Ieškoti tarp:
Įmonių
Straipsnių
Pasiūlymų
Skelbimų
Video
Katalogo kategorijų

Ford Explorer IV (2006-2010) – jamam amerikietį?

Pristatyti šį automobilį į Lietuvą gali įmonė Fromusa.lt
Nuotraukos

2017 10 16

Nors oficialiai kai kurių automobilių modelių į mūsų kraštus neįvežama, keliuose jų vis tiek pasitaiko. Tarkim, kad ir ketvirtos kartos Ford Explorer. Tiesa, šis automobilis – ganėtinai specifinis ir puikiai atspindintis apie ekonomiją ir ekologiją negalvojančių amerikiečių požiūrį į visureigius. Kita vertus, būtent tame ir yra šio modelio „cinkelis“, nors tam tikrų trūkumu jis vis tiek turi.

Ford Explorer gali turėti vieną iš dviejų benzininių variklių – 4L Cologne V6 (210 A.G.) arba 4.6L Triton V8 (295 A.G.). Jokių turbinų, kompresorių ar panašių naujovių čia nerasite. Užtat varikliai pasižymi dideliu resursu ir geru apetitu. Jeigu V6 versija mieste 100 km kelio sunaudos maždaug 17 l degalų, tai V8 variantui reiks dar 20 proc. daugiau.

Dažniausiai pasitaikanti amerikietiškų visureigių problema, su kuria susiduria savininkai, yra netolygus variklio veikimas. Gedimo priežastimi gali būti tiek uždegimo ritė, tiek žvakės, tiek ir aukštos įtampos laidai. Rečiau „grybauja“ variklio valdymo bloko programinė įranga.

Visgi daugiausia nemalonumų gali pridaryti V8 variklis. Čia ne tik dažnokai pradegdavo išleidimo kolektoriaus tarpinės, bet ir nutrūkdavo šio mazgo tvirtinimo elementai.

Kaip ir daugelyje modernių automobilių, Ford Explorer pasitaikydavo problemų su katalizatoriais. Problema buvo sprendžiama radikaliai – seną detalę pašalindavo ir vietoje jos montuodavo naują arba... nemontuodavo nieko.

Perkant tokį automobilį reikia atkreipti dėmesį ir į aušinimo skysčio temperatūros kontrolę, nes pasiekus 80 000 km ridą radiatoriai buvo linkę pradėti leisti skysčius.

Kita vertus, varikliai yra gan patikimi ir rasti 250 000 – 350 000 nuriedėjusius variantus – dalykas įprastas. Labiausiai už tai reiktų dėkoti grandininiam KMP prievadui.

Kiekvienas variklis komplektuojamas su tam tikra pavarų dėže. V6 agregatas dirba poroje su 5 pavarų APD, V 8 – su 6 pavarų APD. Abi versijos pagarsėjo „įpročiu“ smūgiuoti perjunginėti pavaras ar mažinant greitį. Įdomu tai, kad abu agregatai turėjo ne tik tokias pačias problemas, bet ir identiškus jų remonto būdus. Klausimai išsispręsdavo pakeitus tepalus ir atnaujinus valdymo bloko programinę įrangą. Tik retais atvejais reikėdavo rimtesnio remonto.

Kalbant apie važiuoklę, ypatingo dėmesio sulaukė priekinio tilto reduktorius. Po stiprių speigų dažnokai tepalus pradėdavo leisti prievado riebokšliai, o dėl per silpno šio reduktoriaus korpuso tvirtinimo ne vienas savininkas skundėsi jaučiantis smūgius pajungiant visų keturių varančių ratų sistemą. Beje, riebokšlių „liga“ yra linkęs „sirgti“ ir galinis tiltas, o štai trijų režimų paskirstymo dėžė priekaištų nesulaukė.

Explorer pakaba – visiškai nepriklausoma ir sureguliuota amerikietiškai. Tai reiškia, kad ji ganėtinai minkšta, linkusi sugerti smūgius, tačiau dėl to juntamai linguoja ir per daug pakrypsta posūkiuose.

Jos tarnavimo laikas, vertinant vidurkį, gan neblogas. Amortizatoriai tarnauja ne mažiau 100 000 km, rutulinės atramos ir priekinių stebulių guoliai laiko iki 80 000 km, tačiau vėliau juos reikia keisti su visa stebule.

Svirčių atraminės gumos tarnauja nenusakomai ilgai ir tik stabilizatorių įvores gali tekti keisti po 40 000 km.

Stabdžių sistema, kaip ir pakaba, efektyvumu nepasižymi, tačiau tarnauja ilgai. Trinkeles dažniausiai tenka keisti po 80 000 km, diskus – po 100 000 km.

Vairo sistema gali pareikalauti dėmesio po tų pačių 80 000 km, nors pati krumpliastiebinė pavara „užgroti“ gali ir kiek anksčiau. Laimei, tokios problemos atsiranda tik šaltuoju metų laiku ir išnyksta pakeitus darinį skystį.

Ford Explorer elektronika jokių rimtų nemalonių staigmenų nežada, tačiau smulkaus remonto reiks daug. Tarkim per šalčius yra linkęs prišalti saugos pagalvės indikatorius, gali perdegti prietaisų skydelio lemputės, dažnokai atšoka galinio stiklo šildymo kontaktai. Atskirai reiktų paminėti galinius žibintus, kurie linkę deformuotis nuo lempučių keliamo karščio. Problema sprendžiama sumontavus šviesos diodus.

Kalbant apie kėbulo apsaugą, čia amerikiečiai pasistengė ir jeigu pastebėsite korozijos žymių, tikėtina, kad automobilis pabuvojo avarijoje. Vienintelė kiek dažniau sutinkama problema buvo per greit išblukęs radiatoriaus grotelių chromas, tačiau reiškinys nebuvo masiškas.

Prieš perkant Ford Explorer reiktų dar kartą gerai pagalvoti, ko norite iš savo automobilio. Jeigu jus traukia galinga technika, masyvios formos, minkšta, tačiau patogi pakaba, tada kito pasirinkimo, kaip tipiškas amerikietiškas visureigis, nėra, nes europietiški ar japoniški modeliai, iš esmės, yra visiškai kitokie. Amerikietiškos versijos naudai kalba ir tas faktas, kad atidžiai parinktas modelis suteiks savininkui nemažai džiaugsmo ir nekels rimtų rūpesčių. Aišku, jeigu tik šis turės atliekamų pinigų degalams ir laiku atliekamai techninei apžiūrai.

 

Paruošta pagal užsienio spaudą

Prim.lt