Ieškoti tarp:
Įmonių
Straipsnių
Pasiūlymų
Skelbimų
Video
Katalogo kategorijų

Motociklu po kaimyninę Baltarusiją

Nuotraukos

Plačiai ir išsamiai pristatome mūsų skaitytojo ir motociklininko Igorio nuotykius kaimyninėje, bet tuo pačiu, ganėtinai tolimoje, Baltarusijoje. Parastai, išsamiai, savitai.  

Atostogas planavau gražiai: šilti kraštai, karštos merginos, šaltas alus... Deja, prieš savo valią atostogų buvau išgrūstas staiga ir netikėtai, visiškai tam nepasirengęs. Supratau, kad noriu lėkt bet kur ir su bet kuo, tačiau per dieną kompanijos nebalai surinksi. Suprasdamas tai, susikroviau lagaminus ir išlėkiau į Balatarusiją – šalį, kurią seniai norėjau apvažiuoti motociklu.

1 Diena: Molodečna http://goo.gl/maps/4lU1J 220 km.

Iš Kauno nusprendžiau važiuoti tiesiai į svečius pas Baltarusijoje gyvenančius gimines. Deja, Lietuvos Baltarusijos pasienį pasiekiau greičiau, negu per jį praleido.  Karštą dieną, prie sienos, po spiginančia saule prastovėta, prasėdėta, pravaikščiota apie 5 valandas. Laimei, belaukiant atvažiavo dar vienas baikeris, tad laukti pasidarė kiek linksmiau. Be to ir muitininkai, pamatę, kad jau du motociklininkai, greičiau mus praleido. Nustebino, kad laukiantys eilėje automobilių vairuotojai buvo draugiški ir praleido mus su motociklais be eilės.

2 Diena: Ilsėdamasis po pirmos kelionės dienos, supratau, kad likau ir be telefono ryšio, ir be mobilaus interneto. Laimei, vėliau ryšis atsirado, tad pasijaučiau kiek geriau. Vakaras praėjo romantiškai – aš, laužas, motociklas...

3 Diena: Leidau sau dar vieną dieną pailsėti. Peržiūrėjau suplanuotą iš anksto maršrutą, kiek pakoregavau, iš naujo susidėliojau daiktus.

4 Diena: Lyda http://goo.gl/maps/kWfJ6 300 km.

Pagrindinis tikslas buvo aiškus – aplankyti Lydą ir užsukti į pilį. Lietuvos didžiojo kunigaikščio Gedimino įsakymu pilis pastatyta apie 1330 m, o apsilankęs joje leidau sau prisėsti soste. Laimei, niekas neišmetė.

Dar vienas planuotas sustojimas buvo Struvės geodezinis lankas. Jis skirtas žemės formai ir parametrams nustatyti. Pakeliui supratau, kad su plentiniais motociklais į molingus kaimo keliukus verčiau nevažiuoti. Bet trauktus nebuvo kur, tad įvažiavau į kalniuką, ant kurio turėjo būti tas lankas... Deja, kalniukas buvo tuščias. Nusileidimas nuo kalno tapo nauju išbandymu.... Galinis ir prekinis ratai aplipo moliu, prekinis nesisuko.... Teko sustoti ir valyti ratus. Dar labai apsidžiaugiau, kad visada vežiojuosi metalinę plokštelę kojelei atremti. Pasimokęs iš šio įvykio, supratau, kad asfalto nebepaliksiu.

5 Diena: Grodno (Gardinas) http://goo.gl/maps/lj6BL 510 km.

Kadangi googlas parodė, jog kelionė užtruks net 6 valandas, nusprendžiau lėkti tiesiai į Gardiną, aplenkiant pakeliui visas lankytinas vietas. Kadangi visą kelia lijo, teko važiuoti tik leidžiamu greičiu – 120-130km/h. Šalmo stikliukas patikimai saugojo nuo lietaus, tačiau karts nuo karto tekdavo stabdyti ir valytis akinius – juos aptaškydavo pro šalį lekiantys automobiliai.

