Ieškoti tarp:
Įmonių
Straipsnių
Pasiūlymų
Skelbimų
Video
Katalogo kategorijų

Modernios automobilių pramonės štampai

Buvo laikai, kai beveik bet kurį automobilių modelį buvo galima atpažinti iš labai toli
Nuotraukos

Buvo laikai, kai beveik bet kurį automobilių modelį buvo galima atpažinti iš labai toli. Skyrėsi ne tik kiekvieno atskiro automobilio priekinė, bet ir galinė dalys. Akivaizdžiai. „Buick“ modeliai, paprastai, turėjo ilgas, horizontalias, ištemptas iki kraštų juostas. „Chevrolet“ dizaineriai buvo pamėgę dvigubus ar trigubus ratus, „Cadillac“ naudojo „pelekus“ arba „ašmenis. Tiesa, tokios formos galinius žibintus „Cadillac“ naudoja ir iki šiol. Deja, visa kita pasikeitė. Vaikydamiesi geresnių aeorodinaminių savybių ir taikydamiesi prie „mados klyksmų“, automobilių gamintojai pradėjo vienodinti savo modelius.


Šiandienos automobilių pramonėje galima pastebėti vieną labai aiškią tendenciją, kuri ypač ryški vidutinių ir didelių sedanų segmente – visi jie gauna identiškus, vos ne vienų iš kitų pasiskolintus galinius žibintus. Slidūs, tačiau beformiai, jie tarsi įsisiurbia į automobilio kampus ir galinės transporto priemonių dalys tampa panašios į dideles muilines. Galime tame įžvelgti ir kažką futuristinio, tik problema tame, kad tai nebėra išimtis, o jau greičiau bendra, daugelio taikoma, taisyklė.

„Ford Mustang“ – legendinis modelis, visada garsėjo savo išskirtine, „vyriška“ išvaizda ir galingais, aiškiai atskiriamais žibintais, kurių buvo tiesiog neįmanoma supainioti su jokiu kitu modeliu. Smagu, kad gamintojams šį „Mustang“ išskirtinumą pavyko išsaugoti. Tiesa, naujos kartos modelių priekis nebėra toks „agresyvus ir vyriškas“, tačiau galiniai žibintai ir toliau išsiskiria iš bendros lempų masės. Prie savo „individualumą“ išsaugojusių modelių galima priskiriti ir „Jaguar F-Type“ ar „Corvete Stingrei“. Šiuos modelius galima atpažinti ir pagal savitus, unikalius užpakalinius žibintus.

Tačiau šios kelios išimtys tik patvirtina bendras taisykles – gerindami aerodinamines savybes, dizaineriai pamiršo individualumą ir savitumą. Naujieji automobiliai pasižymi puikiomis aerodinaminėmis savybėmis, tačiau pamažu jie tampa pilka, beveide mase. Galiniai žibintai seniai nustojo būti tik šviesos šaltiniai. Dabar jie, dažnai, ištempiami iki automobilių šonų – taip vizualiai stengiamasi „pailginti“ automobilį, o potencialiam pirkėjui sudaryti apgaulingą įspūdį, kad automobilis yra ypač aptakus. „Ištysę“ žibintai tarsi pratęsia ir įrėmina aptakias kėbulo formas. Dizaineriai ir pardavėjai, kalbėdami apie tokių automobilių išvaizdą, pabrėžią, kad šios linijos yra „natūralios“ ir suteikia automobiliui „daugiau emocionalumo“. Žodžiai, kurie pastaruoju metu girdimi labai dažnai ir pamažu prasismelkia į pirkėjų, įsigyjančių vieną į kitą panašius automobilius, sąmonę.

Džiuginti šiuo atveju galėtų nebent tai, kad kai kurie automobilių gamintojai, matyt supratę, kad pirkėjui už visas technines charakteristikas svarbiau yra jo transporto priemonės individualumas, mėgina vėl grįžti prie „savito“ dizaino. Daugelis „BMW“ modelių adaptuoti „L“ formos žibintams, kurie išsiskiria bendrame automobilių sraute.

Švedų automobilių gamintojas „Volvo“ daug dėmesio skiria savo modelių užpakalinės dalies siluetui, tad „Volvo“ taip pat išskiria iš pilkėjančios transporto priemonių masės.

Technologijos nestovi vietoje, tad norisi tikėti, kad galvodami apie technines automobilių charakteristikas, gamintojai visgi sugebės išsaugoti (ar atkurti) savo modelių individualumą, o kol kas mes turime krūvelę suvienodėjusių azijatų prekių ženklų, kurie be sustojimo štampuoja vienodas, išplaukusias galines transporto priemonių dalis.

Tuo pat metu dizaineriai žada, kad kai galutinai bus įsisavintos ir pradėtos plačiai naudoti organinių šviesos diodų technologijos, jie turės naujas erdves eksperimentams ir automobiliai vėl galės tapti individualūs. Palauksim, pamatysim.

Juolab, kad vienetiniai „išmaniųjų“ žibintų prototipai visuomenei jau pristatomi. Tarkim vokiečių automobilių gamintojas „Audi“ pristatė užpakalinių šviesų sistemą „OLED“, sukurtą bendradarbiaujant su Kelno Universitetu ir „Philips“. Užpakalinė „Audi“ prototipo dalis pagaminta iš ištisinio ekrano. Tenka pripažinti, kad sistema atrodo įspūdingai, tačiau ir čia galima įžvelgti trūkumų. Jau pasklido kalbos, kad vairuotojai, užsižiūrėję į nematytą ir spalvingą užpakalinę automobilio dalį, gali pamiršti laiku paspausti stabdį...

Akivaizdu viena – prekių ženklai, norėdami sėkmingai konkuruoti rinkoje, turės pasiūlyti pirkėjams ne tik aerodinamiškus, bet savo individualumą išsaugojusius modelius. Ar jiems tai pavyks padaryti, tikėtina, išvysime jau artimiausiais metais.

 

Paruošta pagal užsienio spaudą

Prim.lt