Ieškoti tarp:
Įmonių
Straipsnių
Pasiūlymų
Skelbimų
Video
Katalogo kategorijų

Degalų filtrams žiemą – išbandymų metas

Už­si­kim­šęs de­ga­lų fil­tras šiuo­lai­ki­nė­je kas­die­ny­bė­je ga­li tap­ti ta pa­sa­ga, ku­ri ry­tą ne­leis pa­ju­dė­ti į dar­bą ar­ba (jei pa­si­seks) už­ve­si­te au­to­mo­bi­lį tik po il­gų ir var­gi­nan­čių ban­dy­mų.
Nuotraukos
Vie­na po­pu­lia­ri ja­po­nų liau­dies pa­sa­kė­čia se­ka: „dėl ap­lai­du­mo ne­įka­lė vi­nies į pa­sa­gą; dėl vi­nies trū­ku­mo pa­sa­ga nu­kri­to; dėl nu­kri­tu­sios pa­sa­gos ark­lys ta­po luo­šas; dėl luo­šo ark­lio lai­ku ne­pris­ta­tė ži­nios; dėl lai­ku ne­pris­ta­ty­tos ži­nios bu­vo pra­lai­mė­tas mū­šis.“ Už­si­kim­šęs de­ga­lų fil­tras šiuo­lai­ki­nė­je kas­die­ny­bė­je ga­li tap­ti ta pa­sa­ga, ku­ri ry­tą ne­leis pa­ju­dė­ti į dar­bą ar­ba (jei pa­si­seks) už­ve­si­te au­to­mo­bi­lį tik po il­gų ir var­gi­nan­čių ban­dy­mų.

At­ski­ria prie­mai­šas ir vandenį

Ty­lin­tis va­rik­lis ar­ba ge­ro­kai su­ma­žė­jęs jo dar­bin­gu­mas – to­kia bė­da daž­niau nu­tin­ka au­to­mo­bi­lių su dy­ze­li­niais va­rik­liai šei­mi­nin­kams. Šie simp­to­mai pa­aš­trė­ja žie­mą, nes šal­ta­sis me­tų lai­kas me­ta rim­čiau­sią iš­šū­kį dy­ze­li­niams va­rik­liams ir jų de­ga­lų tie­ki­mo sis­te­moms.

Ap­ta­riant su de­ga­lų fil­trais su­si­ju­sias prob­le­mas, rei­kė­tų pra­dė­ti nuo pa­grin­dų. Vi­si daug­maž ži­no, kad dy­ze­li­nas nė­ra ho­mo­ge­ni­nis skys­tis, nes ja­me, ne­pai­sant de­ga­lų ga­min­to­jų iš­ra­din­gu­mo, yra įvai­rių prie­mai­šų. Šios su­si­da­ro ga­my­bos ir to­li­mes­nio pla­ti­ni­mo pro­ce­sų me­tu. Pa­grin­di­niai ter­ša­lai yra dul­kių da­le­lės, rū­dys de­ga­lų ba­ke, iš de­ga­lų iš­sis­ki­rian­tis par­afi­nas, van­duo. Jei fil­tras ne­sau­go­tų va­rik­lio nuo ter­ša­lų, ne­il­gai lau­kus šiukš­lės už­terš­tų įpurš­ki­mo sis­te­mos ele­men­tus.

Vie­nas pa­vo­jin­giau­sių ter­ša­lų de­ga­luo­se – van­duo. De­ga­lų fil­tras ne tik ša­li­na kie­tą­sias da­le­les, bet ir at­ski­ria van­de­nį, esan­tį de­ga­luo­se. An­traip, vi­sa de­ga­lų tie­ki­mo sis­te­ma iš vi­daus spar­čiai rū­dy­tų. Kai ku­rie fil­trai tam, kad pa­ša­lin­tų van­de­nį, nau­do­ja fi­zi­ki­nį pro­ce­są, va­di­na­mą se­di­men­ta­ci­ja, kai van­dens la­še­liai, vei­kia­mi trau­kos, nu­sė­da ant fil­tro dug­no.

