Ieškoti tarp:
Įmonių
Straipsnių
Pasiūlymų
Skelbimų
Video
Katalogo kategorijų

Apie motociklų su priekabomis techninę apžiūrą

Turiu seną, 1990 metu gamybos „IŽ Planeta“ motociklą su lopšiu
Nuotraukos

Prim.lt redakcija sulaukė skaitytojo, vairuojančio motociklą, laiško ir prašymo padėti išsiaiškinti ganėtinai įdomioje situacijoje:

 

„Turiu seną, 1990 metu gamybos „IŽ Planeta“ motociklą su lopšiu .Registruotas mano vardu. Nusipirkau jį prieš kokius 6 – 7 metus. Motociklas puikios būklės, rida maža. Aptvarkiau, praėjau tech. apžiūrą, sudalyvavau senovinių motociklų ralyje aplink Lietuvą 2009. Tada išblizginau ir pastačiau ilsėtis ,nes pats važinėju su „Harley Davidson“ bei ilgus metus pats remontuoju „Harley Davidson“ motociklus.

Prieš kelias dienas nostalgijos senovei pažadintas, nutariau nupūsti dulkes nuo senuko IŽ. Aišku žinojau, kad protingiems valdžios vyrams pasistengus mano motociklas bus nuimtas nuo įskaitos... Ištraukęs jį iš garažo, nuploviau, užkūriau, pripūčiau per laiką be oro likusias padangas... Nutariau, kad ši sezoną važinėsiu be lopšio, tad lopšį nuėmiau.

Pagal dabar galiojančias taisykles „Regitroje“ paaiškino, kad reikia tik draudimo, Tech. apžiūros ir pinigų.

Apsidraudžiau, pasiėmiau pinigų ir patraukiau į tech. apžiūros stotį. Ten tarnautojai man paaiškino, kad mano motociklas turi būti su lopšiu, nes taip priregistruotas.

Norint registruoti motociklą lopšio, reikia važiuoti pas ekspertus, į kitą rajoną, nes pas mus Kėdainiuose tokių nėra. Klausimas – kodėl nėra? Jeigu įstatymai priimti, jie galioja ir transporto priemonėms ne iš ES. Beje, praeiti ekspertizę motociklui be lopšio reikia gerokai daugiau pinigų negu šiaip tech. apžiūrai (apie 100 euru+ visos kitos keliones išlaidos ir laikas).

Nuleidęs rankas grįžau į garažą, nes mano motociklas kainuoja panašiai, kaip visos ekspertizės draudimai ir pan...

Grįžus namo ir papasakojus situaciją, sūnus paklausė – o jeigu aš norėsiu su tavim važiuoti? Ar galėsi prisikabinti lopšį? Mano atsakymas buvo – nežinau.

Kadangi sukuosi tarp motociklų, norėčiau pateikti Suomijos pavyzdį. Suomijoje motociklui tech. apžiūra einama tik vieną kartą per visą jo eksploatacijos laiką. Kyla klausimas – kaip taip? Ar saugu kitiems eismo dalyviams? Viskas ganėtinai paprasta ir saugu – ten gerai dirba policija. Galioja bendras reglamentas ir eisme pamačius įtartiną transporto priemonę, policija gali iš vairuotojo atimti teisę toliau ją eksploatuoti.

Mano pasiūlymas būtų toks. Šiuo atveju niekaip kitaip nebūtų galima pasielgti, kaip tik pasitikėti pačiu savininku. Juk aš negaliu sertifikuoti motociklo kiekvieną kartą, kai noriu nusiimti ar užsidėti lopšį. Jeigu aš turiu tokį motociklą, jeigu tokie gaminami dar ir dabar, tad turėtų būtų suteikta galimybė juos laisviau eksploatuoti.“

Pakomentuoti situaciją paprašėme UAB „Tuvlita“ technikos vadovo Tomo Balčiaus:

„Kalbant apie skaitytojo laišką, rimtų problemų čia nematau. Motociklo lopšys yra prikabinamas daiktas, kurį tereikia prisikabinti ir važiuoti į Techninę apžiūrą. Šiuo atveju Esmė yra ta, kad skiriasi transporto priemonės klasė. Vadovaujantis įstatymo „DĖL MOTORINIŲ TRANSPORTO PRIEMONIŲ IR JŲ PRIEKABŲ KATEGORIJŲ IR KLASIŲ PAGAL KONSTRUKCIJĄ REIKALAVIMŲ PATVIRTINIMO“, Antro skyriaus „MOPEDŲ, MOTOCIKLŲ IR JIEMS PRILYGINAMŲ TRANSPORTO PRIEMONIŲ KLASIFIKAVIMAS“ punktais:

5.3. L3 klasė – dviratė transporto priemonė, kurios variklio darbinis tūris didesnis kaip 50 cm3 ir (arba) maksimalus konstrukcinis greitis didesnis kaip 50 km/h;

5.4. L4 klasė – triratė transporto priemonė su nesimetriškai išdėstytais ratais, kurios variklio darbinis tūris didesnis kaip 50 cm3 ir (arba) maksimalus konstrukcinis greitis didesnis kaip 50 km/h;

Techninės apžiūros metu identifikuojama transporto priemonė įvertinant ir jos klasę, bei tikrinimas atliekamas pilnai sukomplektuotos transporto priemonės Taigi tereikia nušluostyti dulkes nuo lopšio ir jį prikabinus nuvykti į techninę apžiūrą ir jokių klausimų dėl transporto priemonės ekspertizių nebeliks.“

Galbūt ne visi, mūsų krašte galiojantys įstatymai, yra tobuli, tačiau jų vis tiek reikia laikytis. Šiuo atveju skaitytojui siūlome įsiklausyti į „Tuvlitos“ atstovo patarimą, o vėliau, kai motociklas praeis techninę apžiūrą, besidžiaugiant oficialiai prasidėjusiu moto sezonu, bus galima pagalvoti apie pasiūlymo „Dėl motociklų techninės apžiūros tvarkos pakeitimo“ parengimo ir teikimo šią tvarką prižiūrinčioms ir galinčioms keisti institucijoms.

 

Prim.lt