Ieškoti tarp:
Įmonių
Straipsnių
Pasiūlymų
Skelbimų
Video
Katalogo kategorijų

Automobilių apetitas per šimtą metų

Prieš daugiau nei šimtą metų Henris Fordas (Henry Ford) pagamino pirmąjį viduriniajai klasei įperkamą automobilį „Ford Model T“, kuris atvėrė duris tolesnei automobilių pramonei.
Nuotraukos

Prieš daugiau nei šimtą metų Henris Fordas (Henry Ford) pagamino pirmąjį viduriniajai klasei įperkamą automobilį „Ford Model T“, kuris atvėrė duris tolesnei automobilių pramonei. Šį automobilį nusipirko net 16 milijonų žmonių. „Ford“ turėjo beveik 3 litrų variklį, kuris „valgydavo“ 11-18 litrų kuro 100-ui kilometrų. Daug ar mažai?

Jei pažiūrėsime, kiek kuro naudojo vėlesni ir šiandieniniai automobiliai, skirti plačiam visuomenės ratui, – galime sakyti, kad „Ford Model T“ nebuvo ekonomiškas automobilis.

Štai „Toyota Corolla“, kurios visų modelių kar¬u sudėjus (nuo 1966 m.) buvo parduota 40 milijonų (daugiausia pasaulyje), pirmasis modelis „E10“ šimtui kilometrų sunaudodavo iki 11 litrų kuro. Vėliau nuvažiuojamas kelias tik ilgėjo, o 2007 m. buvo pasiekta viršūnė – 7 l/100 km.

Tarpukariu išaugo itin neekonomiškų ir prabangių automobilių paklausa. Tokie modeliai kaip „Citroën Traction Avant“, „Bugatti Type 57“, „Cadillac V-16“ „rydavo“ po 20 ir daugiau litrų kuro šimtui kilometrų, tačiau, greičiausiai, vairuotojams rūpėjo ne tai. Tokie automobiliai padėjo pamatus Amerikos „raumeningųjų“ automobilių madai. Tiesa, tarpukariu itin populiarus buvo ir antras pasaulyje pagal pardavimus reitinguojamas mažylis „Volkswagen Beetle“, kuris pasižymėjo savo ekonomiškumu ir prieinama kaina.

Pokariu automobilių gamintojai, ypač Europoje, atsižvelgė į automobilių ekonomiškumą, ieškojo vis įdomesnių dizaino sprendimų. Tačiau didžiąją dalį rinkos vėl užėmė galingų variklių sportinės arba šeimoms skirtos („pick-up“, „van“) mašinos. Šalia ekonomiškų pokario automobilių, tokių kaip britiškas „Mini“, prancūziškasis „Citroën“ ir kitų, gatvėse triukšmingai riedėjo amerikietiški „Ford Mustang“, „Chevrolet Camaro“, kurių variklių tūriai, atrodė, beribiai – 5 l, 5,4 l, 6,5 l ir net 7 l ir kuriems šimtui kilometrų nuvažiuoti reikia 20 ir daugiau litrų kuro. Grįžtame į tarpukarį.

Moderniųjų automobilių eroje pats neekonomiškiausias automobilis kol kas yra „Bugatti Veyron“, kurio sąnaudos yra apie 35 l/100 km. O vienas iš pačių ekonomiškiausių (automobilius visiškai elektriniais varikliais paliekame ramybėje) - hibridinis „Volvo V60“, siurbčiojantis vos 2 l/100 km.

Šiais metais Europos Sąjunga siekia išleisti direktyvą, kuri įpareigotų naujų automobilių gamintojus iki 2020 m. įdiegti variklius, kurie 100 kilometrų „valgytų“ vidutiniškai 4 litrus kuro. Sportiniams automobiliams ši direktyva nebūtų taikoma, jų sąnaudas kompensuotų ekonomiški automobiliai. Šiuo metu Europos Sąjungoje automobiliai sunaudoja apie 6 l/100 km.

www.siauliaiplius.lt


Straipsnio kategorijos