Ta­čiau kur kas po­pu­lia­res­ni fil­trai, ku­rių vei­ki­mas pa­grįs­tas koa­les­cen­ci­jos reiš­ki­niu. De­ga­lams pe­rei­nant fil­truo­jan­čio­sios me­džia­gos bar­je­rą, su­si­da­ro van­dens la­še­liai, at­ski­rian­tys jį nuo de­ga­lų. At­skir­tas van­duo kau­pia­si fil­tro dug­ne ir iš­lei­džia­mas, at­su­kus spe­cia­lų tam skir­tą kamš­tį. Kai ku­rie mo­der­nūs fil­trai tu­ri da­vik­lius. Vos tik van­des fil­tre su­si­kau­pia per daug, duo­da­mas sig­na­las, kad me­tas jį iš­leis­ti.

Sig­na­li­zuo­ja trys simptomai

Veiks­mai, pa­de­dan­tys ap­si­sau­go­ti nuo fil­tro už­si­ki­ši­mo, ne­rei­ka­lau­ja pa­pil­do­mų in­ves­ti­ci­jų ar daug lai­ko. Se­pa­ra­to­riu­je kau­pian­tis van­de­niui, bū­ti­na ne­pa­mirš­ti pe­rio­diš­kai jį pa­ša­lin­ti, nes su­si­kau­pęs van­duo ga­liau­siai ga­li su­trik­dy­ti de­ga­lų tie­ki­mą, mat su­ša­lęs užb­lo­kuos de­ga­lų srau­tą. Jei fil­tre nė­ra iš­lei­džia­mo­jo kamš­čio, re­ko­men­duo­ja­ma prieš šal­tą­jį se­zo­ną jį pa­keis­ti nau­ju.

Fil­tras iš de­ga­lų pa­de­da pa­ša­lin­ti ne tik van­de­nį, bet ir par­afi­ną, ku­ris iš­sis­ki­ria tem­pe­ra­tū­rai kri­tus že­miau nu­lio. Pro­por­cin­gai au­gant fil­tra­vi­mo me­džia­gos už­terš­tu­mo laips­niui, di­dė­ja ir ti­ki­my­bė, kad par­afi­no da­le­lės vi­siš­kai už­kimš fil­trą.

Pir­mi­nius de­ga­lų fil­tro už­si­kim­ši­mo po­žy­mius pa­ste­bė­ti nė­ra su­nku, bet ne­ma­žai vai­ruo­to­jų „rep­lių“ pra­de­da ieš­ko­ti ne nuo to ga­lo. Su­nku­mai pa­lei­džiant va­rik­lį, ne­to­ly­gus jo vei­ki­mas tuš­čią­ja ei­ga, ga­lios su­ma­žė­ji­mas – ryš­kiau­si sig­na­lai, kad fil­tras nu­spren­dė ne­be­vyk­dy­ti funk­ci­jų. Vi­siš­kas fil­tro už­si­kim­ši­mas it to­bu­lai su­sty­guo­ti pia­ni­nai vei­kian­čiuo­se nau­jos kar­tos va­rik­liuo­se ga­li su­kel­ti net ge­di­mą dėl de­ga­lų srau­to į de­gi­mo ka­me­ras sto­kos.

Pro­fi­lak­tiš­kai ti­kri­nant de­ga­lų tie­ki­mo sis­te­mą, bū­ti­na at­kreip­ti dė­me­sį į re­gu­lia­vi­mo vož­tu­vų ir šil­dy­tu­vų funk­cio­na­vi­mą, ku­ris tu­ri įta­kos de­ga­lų tem­pe­ra­tū­rai sis­te­mo­je. Be­je, jei ne­sa­me įsi­ti­ki­nę dėl fil­tro nu­si­dė­vė­ji­mo laips­nio, ge­riau jau jį pa­keis­ti. Tai ypač ga­lio­ja, įsi­gi­jus dė­vė­tą au­to­mo­bi­lį.

Aukš­tos ko­ky­bės žie­mi­nio dy­ze­li­no nau­do­ji­mas taip pat už­ti­kri­na, kad nau­jas ko­ky­biš­kas fil­tras tar­naus tiek kiek nu­ma­ty­ta.

www.lzinios.lt