Ieškoti tarp:
Įmonių
Straipsnių
Pasiūlymų
Skelbimų
Video
Katalogo kategorijų

Indian motociklai – atgijus legenda

Indian prekių ženklo motociklų istorija prasidėjo dar
Nuotraukos

2017 09 11

Indian prekių ženklo motociklų istorija prasidėjo dar 1900-metais, kai kiti dabartiniai gamintojai, geriausiu atveju, dar tik galvojo apie dvirates transporto priemones, tačiau vėlesnę konkurencija lėmė, kad JAV praėjusio amžiaus pradžioje tapo motociklų pramonės lydere Pasaulyje.

 

Džordžas Hendis (George Hendee) ir Oskaras Hedstromas (Oscar Hedstrom) 1900 m įkūrė įmonę „Hendee Manufacturing Company“, kaip pirmąjį oficialų „Indian“ motociklų gamintoją. 1901 m. buvo surinkti pirmieji šeši modeliai, tačiau pirkėjai įsigijo tik tris. Nepaisant to, po 14 metų įmonė, pasiūliusi rinkai 31 950 motociklą, tapo didžiausiu motociklų gamintoju pasaulyje.

Pirmieji Indian modeliai buvo tiems laikams būdingi motociklai su vieno cilindro 215 cm3 varikliu, automatiniu įleidimo vožtuvu ir grandininiu prievadu. Plėsti pardavimus draugams padėjo teisingai pasirinkta reklaminė kampanija – jie dalyvavo visose dviračių parodose ir lenktynėse, o vėliau „Hendee Manufacturing Company“ vos spėdavo vykdyti užsakymus. Pamatę, kad lenktynėse yra puiki reklamos priemonė, 1911 metais draugai nusprendžia patys jose sudalyvauti. Tais metais Meno saloje vykusiose treko lenktynėse, Indian gamintojai aplenkė visus kitus dalyvius, užimdami visas tris prizines vietas.


Greitai besivystanti įmonė kasmet įdiegdavo vis ką nors naujo. Taip 1906 m. rinkai buvo pasiūlytas modelis su nauju, dviejų cilindrų V tipo varikliu, kurio cilindrai buvo pakreipti 45 laipsniais, o jau 1908 m. kaip opciją dviejų cilindrų varikliui buvo galima užsakyti mechaninius, viršuje montuojamus, vožtuvus. 1910 m dar viena opcija tapo dviejų pavarų PD su tuščios eigos funkcija arba sankaba, tačiau kadangi motociklai neturėjo šiandien įprasto starterio arba paminos, motociklai užsivesdavo tik stumiami.

1905 metų modelio motocikluose buvo naudojamas rankinis valdymas – dešinėje buvo pavarų pirmyn/atgal perjungimas, kairėje – droselio sklendės svirtelė, tačiau pirmasis tokią konstrukciją dar 1890 m. panaudojo prancūzas Mile (Millet).

1907 m., kai Niujorko policija įsigijo pirmąjį savo Indian motociklą, prasidėjo ilgalaikis bendradarbiavimas su teisėsauga. Droselio sklendės reguliavimas kaire ranka ilgam tapo policijos motociklams keliamu reikalavimui, teigiant, kad dešine ranka pareigūnas gali rodyti signalus arba šaudyti.

Pirmasis V tipo variklio modelis buvo nuolat modernizuojamas, o atskiro dėmesio užsitarnauja 1915 m. modelis Powerplus, turėjęs 1 000 cm3 darbinį tūrį ir 16 – 17 AG. Beje, šis modelis vos netapo įmonės bankroto priežastimi, nes pirmuosius 20 000 vnt. JAV vyriausybė įsigijo po 187,5 JAV dolerio už vieną, gamintojui netinkamai įvertinus motociklo savikainą. Kitą vertus, vėliau Indian atsilošė privačių pirkėjų sąskaita, nes modeliai su didelio tūrio varikliais Standart dar ilgai buvo paklausūs.

Nepaisant to, kad Indian prekių ženklas siejamas su dviejų cilindrų V tipo ir keturių cilindrų „Four“ varikliais, gamintojas nevengė ir mažos kubatūros agregatų. Po pirmojo modelio su vienu cilindru ir 1906 m. pasirodžiusios 300 cm3 tūrio versijos, 1914 m. buvo pagamintas motociklas Model K Featherweight, sveriantis tik 59 kg ir gavęs sumažintos galios 225 cm3 variklį. Tiesa, 1916 m. šio modelio gamyba buvo nutraukta.

