Ieškoti tarp:
Įmonių
Straipsnių
Pasiūlymų
Skelbimų
Video
Katalogo kategorijų

Žmonėms su judėjimo negalia pritaikomi turistiniai autobusai

idžiausi šalies keleivių vežėjai – Vilniaus TOKS ir Kauno „Kautra“ – prieš vasaros sezoną įsigijo po du dviaukščius, žmonėms su judėjimo negalia pritaikytus „Setra 431 DT“ autobusus. Tai – pirmosios tokios transporto priemonės Lietuvoje.
Nuotraukos

„Dviaukščiai autobusai – tarsi miesto žemagrindžiai, laiptelių patekti į jų saloną nėra. Mūsų užsakymu vokiečių gamintojai ties durimis sumontavo atlenkiamą rampą, kad žmonėms su neįgaliųjų vežimėliais būtų nesudėtinga įvažiuoti į autobuso saloną“, – sako bendrovės „Kautra“ generalinis direktorius Linas Skardžiukas.

Be to, prie autobuso durų įrengtas specialus mygtukas, kurį paspaudę žmonės su negalia galės išsikviesti vairuotoją. Toks pats vairuotojo iškvietimo mygtukas yra ir salono viduje.

Žmonių su negalia patogumui paplatintos autobuso durys, salone sumontuota tvirtinimo sistema vežimėliui. Papildoma įranga vienam autobusui perdaryti vežėjams atsiėjo apie septynis tūkstančius eurų.

„Setra 431 DT“ salone – 76 itin patogios sėdimos vietos. Sėdynės sumontuotos vadinamuoju šachmatiniu principu, kad aplinkos vaizdus galėtų matyti ne tik prie lango sėdintis keleivis. Pirmajame aukšte įrengti dveji laiptai patekti į antrąjį autobuso aukštą, taip pat tualetas. Vežėjai juo naudotis keleiviams žada leisti be apribojimų.

„Keleiviai neretai skundžiasi, kad vairuotojai ne visada leidžia naudotis autobuse įrengtais tualetais. Užtikriname, kad mūsų autobusuose tualetais galės naudotis visi. Tokia galimybė ypač svarbi šeimoms su vaikais, senjorams“, – kalba L. Skardžiukas.

Vežėjų teigimu, naujieji autobusai per vasaros sezoną važinės į pajūrį, kur keleivių srautai būna didžiausi. „Taip pat svarstome galimybę prireikus autobusus siųsti ten, kur pageidaus važiuoti žmogus su negalia. Tokia sistema galioja kaimyninėje Latvijoje“, – sako bendrovės TOKS Keleivių vežimo skyriaus viršininkas Janas Andrijevskis.

Žmonės, turintys judėjimo negalią, labai patenkinti, kad ir Lietuvoje pagaliau atsirado autobusų, kuriais jie galės keliauti savarankiškai, be aplinkinių pagalbos.

„Iki šiol žmones, judančius neįgaliojo vežimėlyje, į tarpmiestinių autobusų saloną vairuotojams ar kitiems pagalbininkams tekdavo įnešti ant rankų. Įvažiuoti į naujuosius autobusus nesudėtinga. Džiaugiamės, kad nuo šiol ir mes galėsime realizuoti savo teisę keliauti“, – sako Lietuvos žmonių su negalia sąjungos projektų koordinatorė Ginta Žemaitaitytė.

Kaip jau įprasta naujai TOKS bei „Kautros“ įsigyjamuose autobusuose, „Setra 431 GT“ veiks bevielis internetas, bus galima prisijungti prie „Media centro“. „Įlipę į autobusą, keleiviai turės galimybę savo telefonu, planšete ar kompiuteriu per bevielį tinklą prisijungti prie autobuse veikiančio „Media centro“, kur ras naujausius kino filmus, muzikos albumus bei elektroninius žurnalus. Kiekvienas keleivis galės naudotis jam patikusiu „Media centro“ turiniu nemokamai“, – sako L. Skardžiukas.

„Setra 431 DT“ sumontuotas Euro 6 standartų reikalavimus atitinkantis 375 kW „Mercedes Benz“ variklis, automatizuota mechaninė aštuonių pavarų dėžė.

Autobuse gausu modernių saugumo sistemų. Tai – adaptyvi pastovaus greičio palaikymo sistema, užtikrinanti saugų atstumą iki priekyje važiuojančios transporto priemonės, taip pat pagalbinė nukrypimo nuo važiuojamosios kelio juostos įspėjimo sistema. Šios sistemos vaizdo kamera fiksuoja kelio linijas ir įspėja vairuotoją, jei netyčia kertama kelio linija, neparodžius posūkio signalo.

Pasak vežėjų, tai – pirmieji, tačiau tikrai ne paskutiniai žmonėms su judėjimo negalia pritaikyti tarpmiesčio autobusai. Ateityje planuojama sulaukti lėšų autobusams perdaryti iš Europos Sąjungos fondų.

Neįgaliesiems pritaikytus tarpmiesčio autobusus vežėjai žada pažymėti specialiais ženklais.