Atskiria priemaišas ir vandenį
Tylintis variklis arba gerokai sumažėjęs jo darbingumas – tokia bėda dažniau nutinka automobilių su dyzeliniais varikliai šeimininkams. Šie simptomai paaštrėja žiemą, nes šaltasis metų laikas meta rimčiausią iššūkį dyzeliniams varikliams ir jų degalų tiekimo sistemoms.
Aptariant su degalų filtrais susijusias problemas, reikėtų pradėti nuo pagrindų. Visi daugmaž žino, kad dyzelinas nėra homogeninis skystis, nes jame, nepaisant degalų gamintojų išradingumo, yra įvairių priemaišų. Šios susidaro gamybos ir tolimesnio platinimo procesų metu. Pagrindiniai teršalai yra dulkių dalelės, rūdys degalų bake, iš degalų išsiskiriantis parafinas, vanduo. Jei filtras nesaugotų variklio nuo teršalų, neilgai laukus šiukšlės užterštų įpurškimo sistemos elementus.
Vienas pavojingiausių teršalų degaluose – vanduo. Degalų filtras ne tik šalina kietąsias daleles, bet ir atskiria vandenį, esantį degaluose. Antraip, visa degalų tiekimo sistema iš vidaus sparčiai rūdytų. Kai kurie filtrai tam, kad pašalintų vandenį, naudoja fizikinį procesą, vadinamą sedimentacija, kai vandens lašeliai, veikiami traukos, nusėda ant filtro dugno.
Tačiau kur kas populiaresni filtrai, kurių veikimas pagrįstas koalescencijos reiškiniu. Degalams pereinant filtruojančiosios medžiagos barjerą, susidaro vandens lašeliai, atskiriantys jį nuo degalų. Atskirtas vanduo kaupiasi filtro dugne ir išleidžiamas, atsukus specialų tam skirtą kamštį. Kai kurie modernūs filtrai turi daviklius. Vos tik vandes filtre susikaupia per daug, duodamas signalas, kad metas jį išleisti.
Signalizuoja trys simptomai
Veiksmai, padedantys apsisaugoti nuo filtro užsikišimo, nereikalauja papildomų investicijų ar daug laiko. Separatoriuje kaupiantis vandeniui, būtina nepamiršti periodiškai jį pašalinti, nes susikaupęs vanduo galiausiai gali sutrikdyti degalų tiekimą, mat sušalęs užblokuos degalų srautą. Jei filtre nėra išleidžiamojo kamščio, rekomenduojama prieš šaltąjį sezoną jį pakeisti nauju.
Filtras iš degalų padeda pašalinti ne tik vandenį, bet ir parafiną, kuris išsiskiria temperatūrai kritus žemiau nulio. Proporcingai augant filtravimo medžiagos užterštumo laipsniui, didėja ir tikimybė, kad parafino dalelės visiškai užkimš filtrą.
Pirminius degalų filtro užsikimšimo požymius pastebėti nėra sunku, bet nemažai vairuotojų „replių“ pradeda ieškoti ne nuo to galo. Sunkumai paleidžiant variklį, netolygus jo veikimas tuščiąja eiga, galios sumažėjimas – ryškiausi signalai, kad filtras nusprendė nebevykdyti funkcijų. Visiškas filtro užsikimšimas it tobulai sustyguoti pianinai veikiančiuose naujos kartos varikliuose gali sukelti net gedimą dėl degalų srauto į degimo kameras stokos.
Profilaktiškai tikrinant degalų tiekimo sistemą, būtina atkreipti dėmesį į reguliavimo vožtuvų ir šildytuvų funkcionavimą, kuris turi įtakos degalų temperatūrai sistemoje. Beje, jei nesame įsitikinę dėl filtro nusidėvėjimo laipsnio, geriau jau jį pakeisti. Tai ypač galioja, įsigijus dėvėtą automobilį.
Aukštos kokybės žieminio dyzelino naudojimas taip pat užtikrina, kad naujas kokybiškas filtras tarnaus tiek kiek numatyta.