Ieškoti tarp:
Įmonių
Straipsnių
Pasiūlymų
Skelbimų
Video
Katalogo kategorijų

Laivavedžių kursai

Transporto priemonių Lietuvoje kasmet daugėja.
Nuotraukos

Transporto priemonių Lietuvoje kasmet daugėja. Ir įdomu tai, kad daugėja ne tik antžeminio, bet ir vandens transporto. Kita vertus, turint omenyje Lietuvos upių ilgį ir ežerų kiekį, žmonių noras keliauti ne tik sausuma, bet ir vandeniu yra visai suprantamas.

 

Deja, kaip rodo praktika, ne visi automobilius vairuojantys asmenys, turi vairuotojo pažymėjimus, taip ir ne visi, sėdintis prie motorinio vandens transporto vairo, yra išlaikę motorinio pramoginio laivo laivavedžio kvalifikacijos egzaminą ir turi teisę valdyti vienos ar kitos kategorijos vandens transporto priemonę.

Visgi, kaip pastebi, laivavedžių rengimo kursus organizuojančios įmonės „Vylima“ kursų vadovas Garis Labanauskas asmenų, bandančių „nelegaliai“ sėsti prie motorinio vandens transporto priemonės vairo kasmet vis labiau mažėja. „Mūsų tautiečiai tampa vis labiau sąmoningesni ir supranta, kad transporto priemonė, ar tai būtų automobilis, ar kateris, jeigu bus elgiamasi ne atsakingai, kelia pavojų. Norint šito išvengti būtina turėti atitinkamų žinių bagažą ir išlaikyti egzaminus – sistema, kuri veikia visame transporto segmente, tad vandenų transportas neturėtų būti išimtimi.“

„Galima palyginti, kaip keliuose elgiasi neturintys teisės vairuoti automobilius asmenys ir tie vairuotojai, kurie išmano Kelių eismo taisykles, mokėsi ir vėliau, išlaikydami egzaminus įrodė, kad gali saugiai vairuoti. Buvo laikas, kai į vandens transportą daugelis žiūrėjo paprasčiau, tau čia situacija analogiška.“ – tęsia Vylimos kursų vadovas – „Jeigu tu turi pažymėjimą, tai tu ne tik nekelsi pavojaus kitiems „eismo“ dalyviams, bet ir sau pačiam, ir savo keleiviams. Vandens telkiniuose taip pat apstu ženklų ir žymėjimų, kuriuos būtina išmanyti. Kaip tik tai būsimieji laivavedžiai ir sužino per mūsų organizuojamus kursus.“

„Nuo 2016-05-01 pasikeitus įstatymams išduodamiems motorinio pramoginio laivo laivavedžio kvalifikacijos liudijimams nebėra variklio galios apribojimų. Ankščiau išlaikius kvalifikacijos egzaminą būdavo suteikiama teisė valdyti tik iki 150 AG variklio galingumą turinčius laivus. Dabar motorinių transporto priemonių, kurias galima eksploatuoti mūsų vandenyse, pasirinkimas gerokai išsiplėtė. Tai būtina įvertinti, kad vandenyje neprasidėtų tokios „istorijos“, kuriomis mirga žiniasklaida, rašydama apie avarijas gatvėse. Ne kartą ir ne du esame skaitę apie tai, kad prie galingo automobilio vairo sėdęs teisės vairuoti neturintis asmuo sukėlė eismo įvykį. Nesinorėtų, kad tokie pranešimai pasirodytų ir apie vandens transportą,“ – pastebi pašnekovas –„Todėl UAB „Vylima“, prisitaikanti prie klientų poreikių ir lūkesčių, organizuoja keleto tipų kursus. Jeigu klientas turi bent vidurinį išsilavinimą jis gali teorijos egzaminui pasiruošti savarankiškai, todėl teorijos kursų jam lankyti nereikia. Taip klientas taupo tiek savo laiką, tiek ir savo pinigus. Išlaikius teorijos egzaminą Lietuvos saugios laivybos administracijoje būsimas laivavedys turi lankyti praktikos kursus ir išlaikyti praktikos egzaminą (kursus ir egzaminą). Praktinį žinių patikrinimą taip pat organizuoja „UAB Vylima“.UAB Vylima savo kursantams yra sukūrusi nuotolinio mokymo programa Moodle, kurios pagalba mokiniai visą teorijos medžiagą gali rasti toje sistemoje, o taip pat ir pasipraktikuoti laikant teorijos egzaminą, kur klausimai tokie pat kaip ir Lietuvos saugios laivybos administracijoje laikant egzaminą Taip sakant – viskas po vienu stogu, kad būsimajam laivavedžiui būtų patogiau. Sėkmingai išlaikius praktikos egzaminą laivavedys gauna nacionalinį motorinio pramoginio laivo laivavedžio kvalifikacijos liudijimą be variklio galios apribojimo. Tiesa, reiktų žinoti, kad šis liudijimas galioja tik Lietuvos vidaus vandenyse – Klaipėdos uosto teritorijoje, jūros pakrančių vandenyse ir šalies ežeruose. Plaukioti galima kur yra vidaus vandenų keliai. (Tikslus upių ir ežerų sąrašas yra aplinkaus apsaugos internetiniame puslapyje.)

„Norėdamas gauti tarptautinį kvalifikacijos liudijimą, galiojantį ne tik Lietuvos vidaus vandenyse, klientas, nepaisant jo turimo išsilavinimo, turi lankyti ir teorijos, ir praktikos kursus, kuriuos taip pat organizuoja mūsų bendrovė.“ –laivavedžių kursų niuansus atskleidžia G. Labanauskas – „Šių kursų trukmė – apie 7 savaitės. Teorijos ir praktikos dėstytojai dirba nuolat, tad nėra skirtumo kokio dydžio grupės susirenka. Dirbsime ir tada, jei bus 1 asmuo. Tik reiktų žinoti, kad norint gauti tarptautiniuose vandenyse galiojantį pažymėjimą, teks mokytis anglų kalbą, temos bus šiek tiek platesnės. Kursų tarptautiniam pažymėjimui kaina – 350 eur., vidaus vandenims – 250 eur.

„Minimalus amžius, nuo kurio galima pradėti oficialiai mokytis valdyti vandens transporto priemones – 18 metų, tačiau tokių jaunų „moksleivių“ sulaukiame retai. Panašu, kad jaunimui labiau rūpi automobiliai, tačiau tikėtina, kad situacija pasikeis. Dauguma mūsų klientų – vyrai, nors, vėlgi, vandens transporto priemonės valdymas tikrai nėra sudėtingesnis už automobilio ar motociklo vairavimą, todėl norisi tikėti, kad ateityje laivus „atras“ ir moterys. Juolab, kad turime puikų pavyzdį – motociklus. Dar ne taip seniai motociklą vairuojanti moteris atrodė neįprastai, o dabar jų mūsų keliuose – šimtai. Matydami tai, labai laukiama, kada dailiosios lyties atstovės pasiryš ir savo dvirates ar keturrates transporto priemones, bent kuriam laikui, iškeis į vandens transportą.“ – baigia pokalbį pašnekovas.

 

Prim.lt