Ieškoti tarp:
Įmonių
Straipsnių
Pasiūlymų
Skelbimų
Video
Katalogo kategorijų

Motociklas ir automobilis vis dar konkurentai keliuose?

Nors už lango jau žiema, bet ji – labiau kalendorinė, tad gatvėse dar tikėtina išvysti ir
Nuotraukos

Nors už lango jau žiema, bet ji – labiau kalendorinė, tad gatvėse dar tikėtina išvysti ir vieną kitą motociklininką. Tiesa, jam gali kilti tam tikrų nesklandumų aiškinantis su policija dėl žieminių padangų motociklams, kurių, kaip tokių, nelabai kas gamina, tačiau išvysti dviratę transporto priemonę visgi įmanoma. Juolab, kad motociklai mūsų krašte, nepaisant neigiamos dalies eismo dalyvių nuomonės – labai populiari transporto priemonė, todėl norisi tikėti, kad vieną dieną visi eismo dalyviai pradės gerbti vieni kitus. O kol kas pakalbėkime apie tai, kaip visiems draugiškai „sutilpti“ mūsų gatvėse ir keliuose.

Motociklą, lyginant su automobiliu, gerokai sunkiau vairuoti, nes pastaroji transporto priemonė turi tik du atramos taškus – priekinį ir galinį ratą. Taip pat jį sunkiau kontroliuoti kelyje, nes plotas, kuriuo padangos remiasi į kelio dangą, yra gerokai mažesnis. Papildomu karkasu neapsaugoti nei vairuotojas, nei keleivis. Šias detales, visų pirma, turėtų įvertinti automobilių, ne visada linkusių praleisti motociklus, net pastariesiems ir turint pirmenybę, vairuotojai.

Potencialų pavojų motociklininkams kelia ir iš po automobilių ratų tyškantys purvai bei lekiantys akmenys. Be to, galingi motociklai, kaip ir galingi automobiliai, greit pasiekia didelį greitį, tačiau ilgiau ir stabdo. Deja, jauni vairuotojai dažnai to neįvertina.

Motociklus sunkiau pastebėti ir sunkvežimių bei autobusų vairuotojams, tad Kelių eismo taisyklėse galėtų atsirasti punktas, leidžiantis motociklininkams greitai ir saugiai palikti „akląją zoną“. Reikalas tas, kad saugus tiek motociklų, tiek ir motorolerių greitis yra 15 – 20 km/val. didesnis už bendrą transporto srauto greitį.

Valstybės vyrai turėtų apie tai pagalvoti, o kol tokio punkto KET nėra, motociklų, ypač „brtivų“, vairuotojai turėtų atsiminti, kad Kelių eismo taisyklės galioja visiems eismo dalyviams ir miesto gatvių nereiktų paversti lenktynių trasomis. Nes tai kelia pavojų tiek jiems patiems, tiek ir kitiems eismo dalyviams.

Motociklų vairuotojai taip pat turėtų suprasti, kad bet koks susidūrimas su kita transporto priemonę jiems yra labai ir labai pavojingas. Net motociklui judant leistinu greičiu, neblaivaus ar agresyvaus automobilio vairuotojo išsišokimas (kas nėra retenybė) gali baigtis tragiškai. Vien mandagumo ir taisyklių laikymosi keliuose nebeužtenka. Motociklininkai turi išmokti nuolat stebėti situaciją kelyje ir būti pasirengę ekstremaliems manevrams.

Atminkite, kad bet kokio susidūrimo atveju motociklo vairuotojas nukentės smarkiau. Net ir būdamas teisus, jis, tikėtina, turės gydytis traumas, kai tuo pat metu automobilio vairuotojas atsipirks bauda.

Dar viena, potencialiai pavojinga situacija – spūstis. Ne vienas esame matę, kaip motociklininkai nardo tarp stovinčių automobilių ar net išvažiuoja į priešingą eismo juostą. Nedideli išmatavimai ir galingas variklis tarsi ir leidžia taip elgtis, tačiau nepamirškite, kad tada atsiranda pavojus susidurti su manevruojančiu automobiliu ar nusprendusiu viduryje gatvės išlipti keleiviu. Vėlgi galima prisiminti ir „akląsias“ transporto priemonių zonas, tad šiuo atveju Lietuvos motociklų vairuotojams reiktų elgtis kaip elgiasi jų kolegos JAV – apsišarvuoti kantrybe ir spūstyje judėti su bendru transporto priemonių srautu.

Automobilių vairuotojams reiktų įprasti prieš pradedant manevrą apsidairyti aplinkui – papildomas atsargumas tikrai nepakenks.

Taip pat jau esame rašę, kad kraštinės juostos – tiek kairė, tiek ir dešinė – motociklininkams yra labai pavojingos. Būtent čia įvyksta daugiausia susidūrimų. Dešine kraštine juosta dažnokai važinėja motorolerių vairuotojai, tačiau jie neįvertina to, kad šalikelėje kaupiasi purvas, kuris tampa spąstais nepatyrusiems vairuotojams. Kitas pavojus – apie savo manevrus neinformuojantys automobilių vairuotojai. Jie gali sugalvoti apvažiuoti duobę ar staiga pasukti į kelkraštį, taip ir nepastebėję iš paskos atlekiančios dviratės transporto priemonės, kuriai, judant kraštine juosta, nebelieka vietos manevrams.

Panaši situacija susiklosto ir judant kairia kraštine juosta, tad rekomenduotume įprasti laikytis tarp kairės kraštinės ir antros iš kairės pusės juostų. Čia jūs būsite geriausiai matomi ir turėsite daugiau erdvės manevrams.

Dėmesingai ir atsargiai motociklai turėtų važiuoti per sankryžas. Reikia atminti, kad ne visi automobilių vairuotojai pripažįsta lygiateisiškumą keliuose ir yra linkę motociklininkų nepraleisti. Tiesiog.

Niekada nereiktų važiuoti teisiai paskui automobilį, nes galima laiku nepastebėti ant kelio gulinčios šakos ar kanalizacijos dangčio. Tai – taip pat spąstai dviratėms transporto priemonėms. Jeigu netyčia įvažiavote į tepalo balą, stabdykite tik galiniu ratu.

Venkite be būtino reikalo važiuoti ir kelio juostas skiriančiomis linijomis, nes jos pasižymi ypač prastu sukibimo koeficientu. Taip pat niekada nestabdykite būdami ant kelio žymėjimo linijos – išsukite ant asfalto ir tik tada spauskite stabdį.

Atrodytų, tai, ką pateikėme aukščiau – seniai žinomos ir ne kartą patikrinto tiesos, tačiau jeigu visi viską žino, kodėl vis nepavyksta išvengti eismo įvykių ir susidūrimų? ...

 

Paruošta pagal užsienio spaudą

 

Prim.lt