Ieškoti tarp:
Įmonių
Straipsnių
Pasiūlymų
Skelbimų
Video
Katalogo kategorijų

Kodėl negalima važinėti degant signalinei degalų lemputei?

Kiek dažnai jūs važiuojate tol, kol užsidega signalinė lemputė, informuojanti, kad
Nuotraukos

Kiek dažnai jūs važiuojate tol, kol užsidega signalinė lemputė, informuojanti, kad degalų bake liko tik kelioms dešimtims kilometrų? Pasitaikė tokių atvejų? Tada paklausykite, kokios įtakos tai turi Jūsų automobilio ilgaamžiškumui.

 

Įprotis – kam daryti tuoj, jeigu spėsiu ir rytoj – dažnai turi liūdnų pasekmių, nesvarbu apie kokius darbus kalbėsime. Be to, daugelis iš mūsų visaip stengiasi taupyti – paieškoti degalinės, kur pigiau, kur didesnės nuolaidos ir t.t. Deja, toks vairavimo stilius gali atnešti nemažų nuostolių. Niekada nereikia laukti, kad užsidegtų signalinė lemputė, perspėjanti, jog bake trūksta degalų.

Kai kurie vairuotojai teisingai pastebi, kad esą koks skirtumas, dega lemputė ar ne, juk vis tiek kuro bake apstu šiukšlių ir nuosėdų, kurios vis tiek patenka į tą pačią kuro sistemą. Tas tiesa, tačiau pabandykime šį klausimą išnagrinėti kiek plačiau.

Pirmasis kuro „valymas“ vyksta šiam dar tik keliaujant į baką – tinklelis neleidžia į jį patekti stambioms šiukšlėms. Antrasis ir gerokai kruopštesnis valymas vyksta, kai kuras, per kuro filtrą, keliauja į sistemą. Šiuo atveju reikia žinoti, kad bake likus per mažai degalų, kuro filtras gali susiurbti ne tik ant dugno buvusias šiukšles, bet į sistemą gali patekti ir oras. Paradoksas, tačiau degimui reikalingas oras, patekęs „iš kitos pusės“, kuro sistemai gali ir pakenkti.

 

Kas patenka į baką kartu su degalais?

Reikalas tas, kad jeigu į kuro padavimo sistemą patenka oras, kuro siurblys veikia tuščia eiga ir gali ganėtinai greitai sugesti. Kuro siurblį aušina per jį tekantis benzinas. Nėra benzino, nėra aušinimo. Dyzeliniuose varikliuose kuro siurblio funkcijas atlieka aukšto spaudimo kuro siurblys, tad ir čia nereikalingas oras gali pridaryti problemų.

Kalbant apie purvą, reikia atminti, kad mažame degalų kiekyje gerokai padidėja jo koncentracija, tad greičiau užsiteršia kuro filtras ir gerokai smarkiau turi veikti kuro siurblys. Automobiliuose su dyzeliniu varikliu dėl to aukšto spaudimo kuro siurblys gali sugesti gerokai greičiau negu norėtųsi.

Kelyje pasitaiko visko, tačiau jeigu signalinė lemputė užsidengė, nebelaukite. Kaip galima greičiau sukite į artimiausią degalinę, nes bake slypi dar vienas pavojus – vanduo.

Aišku, vanduo, tiesiogiai, paprastai į kuro baką nepapuola, tačiau kai per atgalinę magistralę į jį grįžta įkaitęs kuras, įkaitindamas baką. Jeigu bakas nėra pilnas, per vėdinimo sistemą į jį skverbiasi oras, o dėl temperatūrų skirtumo susidaro kondensatas.

Kuo mažiau bake kuro, tuo daugiau kondensato. Ir kaskart vandens kiekis tik didėja. Kadangi vanduo sunkesnis už degalus, jis nusėda ant dugno ir keliauja tiesiai į siurblį, pamažėl jį ardydamas. Akivaizdu, kad vėliau vanduo pasiekia ir variklio kuro aparatūrą. Tai tampa korozijos, o žiemą – ir dažno variklio gesimo, priežastimis. Ir viskas todėl, kad vairuotojas nusprendė taupyti ir važinėjo degant signalinei lemputei.

 

Apibendrinant

Dabar jau žinome, kad tuščiu baku važinėti pavojinga, tad raginame jus labiau rūpintis savo „keturračiu draugu“ ir neleisti jam „alkti“. Apie degalus reikia žinoti kelias paprastas tiesas ir jūsų automobilis tikrai jums tarnaus ne vienerius metus.

Niekada nelaukite, kol užsidegs signalinė kuro lemputė.

Tai gali tapti purkštukų gedimo priežastimi;

Bent du kartus per metus reiktų iš bako išleisti visus degalus, kad kartu su jais pasišalintų ir šiukšlės;

Visada reikti pirkti tik kokybiškus, laiko patikrintus kuro filtrus;

Atminkite – siurbliui lengviau dirbti, kai bake kuro daug. Taip jis patenka į siurblį dideliais kiekiais.

 

Paruošta pagal užsienio spaudą

 

Prim.lt