Jau beveik pasiekus Gardiną sustabdė vietos milicija. Pasakė, kad viršijau greitį, nuotraukas parodė, kur motociklas ir iš priekio, ir iš galo įmažintas.... Gražiai aš ant to motco atrodau, bet už nuotraukas teko susimokėti.... 450 000 vietos rublių – apie 110lt. (kelionė buvo dar prieš euro įvedimą)

Gardinę aplankiau senąją pilį. Pirmą gynybinį statinį čia pastatė rusų kunigaikščiai dar XI amžiuje. XII amžiuje Gardinas tapo Didžiosios Lietuvos kunigaikštijos dalimi. Kadangi buvo ganėtinai svarbus gynybinis punktas, jame buvo pastatyta nauja pilis. Šiandien čia įrengtas karo muziejus ir Baltarusijos gamtos muziejus.

6 Diena: Molodečna – Minskas (persibazavimas) http://goo.gl/maps/Ln4q8 70 km.

Kiek kartų teko važiuoti pro „Stalino liniją“, nė karto neprisiruošiau jos aplankyti.

„Stalino linija“ – gynybinių punktų grandinė palei valstybinę TSRS sieną nuo Karelijos iki Juodosios jūros. Buvo statoma nuo 1928 iki 1939 metu. Šiandien yra nedidelė ekspozicija, kažkiek sutvarkyti bunkeriai ir kulkosvaidžių lizdai. Mačiau stovinčią karinę techniką, tačiau palandžioti po ja neleido. Tiesa, už nedidelį mokestį galima pasivėžinti tankete.

6 –7 Dienos: Poilsis Minske pas puseserę.

8 Diena: Mir pilis- Nesviaz dvaras http://goo.gl/maps/QpIHS 250 km.

Puseserė patarė aplankyti Mir pilį ir Nezviaz dvarą. Apie Mir pilį buvau girdėjas anksčiau, bet apie Nesviaz dvarą išgirdau pirmą kartą. Pasidarė įdomu. Juolab, kad ir atstumas ne toks jau didelis – tik 250 km., tad smarkiai neskubėjau. Skaičiavau, kad Mir pilyje užtruksiu apie 1 – 2 val., dar valandą Nesviaz, tad namo grįšiu anksti.

Miriaus (Mir) pilis: Mir pilis — gynybinis taškas ir rezidencija. Architektūros paminklas, įtrauktas į visuotinio paveldo sąrašą JUNESKO (2000 m). Iki 1568 m., ten šeimininkavo Iljiničiai, vėliau, iki 1828 m., – Radvilos, iki 1891 m. Vitgenšteinai.

Po Mir pilies pasukau į Nesviaz dvarą, esantį maždaug už 30 km.

Nesviaz pilis/dvaras - XVI a. pradžioje šeimininkais buvo Kiškinų giminė. Jie pastatė medinę pilį. Ji buvo kiek šiauriau negu dabartinė pilis. Kai Nesviaz miestas perėjo Radvilas, pilis buvo perstatyta. Tai įvyko 1547 m. Mikalojaus Radvilos Juodojo iniciatyva. Projektą parengė Nyderlandų karo inžinieriai.

Tenka pripažinti, kad aplinka labai gražiai sutvarkyta, šalimais – didelis parkas. Taip nesinorėjo niekur važiuoti, bet... susikroviau daiktus ir pasukau prie motociklo.

9 Diena: Miestas didvyris Brestas - Pinsk: http://goo.gl/maps/H0IV5 850 km.

Ilgiausia ir turbūt sunkiausia kelionės dalis..... Išlėkiau anksčiau negu visada. Žinojau kad bus nuobodu pilka autostrada lėkti 350 km, tačiau bandyti regioninių Baltarusijos keliukų visiškai nesinorėjo.

Sustojus kažkur pusiaukelėje link Bresto, pamačiau kad grandinė bando atsilaisvinti. Teko skubiai imtis „remonto darbų“ ir ją įtempti.

Brestas pirmą kartą paminėtas metraščiuose 1019 m. Kadangi miestas stovi strateginiame taške, kuriame susikirto trijų valstybių interesai, jis ne kartą kentėjo nuo karo veiksmų ir jų pasekmių.

Vykstant Karui su Napoleonu, 1812 m., būtent Breste prancūzai susitiko su pirmu rimtu rusų kariuomenės pasipriešinimu.

I pasaulinis 1914-1918 m., 1915m. miestas buvo pilnai sudegintas besitraukiančios Rusijos kariuomenės.

