Ieškoti tarp:
Įmonių
Straipsnių
Pasiūlymų
Skelbimų
Video
Katalogo kategorijų

„Cfmoto“ keturračiai iš arčiau

Pasak vieno iš renginio organizatorių – Valdo Radvilavičiaus – „Cfmoto“ keturračiai
Nuotraukos

Birželio pabaigoje Vilniuje, pačiame miesto centre, šalia ant Neries įsikūrusios kavinės „Barža“ įvyko perkamiausių Lietuvoje „Cfmoto“ keturračių pristatymas. Visi norintys galėjo šias transporto priemones apžiūrėti, pačiupinėti ar būti jomis pavėžinti. Visgi renginio organizatoriai – „MotoPro“ ir „Motorider“ –, puikiai suprato, kad pamatyti ir išbandyti pačiam – du skirtingi dalykai, tad vakar, rugpjūčio 20 d., tuos pačius keturračius kiekvienas norintis galėjo išbandyti „darbinėmis sąlygomis“ – šalia Vilniaus esančioje Pagirių kroso trasoje.


Pasak vieno iš renginio organizatorių – Valdo Radvilavičiaus – „Cfmoto“ keturračiai, šiai dienai, vienas geriausių pasirinkimų Lietuvos rinkoje. Šios transporto priemonės turi visus reikiamus Europos sąjungos sertifikatus, tad yra registruojamos be jokių problemų. Šioms transporto priemonėms išduodami numeriai, jos gali būti naudojamos ne tik specialiose trasose, bet ir bendro naudojimo keliuose. Tiesa, pasak Valdo, važiuoti beveik visur pravažiuojančiu keturračiu asfaltuotu keliu – ganėtinai nuobodu. Tikroji „Cfmoto“ stichija – bekelės, pievos, laukai. Nors važiavimas tokiais „keliais“ trunka ilgiau ir kuro transporto priemonė naudoja daugiau, bet adrenalino dozė ir nepamirštami įspūdžiai garantuoti.

Naujausi „Cfmoto“ keturračiai gali pasiekti 110 km/val. greitį, tačiau važiuojant bekele, vidutinis darbinis greitis, paprastai, būna apie 30 – 40 km/val. Didesnis greitis būtų tiesiog pavojingas. V. Radvilavičius patikslino, kad parduodami keturratį, jie žmogui praveda trumpus „apmokymus“, nes praktika rodo, kad instrukciją skaito tik vienas kitas. Naujas keturračio vairuotojas supažindinimas su svarbiausiomis saugaus vairavimo ir teisingo transporto priemonės eksploatavimo taisyklėmis. Deja, taisyklių žinojimas dar negarantuoja jų laikymosi, tad praktikoje pasitaiko visko. Kartais keturračius tenka ir remontuoti. Visais remonto ar techninio aptarnavimo darbais pasirūpina transporto priemonės pardavėjai – „Motopro“ arba „Motorider“. Naujam keturračiui suteikiama dviejų metų garantija, pirmoji techninė apžiūra, kaip ir bet kuriai kitai naujai transporto priemonei, galioja trejus metus. Tiesa, skirtumų, lyginant, tarkim, su automobiliu, yra. Tepalus keturračiuose rekomenduojama keisti kas 1 000 kilometrų. Arba, jei transportas bus eksploatuojamas ekstremaliomis sąlygomis, dar dažniau. Valdo teigimu, sportininkai savo keturračiuose tepalus keičia prieš kiekvienas varžybas.

Pasak kito renginio organizatoriaus, Dainiaus Sakalausko, dažniau negu kas 1 000 km reiktų keisti tepalus ir tada, jei keturratis intensyviai naudojamas ūkio darbams. Taip, šios transporto priemonės, „papuošus“ jas papildomais aksesuarais, gali namų ūkyje pavaduoti nedidelius traktorius. Prikabinus priekabą keturratis gali būti naudojamas malkų, vandens ar kito krovinio vežimui, prikabinus peilį žiemą keturačiu galima valyti apsnigtus kelius, ir t.t.

Aišku, tokiems darbams vertėtų rinktis galingesnį, 800 cc variklį turintį, keturratį. Kaip teigė vakar trasoje skirtingus keturračius – su 800 cc ir su 500 cc varikliais – išbandę žmonės, pastarajam keturračiui kiek trūksta galios. Kita vertus, 500 cc variklį turintis modelis yra mažesnis, lengvesnis, judresnis ir, jeigu jį naudoti tik pramogoms ir laisvalaikiui, smagesnis. Be to, „CFMOTO CF500-2A Basic“, lyginant jį su galingesniu „CFMOTO X8“, beveik dvigubai pigesnis. Bazinis keturratis, kuriam galioja tiek dviejų metų garantija, tiek pirmoji techninė apžiūra, kainuoja tik 15 000 litų. Naujų, tokios pat kokybės keturračių rinkoje šiandien tiesiog nėra. Pigesni modeliai dažnai būna prastesni.

Ar sunku vairuoti keturratį? Prisipažinsiu, vakar ant šios transporto priemonės sėdau antrą kartą gyvenime, tačiau labai greitai perpratau bent jau esminius momentus. Aišku, leistis į rimtą bekelę ar šturmuoti stačius skardžius dar nesiryžčiau – tam reikia daugiau patirties, tačiau prasilėkti lygiomis pievomis ar pasidžiaugti gamta važiuojant miško keliukais, sugebėčiau.

Jeigu vairuojate motociklą arba automobilį, ganėtinai greitai perprasite ir keturratį: automatinė pavarų dėžė, pirštu spaudžiamas akceleratorius, du rankiniai ir vienas koja spaudžiamas stabdis ir... viskas. Aišku, techninių niuansų čia, kaip ir kiekvienoje transporto priemonėje, netrūksta. Tačiau tipiškam vartotojui tikrai nėra būtina žinoti „viską ir iškart“. Keturračiais tiek garantiniu laikotarpiu, tiek ir po jo, pasirūpins specialistai. Kita vertus, jeigu vairuotojas bus „prie technikos“ ir pats ardys motociklus ar automobilius, greitai perpras ir keturratį.

Tas pats ir su vairavimu. Automobilių vairuotojai pirmus porą metų turi važinėti su žaliu klevo lapu ant automobilio. Keturratininkams tokia taisyklė, kiek žinau, negalioja, tačiau įsigijus tokią transporto priemonę reiktų su ja susipažinti, prie jos priprasti, pajausti, ką ji gali, o jau tada leisti ieškoti nuotykių. Atviri visi keliai, nes oficialiai vairuoti keturratį galima turint tiek B 1, tiek ir B kategorijas.

Jeigu kyla kokių klausimų ar abejonių, visada galite kreiptis į Cfmoto keturračiais prekiaujančias įmones ir jų atstovai ne tik mielai suteiks visą reikiamą informaciją, bet ir leis patiems išmėginti patikusį keturratį.

 

Tekstas ir nuotraukos V. Misevičiaus

Prim.lt