Ieškoti tarp:
Įmonių
Straipsnių
Pasiūlymų
Skelbimų
Video
Katalogo kategorijų

Kaistantys motociklų varikliai arba ko nežino įstatymų leidėjai

Toks politikų, tautos išrinktų į Seimą, nenoras įsiklausyti į
Nuotraukos

Lietuvoje vis aktyviau už savo pažeistas teises ima kovoti Vyriausybės ir Seimo diskriminuojama visuomenės grupė – motociklininkai.

Praėjusiais metais Seimui buvo įteiktas kolektyvinis prašymas grąžinti 0,4 promilės leistiną ribą motociklininkams. Prašymas, argumentuojant tuo, kad nemažai avarijų padaro neblaivūs motorolerių vairuotojai, kuriems išvis nelabai galima gerti, buvo atmestas.

Šiais metais Seimui buvo įteiktas moksliniais tyrimais pagrįstas Baikerių kongreso prašymas dėl promilių padidinimo, reikalavimo žieminėms padangoms naikinimo, Kelių eismo taisyklių, numatančių vairuotojo pažymėjimo atėmimą už greičio viršijimą, pakeitimo bei leidimo motociklininkams naudotis A eismo juosta, dabar skirta viešajam transportui ir elektromobiliams. Šis prašymas, pateikiant kiek abejotinus argumentus ir nepaneigus mokslinių tyrimų išvadų, taip pat buvo atmestas.

Toks politikų, tautos išrinktų į Seimą, nenoras įsiklausyti į tautos balsą, kelia vis didesnį visuomenės nepasitenkinimą. Nelabai seniai pristatėme motociklininko Algio atsiųstą tekstą apie, jo nuomone, politikų rodomą nepagarbą vakarietiškoms europinėms tradicijoms, o šiandien skaitytojų dėmesiui pateikiame kito motociklininko pastebėjimus apie galimas įstatymų leidėjų žinių spragas:

Aš, Gediminas, Road Bears MC prezidentas ne vienerius metus vairuoju motociklus (A kategoriją turiu nuo tolimųjų 1995 m). Per tuos metus turėjau daug pačių įvairiausių motociklų, nes motociklizmas seniai tapo gyvenimo būdu. Šiuo metu taip pat turiu ne vieną motociklą – garaže stovi Haley - Davidson Road King, Honda Dominator, Dnepr MT-10, Iž Planeta3. Beje, su pastaruoju buvau nukakęs net iki Užkaukazės, tačiau, deja, ne visais jais galiu važinėtis čia, Lietuvoja. Žiemą motociklai stovėjo nejudinami dėl keistoko reikalavimo apmauti juos žieminėmis padangomis, dabar, atšilus orams, susiduriama su kitomis problemomis.

Iš savo asmeninės patirties, kurios, panašu trūksta mūsų seimūmams, galiu pasakyti, kad motociklininkai bando įsiterpti tarp automobilių eilių ne vien todėl, kad tai leidžia daryti motociklo gabaritai, bet dėl visai kitos priežasties. Kiekvienas, bent minimaliai nutuokiantis apie transporto priemones, žino, kad be benzino ir aušinimo skysčio toli nenuvažiuosi. Nemažai motociklų turi oru aušinamus variklius, tad čia situacija kiek kitokia. Kol motociklas juda, viskas gerai – oras cirkuliuoja ir variklis aušinamas. Sustojus spūstyje, oras necirkuliuoja, tačiau variklis dirba toliau. Negaudamas aušinimo jis gali perkaisti...

Taigi, spūstyje užstrigęs motociklas su oru aušinamu varikliu tolygus toje pačioje spūstyje stovinčiam automobiliui be aušinimo skysčio. Abiem atvejais pasekmės vienodos – perkaitęs variklis ir kapitalinis remontas. Automobilių vairuotojai nelabai susimąsto apie tai, kiek kainuoja motociklų variklių remontas, tad pasidomėję jie tikrai nustebtų, nes motociklo agregato tvarkymas atsieina gerokai brangiau negu automobilio.

Ir tai – ne tušti žodžiai. 2013 liepos mėn. teko apvažiuoti aplink Baltijos jūrą su savo Dnepru.

Vienas iš „nuotykių“ buvo variklio perkaitimas. Lenkijoje, ties Gdansku pakliuvome į automobilių spūstį. Kadangi keliavome su motociklais kurie turi šonines priekabas (lopšius), neturėjome galimybės važiuoti tarp automobilių.

Laimei, tą kartą viskas baigėsi ganėtinai laimingai. Motociklams bestovint spūstyje užvirė mano motociklo variklio tepalas. Iš alsuoklio pasipylė tiršti balti tepalo dūmai. Variklis prarado trauką ir ramiai užgeso.

Gerai, kad variklis buvo surinktas iš gerokai padilusių detalių, tad užsikirtę stūmokliai po to, kai supylėme visas turėtas vandens atsargas, atsikabino nepadarę visam agregatui labai didelės žalos. Visgi tęsti kelionę galėjome tik po gero pusdienio ir tai dar buvo neaišku ar galėsime keliauti toliau. Šito incidento tikrai būtų išvengta, jeigu mano motociklui nebūtų reikėję stovėti spūstyje.

Savo motoparke šiandien turiu apie 15 motociklų ir visi jie – aušinami oru. Būtent todėl važiuodamas motociklu negaliu stovėti spūstyje kartu su automobiliais. Tai nėra saugu nei man, nei kitiems eismo dalyviams.

Jeigu motociklininkams būtų galima važiuoti „A“ juosta, tai išspręstų nemažai klausimų. Motociklai tikrai nesutrukdys keleivinio transporto eismui, nes jie važiuoja greičiau, yra manevringi, be to, motociklų mūsų keliuose ganėtinai mažai. Be to ir automobilių vairuotojams nereiktų keiksnoti ar pavydėti tarp eilių nardantiems motociklininkams.

Ta proga linkiu visiems tarpusavio supratimo, o seimūnams – bent pasidomėti naujais įstatymais, po kuriais jie taip uoliai deda parašus, dažniausiai, net neskaitę viso teksto. Esant reikalui taip pat, kaip kad siūlė Baikerių kongresas, siūlyčiau pasitarti su specialistais praktikais,  nes tie kas teikia tokių įstatymu projektus, akivaizdu, neturi jokio techninio supratimo arba tai daro specialiai, ant motociklininkų išliedami savo asmenines nuoskaudas.

 

Prim.lt

Taip pat skaitykite:

Pamąstymai apie motociklus ir eismo įvykius

0,0 promilių reikalavimas motociklininkams – ar tikrai jis būtinas?

Valdininkų savivalė suvienijo Lietuvos motociklininkus

Dėl pareikštos nepagarbos nusistovėjusiai europietiškai tradicijai