Ieškoti tarp:
Įmonių
Straipsnių
Pasiūlymų
Skelbimų
Video
Katalogo kategorijų

Mitai apie dyzelinius variklius

Bene plačiausiai pasklidęs mitas yra apie tai, kad esą
Nuotraukos

2017 08 16

Dyzeliniai varikliai, nepaisant vis labiau modernėjančių technologijų, vis dar ganėtinai dažnai tampa ginčo objektais, nes mūsų šalyje automobiliai su šiais agregatais išlieka labai populiarūs. Situacijos nekeičia ir kartkartėmis pasaulyje kylantis skandalai – lietuviai pirko dyzelinius automobilius ir perka juos toliau. Bene aiškiausiai įvardinama priežastis – dyzeliniai varikliai ekonomiškesni už benzininius, tačiau ši priežastis aktuali buvo prieš metų 15 – 20, o modernūs agregatai, nepaisant sklandančių mitų, turi ir daugiau privalumų.

Bene plačiausiai pasklidęs mitas yra apie tai, kad esą automobiliai su dyzeliniais varikliais nepasižymi dinamika. Realybėje viskas yra kitaip. Svarbiausiu rodikliu, turinčiu įtakos automobilio greičiui, ypač kai šis pajuda iš vietos, yra ne variklio galia, o sukimo momentas. Šiuo atžvilgiu dyzeliniai varikliai gerokai lenkia benzininius. Dyzeliniai agregatai ne tik geriau „traukia“, bet ir gali pasiekti sukimo momento piką esant gerokai mažesniems sūkiams, negu benzininiai varikliai.

Kitas populiarus mitas teigia, kad dyzelinių variklių aptarnavimas yra gerokai brangesnis negu benzininių. Ir šiuo atveju viskas ne taip paprasta, kaip gali pasirodyti iš pirmo žvilgsnio. Tiesa ta, kad keičiant tepalus per planinę techninę apžiūrą, dyzeliniuose varikliuose reiktų keisti ne tik tepalą, bet ir degalų filtrą. Bent jau taip rekomenduotina elgtis. Praktika rodo, kad dyzelinių automobilių savininkai filtrus keičia tik du kartus dažniau negu benzininių. Perskaičiuojant į nuvažiuotus kilometrus, ši procedūra beveik neturi įtakos eksploatacinėms išlaidoms. O įvertinus tai, kad dyzeliniai varikliai, dažniausiai, „valgo“ mažiau negu benzininiai, pirmųjų išlaikymas kainuoja gerokai mažiau.

Nuo senų laikų teigiama, kad dyzeliniai agregatai ypač jautriai reaguoja į degalų kokybę. Dalis tiesos tame yra, tačiau daugumas modernių, turbininių, vis mažėjančio darbinio tūrio benzininių variklių į degalų kokybę reaguoja gerokai jautriau negu dyzeliniai analogai.

Grubiai vertinant, normaliam dyzelinio variklio darbui užtenka to, kad degaluose nebūtų vandens ir mechaninių šiukšlių. Tuo pat metu moderniems benzininiams varikliams tinka tik aukšto oktaninio skaičiaus benzinas ir dar, kai kuriais atvejais, tik su specialiais priedais.

Kai kurie vairuotojai dyzelinių automobilių neperka bijodami jų „kaprizų“ šaltuoju metų laiku. Taip, kartais žiemą dyzeliniai agregatai nenori užsivesti, tačiau dažniausiai dėl to kalti patys vairuotojai. Tvarkingas variklis neužsives tik tokiu atveju, jeigu degalai „sukietėjo“ ir prarado takumą. Problema labai lengvai sprendžiama laiku pradėjus naudoti „žieminį“ dyzeliną arba pripilant į baką degalams „kietėti“ neleidžiančių reagentų. Aišku, akumuliatorius ir pašiltinimo žvakės taip pat turi būti tvarkingos.

Dar vienas keistokas mitas yra tame, kad dyzeliniai varikliai tarnauja trumpiau negu benzininiai. Tikėtina, kad jis gimė tada, kai sovietinius automobilius visi skubiai keitė į nuvarytus vakarietiškus modelius su atsuktais spidometrais. Nusipirkus 300 000 km nuvažiavusį automobilį tarsi naują ir netrukus keliaujant su juo į servisą kapitaliniam variklio remontui, tikrai gali pagalvoti, kad dyzeliniai agregatai tarnauja per daug trumpai...

Realybė yra kiek kitokia. Būtent dyzeliniai varikliai tarnauja gerokai ilgiau, nes dyzelinas, lyginant jį su benzinu, pasižymi geresnėmis tepamosiomis savybėmis. Būtent tarp dyzelinių agregatų galima rasti po milijoną kilometrų nuvažiavusių egzempliorių ir būtent todėl į šimtus tūkstančių kilometrų važiuojančius vilkikus montuoja ne benzininius, o dyzelinius agregatus.

 

Prim.lt