Ieškoti tarp:
Įmonių
Straipsnių
Pasiūlymų
Skelbimų
Video
Katalogo kategorijų

Legendomis apsuptas automobilių kėbulo lyginimas be dažymo. Kas tai?

Šiais laikais įvairūs automobilio kėbulo įlenkimai gali būti išlyginti ir be dažymo. Greitai ir neskausmingai kišenei.
Nuotraukos

2019.03.14.

Rytas. Skubate į darbą. Prieinate prie savo automobilio ir pamatote, kad ant galinių jo durelių atsirado įlenkimas. Šalia stovėjusio automobilio vairuotojas neatsakingai atidarinėjo savo transporto priemonės dureles ir jomis stuktelėjo į jūsų automobilį. Tai visiems gerai žinoma situacija, kuri labai dažnai pasitaiko tiek prie prekybos centrų, tiek kitose automobilių stovėjimo aikštelėse.

Nors įvykio metu atsiradęs pažeidimas ir nėra labai didelis, tačiau jūsų diena jau sugadinta. Kaltininko už rankos nutverti nepavyko, Kasko draudimo neturite, o jeigu ir turėtumėte vis tiek reikėtų sumokėti draudimo išskaitą patiems.

Ką daryti? Susitaikyti su ta mintimi ir nekreipti į apgadintą automobilį dėmesio? Bet juk jis apynaujis... Bet ir dažyti nesinori, nes tikriausiai skirsis spalva, jis jau bus dažytas, sumažės jo prekinė vertė, o ir dažymo kaina bus sąlyginai nemaža.

Kitais atvejais automobilio kėbulas gali būti įlenktas ir smulkių eismo įvykių metu, kuomet ant kėbulo atsiranda mažesnių ar didesnių įlenkimų. Automobilio kėbulą gali apgadinti ir kruša.

Bedažis lyginimas

Tačiau automobilio kėbule atsiradus mažesniam ar didesniam įlenkimui nereikėtų taip greitai nusiminti ir plačiai atverti piniginės. Šiais laikais įvairūs automobilio kėbulo įlenkimai gali būti išlyginti ir be dažymo. Greitai ir neskausmingai kišenei. Mažiausia kaina gali būti 10 eurų, o mažiausio įlenkimo pašalinimas gali trukti vos kelias minutes.

Verta paminėti, kad profesionalus meistras krušos pažeistą automobilį, priklausomai nuo sudėtingumo gali išlyginti per dvi dienas. Neretai, po itin stiprios šios gamtos stichijos, išvengiant dažymo, pavyksta išgelbėti tik dalį automobilio.

„Ankstesniais laikais lyginimas be dažymo buvo apipintas įvairiais mitais, nes technologija buvo kruopščiai slepiama. Žinios ir įranga buvo sunkiai prieinamos ir labai brangios. Šiuo metu situacija yra pasikeitusi, o išmokti šio amato gali visi norintys“, - sako įlenkimų šalinimu be dažymo užsiimančios įmonės „GAGA Studio“ vadovas Andrius Mažeika.

Pradžių pradžia

Kada visa tai prasidėjo? Bedažį įlenkimų tiesinimą - „Paintless dent remove“ (PDR), dar 1960 m. vasario mėnesį „International Motor Sports Show“ (Niujorke, JAV) parodoje atrado Oskaras Flaigas.

Jis buvo paprastas „Mercedes-Benz“ personalo narys. Jo darbas buvo rūpintis dažais tų automobilių, kurie pristatomi mugėse ir parodose. Renginio metu apgadinti automobiliai jau kitą rytą privalėdavo vėl atrodyti nepriekaištingai, taigi įbrėžimai ir smulkūs įlenkimai turėdavo būti pašalinti per naktį, perdažant pažeistas vietas.