II pasaulinis, 1941 m. Brestas buvo vienas pirmųjų miestų, kurį atakavo Vermahtas. Vokiečiai manė kad miestą ir tvirtovę užims per kelias valandas, bet kovos truko savaitę.

Sugriautos tvirtoves teritorijoje yra karo muziejus skirtas II pasauliniam karui.

Grįžus į Minską grandinė galutinai „sustreikavo“. Kelionės ateitis pakibo ant plauko.

10 Diena: Poilsis. Kupinas optimizmo ėmiausi ieškoti naujos grandinės ir serviso, galinčio ją pakeisti. Vakarop pirma plano dalis buvo realizuota – su grandine ir žvaigždutėmis laukiau ryto, kol pradės dirbti servisai.

11 Diena: Aplink Minską http://goo.gl/maps/vDicS 100 km.

Apie 14 val. buvau pasiruošęs lėkti, tačiau įvertinęs tai, kad popietė, nusprendžiau apsiriboti pažintimi su Minsku. Nebėjau į jokius muziejus. Tiesiog pasivaikščiojau po miestą. Aplankiau tik Šlovės piliakalnį. Antrojo pasaulinio karo metais čia vyko vienas svarbesnių mūšių Minsko išvadavimo operacijoje.

12 Diena: Minskas - Chatynė - Glybokoe (persibazavimas) http://goo.gl/maps/6aIwj 190km.

Pakeliu, lėkdamas į kitą nakvynės vietą, užsukau į liūdnai pagarsėjusį Chatynės kaimą.

Kaimas visiškai sunaikintas 1943 m. kovo 22 d. Taip baudžiamasis pulkas atkeršijo už kelių vokiečių karininkų nužudymą. Apkaltinus pagalba partizanams buvo nužudyti 149 kaimo gyventojai.

13 Diena: Poilsis ir vakarinis išėjimas į miestą.

14 Diena: Polockas – Vitebskas  http://goo.gl/maps/MNF76 380km.

Polocke užsukau pas pusbrolį i univera. Norėjau pavaidinti kietą baikerį..... Tikėjausi, kad paspoksoti išlys visas fakultetas. Deja... Bet standartinių klausimų iš pusbrolio bendrakursių sulaukiau.

Prie Vitebsko sutikau motociklininkus iš Maskvos. Jie lėkė į Kalinigradą. Persimetėme keliais žodžiais ir pasukome kas sau.

Pakeliu užsuku į kaimo tipo miestelį Usačy. II Pasaulinio karo metu jis buvo partizanų ir aplinkinių rajonų centras. Ten 1944 m. įvyko didžiausias partizanų ir vokiečių kariuomenės mūšis. Partizanai gynėsi 25 dienas, o vėliau, matydami, kad jėgos silpsta, išsiveržė iš apsupties. Šiandien šį įvykį primena paminklas „Proryv“.

15 Diena: Glybokoe - Braslov (kampais) http://goo.gl/maps/gyVT2 280 km.

Poilsinė kelionė, nes Braslove galima puikiai pailsėti. Čia gausu ežerų, geri pliažai.

Glybokoe ne tik mano tėvo tėviškė. Šiame mieste gimė lėktuvų konstruktorius Pavlas Suchoj, o žmonės kalba, kad į Glybokoe buvo užsukęs net pats baronas Miunchauzenas.

Liepos 19 d. mieste vyko Vyšnių festivalis, bet aš kiek pavėlavau.

16 Diena: Glybokoe- Molodečno - Kaunas http://goo.gl/maps/mnKCG 360km.

Važiavau namo ne tiesiai, o pro Molodečno. Norėjos atsisveikinti su giminėmis.

Kelionės statistika:
Viso nuvažiuota 4 500km

Sudeginta 230 l benzino. Tai būtų 2 300 000 Baltarusijos rublių arba 170 eurų, arba 590 litų.

Išleista pinigų: bilietai į muziejus apie 100 lt., dar bauda 450 000 rublių arba 110 lt., dar + grandinė 520 litų arba 150 eurų.

Viso viešnagė Baltarusijoje atsiėjo nepilnus 2000 litų arba 580 eurų.

Tekstas ir nuotraukos Igorioko

Prim.lt