Ieškoti tarp:
Įmonių
Straipsnių
Pasiūlymų
Skelbimų
Video
Katalogo kategorijų

Iveco Daily – metų komercinis automobilis

Pastarąsias savybes įvertinto ir Senojo Pasaulio specialistai, skyrę Daily modeliui „Europos metų automobilio 2015“ titulą.
Nuotraukos

Iveco Daily yra 2016 m. Lietuvos metų komercinis automobilis. Tikėtina, tokį įvertinimą automobilis gavo ne tiek už išvaizdą, kas komerciniams modeliams ir nėra labai svarbu, kiek už turtingą sąrangą, gausybę galimų variacijų, didžiausią naudingą tūrį klasėje, didžiausią keliamąją galią ir rėminę konstrukciją.

Pastarąsias savybes įvertinto ir Senojo Pasaulio specialistai, skyrę Daily modeliui „Europos metų automobilio 2015“ titulą.

Įdomi detalė, skirtingai nuo kitų „Metų komercinio automobilio“ konkursantų, Iveco gamina tik komercinį transportą – furgonus, vilkikus ir sunkvežimius. Matyt ši koncentracija į, iš esmės, vieno tipo automobilius ir leido sukurti beveik nepriekaištingą komercinį furgoną.

Beveik, nes praleidus prie automobilio vairo kelias dienas, tam tikri momentai visgi užkliuvo. Automobilis turi labai plačias šonines dureles, per kurias galima į didžiausią krovinių skyrių klasėje įkelti europaletę ir ypatingai plačias galines dvivėres duris, tačiau pastarosios neturi... fiksatorių. Kažkiek galines dureles prilaiko vyriuose esančios spyruoklės, tačiau, tikėtina, stipresnis vėjo gūsis jas gali smagiai trinktelėti į šalia stovintį automobilį. Keistokas inžinierinis sprendimas, nes pora metalinių laikiklių tikrai nekainuotų labai daug.

Iveco Daily pasižymi ir didžiausia klasėje keliamąja gali – iki 4,9 tonos, tačiau modelio krovinių skyrius nėra padengtas papildoma apsaugas. Tai yra, pirkdamas ne patį pigiausią automobilį, savininkas dar turės papildomai rūpintis, kaip apsaugoti krovinių skyriaus sieneles nuo galimų vidinių pažeidimų. Praktika rodo, kad krovinių skyriaus sienelės patiria nemažas apkrovas, tad papildoma apsauga jos yra būtina.

Juolab, kad papildomai per visą perimetrą automobilio kėbulas apsaugotas iš išorės – tam skirta plati plastikinė juosta. Tad kiek keistoka, kad analogiškos apsaugos nėra viduje.

Dar viena Iveco Daily ypatybė – variklis ir važiuoklė. Daily furgonas – užpakaliniais ratais varomas rėminis automobilis su išilgai sumontuotu varikliu ir nepriklausoma pakaba arba ištisiniu tiltu, jeigu versija varoma visais keturiais ratais. Pasak Iveco atstovų, keturvarius, paaukštintus automobilius ypač mėgsta ugniagesiai gelbėtojai ir komunalinės tarnybos, nes tada visi keliai tampa išvažiuojamais.

Priekinėje Daily pakabos dalyje sumontuotos skersinės lingės arba torsionai. Tokia pakaba paprasta, patikima ir nebrangi. Deja, dėl pakabos ypatybių nepakrautas furgonas prasčiau klauso vairo ir kiek smarkiau purto vairuotoją bei keleivius. Skirtumas labai aiškiai juntamas važiuojant  pakrautu furgonu ir tuščiu.

Daily rėmas, lyginant su ankstesnėmis versijomis, ypatingų pakeitimų nesulaukė. Jame yra numatyta vieta dujų balionui, jeigu klientas pageidaus „dujinio“ automobilio arba vieta didesniame ir talpesniam akumuliatoriui. Tikrai ne visi žino, kad elektrinius furgonus Iveco klientams pradėjo siūlyti dar tolimaisiais 1986 m., kai Nissan dar net negalvojo apie e-NV200 seriją.

Beje, elektrinį furgoną turi ir oficialūs Iveco atstovai – Transmito –, maloniai bandymams suteikę dyzelinį Daily, tad tikėtina, kad pasitaikys proga prisėsti ir prie elektromobilio vairo.

Elektromobilis būtų kažkas „naujesnio ir įdomesnio“, nes standartiniai modeliai siūlomi su 2,3 arba 3 l dyzeliniais 106 – 205 AG varikliais. Galingesnė versija pasižymi palyginti mažomis degalų sąnaudomis ir pakankamai dinamika.