Niujorke vykusioje parodoje Oskaras Flaigas panaudojo plaktuko rankenėlę, kad išstumtų nedidelį įlenkimą, todėl prieš dažymą jis galėjo naudoti mažiau glaisto, nepaisant to, kad rezultatas jau atrodė puikiai po stūmimo.

Tai buvo įlenkimų tiesinimo be dažymo pradžia. Kitose metalo apdirbimo srityse ar automobilių surinkimo gamyklose panašūs įlenkimų šalinimo be dažymo metodai galėjo būti naudojami ir anksčiau nei 1930 m., tačiau jie tuomet neišpopuliarėjo. Tiesa, be tradicinio automobilio kėbulo remonto neišsiverčiama ir dabar, tačiau vis dažniau, esant galimybei, renkamasi minėta alternatyva.

Apgadinto kėbulo remontas

Norint sugrąžinti automobilio kėbului nepriekaištingą išvaizdą, įprastai jo metalinė dalis yra keičiama arba išlyginama kalimo, virinimo ar tempimo metodais. Po šių procedūrų suremontuotą kėbulo dalį reikia nušveisti, glaistyti, vėl šveisti, gruntuoti, dažyti, lakuoti bei poliruoti.

Toks būdas yra pakankamai brangus bei atimantis daug laiko ir kitų sąnaudų, o galutinis rezultatas ne visada tenkina automobilio savininką. Dėl pasitaikančio nekokybiško, nekvalifikuoto darbo ar kitų priežasčių – kėbulo remontas gali būti atliktas nekokybiškai: matosi glaistymo darbų brokas, dažymo brokas ar dažų spalvos skirtumai. Verta paminėti ir tai, kad kartais papildomai tenka dažyti ne tik apgadintą detalę bet ir esančias šalia jos. Pavyzdžiui, remontuojant ir dažant vairuotojo dureles, bei norint suvienodinti spalvą su šalia esančiomis detalėmis, tenka daryti vadinamąjį „perėjimą“ ant priekinio sparno ir galinių durelių.

Taip pat dėl nekokybiškai suremontuotos detalės, buvusio pažeidimo vietose neretai iškyla rūdys.

Kaip jau tikriausiai tapo aišku, šalinant tam tikrus įlenkimus be dažymo, nepaliekama jokių matomų remonto žymių. Ir tai leidžia išvengti detalės keitimo, glaistymo, dažymo, paruošimo darbų, o dažų spalva ir detalės padengimas laku lieka originalus.

Metodo privalumai, laikas ir kaina

Įlenkimų šalinimas be dažymo šiuo metu yra itin populiarus ir nuolat tobulėjantis. Kuriami nauji įrankiai, prietaisai ir technologijos, leidžiančios pašalinti vis sudėtingesnius įlenkimus. Šis metodas užima vis didesnę vietą automobilių kėbulo remonto srityje.

Pagrindiniai lyginimo be dažymo privalumai:

- Išvengiama detalės perdažymo;

- Pigiau už tradicinį kėbulo remontą;

- Daugeliu atvejų paslauga atliekama tą pačią dieną;

- Nėra pavojaus, jog purškiami dažai pateks ant kitų transporto priemonės zonų;

- Išvengiama pavojaus, jog po dažymo skirsis spalvos tonai;

- Išvengiama glaisto sutrūkinėjimo, susėdimų;

- Transporto priemonė išsaugo originalius dažus.

Lyginant su perdažyta, bedažiu lyginimu remontuota transporto priemonė su originaliais kėbulo dažais išsaugo aukštesnę vertę.

Mažiausio įlenkimo pašalinimas gali trukti nuo kelių minučių, priklausomai nuo įlenkimo sudėtingumo, įlenkimo dydžio, pasirinkto remonto metodo ir priėjimo - galimybės pasiekti įlenkimą su naudojamu įrankiu, jeigu reikia lyginti iš vidinės pusės.

Sudėtingesni arba didesni įlenkimai lyginami ilgiau, tai gali trukti valandą ar visą dieną.

