu­mo ro­dik­liai. „Da­bar ne­ga­lė­čiau pa­sa­ky­ti, kiek tos pa­ja­mos bu­vo pa­di­dė­ju­sios. Ta­čiau at­kreip­siu dė­me­sį, kad jas tuoj su­ri­jo iš­lai­dos mo­der­niai pa­ti­kros tech­ni­kai įsi­gy­ti ir nau­jiems kon­tro­lie­riams sam­dy­ti, nes be jų ne­įma­no­ma at­lik­ti Eu­ro­pos Są­jun­gos stan­dar­tus ati­tin­kan­čių pa­ti­krų", - aiš­ki­no vers­li­nin­kas.

A. Da­dur­ka ne­igė, kad pla­nuo­jant TA cen­tro ša­lia Vil­niaus ar ki­tų TA ob­jek­tų sta­ty­bą ga­lė­jo bū­ti skai­čiuo­ja­mos pa­pil­do­mos pa­ja­mos, gau­ti­nos dėl pri­im­tų nau­jų tei­sės ak­tų. Vers­li­nin­kui keis­ti at­ro­do ir „kai ku­rių vai­ruo­to­jų prie­kaiš­tai dėl nau­jo­vių TA sis­te­mo­je.

„Daž­niau­siai vai­ruo­to­jams nau­jo­vės nie­ko ne­kai­nuo­ja, ta­čiau vis tiek ke­lia­mas ne­pa­si­ten­ki­ni­mas. Dar kar­tą pa­brė­šiu, kad Lie­tu­vo­je TA ta­ri­fai yra pa­tys ma­žiau­si Eu­ro­po­je, o pa­slau­gų ko­ky­bė - aukš­čiau­sio ly­gio. Lie­tu­vo­je vai­ruo­to­jai už pir­mą­kart at­lie­ka­mą leng­vo­jo au­to­mo­bi­lio TA mo­ka nuo 42 li­tų, tuo me­tu Len­ki­jo­je – 83 li­tus, Es­ti­jo­je – 110 li­tų, Ru­si­jo­je - 75 li­tus. Lat­vi­jos vai­ruo­to­jai už nau­jo au­to­mo­bi­lio TA, kai jis ti­kri­na­mas pir­mą­kart, pa­klo­ja 71 li­tą, o po tre­jų me­tų pri­va­lo TA pe­rei­ti kas­met. Ar­gi ne pa­slau­gų kai­na ir jų ko­ky­bė ge­riau­siai pa­sa­ko, kad nei „Tuv­li­ta“, nei ki­tos tech­ni­nių ap­žiū­rų įmo­nės ne­tu­ri blo­gų kės­lų Lie­tu­vos vai­ruo­to­jų at­žvil­giu?“ - re­to­riš­kai klau­sė LŽ pa­šne­ko­vas.

Lietuvos Žinių informacija