Versija su viena turbina turi 150 – 170 AG ir 350 – 400 Nm sukimo momentą. Dvigubas turbininis įpūtimas leidžia variklio galią padidinti iki 205 AG, sukimo momentą – iki 470 Nm. Taip pat Iveco siūlo plačiausią suspaustomis metano dujomis (CNG) varomų Daily furgonų, kuriuose sumontuotas ypač ekologiškas 136 AG Natural Power variklis, asortimentą.

Naujasis suspaustomis metano dujomis varomas Daily 3 litrų Natural Power variklis užtikrina žemiausias savo klasėje kuro sąnaudas ir CO2 emisiją, bei nepralenkiamą našumą.

Varikliai gali veikti tiek su mechanine, 6 pavarų MPD, tiek ir su išskirtine komercinio transporto pasaulyje automatine pavarų dėže – dar nė vienas furgonas rinkoje automatinės pavarų dėžės nėra turėjęs.

Vairuotojo „darbo vieta“ priklauso nuo sąrangos lygio, tačiau jau bazinėje versijoje jis gauna multifunkcinį vairą su borto kompiuterio ir telefono valdymo mygtukais. Brangesniuose modeliuose gali būti sumontuotas ir medija sistema su 6 colių ekranu bei navigacija.

Deja, vairuotojo sėdynė turi palyginti mažą reguliavimo diapazoną, tad aukštesniam žmogui kelionė joje gali ir prailgti. Sėdynės šildymo mygtukas paslėptas tarp vairuotojo ir keleivio sėdynių, todėl nežinant jį gali būti sunku surasti.


Keleivių sėdynės – nešildomos, tačiau pasikelia ir po jomis esanti erdvė gali būti naudojama kaip daiktadežė.

Bandytame modelyje buvo ganėtinai primityvus, monochrominis grotuvas ir radijas. Geresnė įranga galima tik brangesnėse versijose.


Per visą priekinį panelį eina trys atskiros daiktadžės, tinkamos dokumentams ir smulkesniems daiktams. Talpesnė daiktadežė keleivio pusėje sumontuota tiek žemai, kad atidarant jos dangtelis remiasi į pastarojo kojas. Akivaizdžiai ne pats geriausias inžinierinis sprendimas.

Pati vairuotojo vieta ganėtinai patogi, tačiau ranktūrį turi tik brangesnės pneumatinės sėdynės, kurių, tikėtina, paprastas vairuotojas taip ir nepamatys, nes mūsuose vis dar gyva tradicija pirkti pačias pigiausias ir paprasčiausias versijas. Automobilių parkų savininkai vis dar neišmoko galvoti apie savo darbuotojus...

Pastariesiems teks pratintis prie įprastų darbo sąlygų ir džiaugtis nebent galingais varikliais. Laimei, pastarasis nenuvylė. Didelis furgonas ne tik smagiai pajudėdavo nuo šviesoforų, bet ir magistralėje net ir pakrautas nesunkiai lenkė kitus eismo dalyvius.


Deja, kiek nuvylė automobilio nenoras stabdyti varikliu. Turint omenyje tai, kad kalbame apie galiniais ratais varomą furgoną su palyginti aukštai esančiu svorio centru, sprendimas ganėtinai keistas. Standžių dabar, kai keliai geri, užtenka, tačiau kaip viskas atrodys žiemą? Klausimas, į kurį norėtųsi atsakyti praktiškai. Juolab, kad dabar automobilis, nuspaudus stabdžius, stabdė labai efektyviai ir prognozuojamai, o stabdžių paminos nustatytas leido tiksliai paskaičiuoti stabdymo jėgą.


Teigiamą įspūdį paliko ir vairo sistema. Nepaisant nemažo automobilio ilgio (trečia pagal ilgumą versija), automobilis ganėtinai lengvai manevruoja, o apsisukimo spindulys neviršija 11 metrų. Dar smagiau nuteikia skaidri vairo atgalinė reakcija ir vibracijų nebuvimas.


Apibendrinant galima pasakyti, kad naujasis Iveco Daily išsiskiria dideliu ir talpiu krovinių skyriumi, nebloga garso izoliacija, patogiu krovinių pakrovimu ir iškrovimu, tačiau šiuos privalumus reikia tinkamai ir kaip galima skubiau išnaudoti, nes konkurencija komercinio transporto segmente nėra maža, o ir kiti rinkos žaidėjai nebus linkę užleisti turimų pozicijų.

 

Tekstas ir nuotraukos V. Misevičiaus

 

Prim.lt