1917 – 1919 m. buvo gaminamas kitas palengvintas modelis – Model O – su dviejų cilindrų 250 cm3 varikliu. 1925 -1925 m. pirkėjams buvo siūlomas modelis Prince su 350 cm3 agregatu,

 

1940 m. išsiplėtusi įmonė įsigijo populiarumu nepasižymėjusių motociklų Torque gamyklą. Sustojus pastarajai, vieno cilindro Royal Enfrield buvo puošiami „Indian“ emblema ir rinkoje išbuvo iki 1959 m.

Pirmuosiuose Indian modeliuose aiškiai buvo matyti rombo formos rėmą, kuriame įspraustas variklis ir gale sumontuotas benzino – tepalų bakas, turinčio dviračio bruožai, tačiau jau pirmasis motociklas gavo grandininį prievadą, o vietoje fakelo buvo naudojamas karbiuratorius.

Pirmieji Indian buvo tamsiai mėlynos spalvos, tačiau vėliau firmine motociklo spalva tapo raudona. Pirmasis Indian Red pasirodė 1904 metais ir tais pačiais metais buvo nutraukta modelių su dviračių rėmais gamyba. Dažniausiai buvo naudojamas 225 cm3 variklis, o numeriai ant rėmo pasirodė 1903 m. Net ir neturėdamas sankabos, variklis lengvai užsivesdavo, tačiau tik vienas, galinis ir ganėtinai silpnas stabdis, nesant galimybės išjungti variklio prievadą, gerokai apsunkindavo sustojimo procesą, ypač – leidžiantis nuo kalno.

Įmonei neblogai sekėsi ir karo metais, kadangi JAV kariuomenei reikėjo nemažai technikos, tačiau vėliau Indian vadovai kiek „aptingo“ ir pradėjo atsilikti nuo progreso. Be aiškesnių pakeitimų leidžiami motociklai vis dar rasdavo savo pirkėjus, tačiau parduodami kiekiai buvo per maži. Be to, po karo rimtą konkurenciją sudarė atsigaunančios Europos gamintojai, tad 1953 m. Indian bankrutavo.

Po įmonės bankroto buvo keletas bandymų ją atgaivinti. Tai bandė daryti ir „Royal Enfields“, ir „Velocettes“, ir „Ehler Industries“. Kūrį laiką net buvo gaminamas modelis Vindian – Indian motociklai su „Vincet“ varikliais, tačiau nė vienas jų nebuvo sėkmingas.

Situacija su teisėmis į Indian pavadinimą tapo dar sudėtingesnė. Nepaisant to, 1999 m. įmonė „Indian Motorcycle Company“, įsikūrusi Gilroi mieste, Kalifornijoje, rinkai pasiūlė pirmąją Indian Chief partiją su dviejų cilindrų V tipo 1 441 cm3 darbinio tūrio varikliais. 295 kg sveriantis motociklas atrodė patraukliai, tad 2000 m. pasirodė modelis Scout, dar po metų – modelis Spirit, užėmęs laisvą nišą tarp pirmų dviejų.

2011 m. įmonė „Polaris Industires“ pranešė perkanti „Indian Motorcycle“ ir šio gamintojo akcijos pradėjo augti. Be to, Polaris iškart sukūrė savo naujojo pirkinio vystymo planą ir kurį laiką bandė „žaisti“ dviem prekių ženklais – Indian ir Victory. Deja, planas pasirodė per daug ambicingas, tad po kelių metų buvo pranešta apie tai, kad Victory motociklų gamyba nutraukiama, o visas dėmesys bus skiriamas Indian prekių ženklui. Šio prekių ženklo modelių Lietuvoje netrukus bus galima rasti „Moto Pro“ salone arba, jeigu vietoje turimi egzemplioriai netekins, užsisakyti atskirai.

 Ne vienerius metus moto srityje dirbantys „Moto Pro“ vyrukai tikrai padės Jums išsirinkti geriausiai galimybes ir lūkesčius atitinkantį motociklą, tad jeigu tik kyla klausimų ar reikia pagalbos, kreipkitės.

 

Prim.lt