Mažiausia tokio remonto kaina gali būti 10 eurų. Ji kyla priklausomai nuo darbo sudėtingumo ir įlenkimo ploto. Vienos detalės, pavyzdžiui, galinio sparno lyginimo kaina gali pasiekti ir 250 eurų.

Ne retai taip stipriai pažeistas detales tikslingiau pakeisti ir perdažyti, tačiau ne visos detalės kėbule lengvai keičiamos arba detalių kaina būna daug didesnė, nei lyginimo be dažymo sąmata, nekalbant apie pakeitimo ir dažymo kainą bei laiko sąnaudas.

Naujausia įlenkimų šalinimo technologija

Tinkamai pašalinti kėbulo defektą nepakanka vien kelių įrankių ar plaktuko. Norint išlyginti įlenkimus taip, kad netektų keisti detalės ar jos perdažyti, reikia turėti daug patirties, kantrybės, kruopštumo ir mokėti pritaikyti įvairias technologijas. Taip pat reikia ir begalės skirtingų, profesionalių, būtent tokiam darbui skirtų įrankių.

Štai kauniečiai „GAGA Studio“ meistrai naudoja šveicarišką „BetagInnovation“ įrangą, kuri leidžia darbus atlikti greitai ir labai kokybiškai. Profesionali įranga ir technologijos leidžia išlyginti ne tik labai sudėtingus plieninių, bet taip pat ir aliumininių kėbulo detalių įlenkimus.

Inovatyviausias, veiksmingiausias ir kol kas analogų neturintis šveicarų įrangos prietaisas yra „Alu T-HotBox“, veikiantis magnetinės indukcijos kaitinimo principu. Tai revoliucija mažų ir vidutinių aliuminio detalių įlenkimų remonte.

Dėl aliuminio metalo savybių ir charakteristikos, darbas su šiuo metalu visada buvo tikras iššūkis naudojant bet kokius metodus.

Šis aparatas nepažeisdamas dažų įkaitina pasirinktą vietą aliumininėje kėbulo detalėje, o specialios technologijos pagalba aliuminio metalo dalelės yra sujudinamos, prietaisui sukeliant impulsinę vibraciją. Dėl to automobilio kėbule esantis įlenkimas pranyksta. Daugeliu atvejų tai daro aliuminio detalių remontą daug lengvesniu, nei plieno detalių.

Šio amato gali išmokti visi

Panašu, kad laikui bėgant įlenkimų šalinimas be dažymo užims vis didesnę ir didesnę dalį kėbulo remonto srityje, taip pat daugės ir šio amato specialistų, o technologijos taps dar pažangesnės.

Dabar, jau net ir draudimo kompanijos siunčia automobilius remontui į lyginimo be dažymo dirbtuves, o ir patys klientai neretai nori, kad jų automobiliai po draudiminio įvykio būtų remontuojami būtent tokiu būdu.

Tikėtina, kad ateityje, draudimo kompanijos mažus įlenkimus turinčius automobilius dar dažniau ims siųsti ne į kėbulo remonto servisą, kuriame būtų atliekamas apgadintos detalės keitimas, remontas ir dažymas, o į lyginimo be dažymo dirbtuves.

Taip pat pamažu vis daugėja ir iš šio amato specialistų. Įdomu tai, kad „GAGA Studio“ turi akademiją, kurios bedažio įlenkimų lyginimo, mokymų programa yra oficialiai patvirtinta ir Švietimo ministerijos. Bedarbiams šie kursai yra finansuojami, kad jie galėtų lengviau įsilieti į darbo rinką arba patys sau susikurtų darbo vietą.

Akademijoje visi norintys yra kviečiami išmokti bedažio lyginimo, kuris vis dar supamas legendomis, nors Lietuvoje jau seniai jo teikiamais privalumais naudojasi didelė dalis automobilių savininkų.