Ieškoti tarp:
Įmonių
Straipsnių
Pasiūlymų
Skelbimų
Video
Katalogo kategorijų

Naudotas „BMW 1 Series“ (E87, 2004-2011)

2004 m. vokiečių automobilių gamintojas pasiūlė pirkėjams naują modelį
Nuotraukos

2004 m. vokiečių automobilių gamintojas pasiūlė pirkėjams naują modelį – penkiadurį „BMW 1 Series“, kurių šiandien galima rasti antrinėje rinkoje. Vienas niuansas – pirmos kartos „BMW 1 Series“ su mechanine pavarų dėže, buvo parduota palyginti nedaug. Jeigu norėsite naudoto 1 serijos „BMW“ su galingu varikliu, teks pirkti modelį su APD. Kita vertus, variklių pasiūla džiugina, tad galima rinktis tiek benzininį, tiek dyzelinį agregatą.

Įdomi detalė – netyčia galima rasti „BMW“ be kondicionieriaus... Tiesa, tokių modelių ypatingai mažai. Absoliuto dauguma „BMW 1“ sąranga tokia, kaip ir priklauso premium segmento atstovui.

2007 m. modeliui buvo ypatingai svarbūs – jis buvo ne tik modernizuotas, bet ir gavo du naujus kėbulus: trijų durų hečbeką (E81) ir kupe (E82). Pirkėjams buvo pasiūlytas 3,0 l variklis, leidžiantis 100 km/val. pasiekti per 6 sekundes. Bendros degalų sąnaudos, panaudojus rekuperacijos sistemą ir įdiegus funkciją „Start/Stop“, taip pat sumažėjo.

Visgi automobilio savininkams teko kovoti, o kartais tiesiog susitaikyti su automobilio ypatumais. Dažniausiai į servisus užsukdavo modeliai su silpniausiais 1,6 l 115 AG varikliais. 2007 m. šių agregatų galia buvo padidinta iki 122 AG. Į servisus savininkai skubėdavo dėl to, kad tik užvedus variklį jis veikdavo netolygiai. Laimei, tai jokių neigiamų pasekmių neturėjo ir sušilęs variklis dirbdavo kaip priklauso.

Kaip rodo paskutiniai eismo įvykiai, „BMW“ savininkai mėgsta važinėti „gazas dugnas“, tačiau toks stilius jau po 40 000 km tampa Kuro paskirstymo mechanizmo grandinės keitimo priežastimi. Nuo vairuotojo temperamento priklauso ir tai, kiek laiko tarnauja mechaninė pavarų dėžė. APD, kiek įmanydama, saugo variklį nuo nereikalingų perkrovų ir tokių modelių savininkai su minėtomis priežastimis susiduria gerokai vėliau. Specialistai rekomenduoja periodiškai reguliuoti ir keisti grandinės įtempiklius. Taip pat prie silpnesnių „grandžių“ priskiriami starteris ir vairo hidraulinio stiprintuvo siurblys.

2,0 l varikliai labiau pritaikyti gatvių lenktynėms ir net agresyviai važinėjant tepalo lygis neturėtų kisti. Pastebėjote tepalo trūkumą variklį? Panašu, kad laikas keisti vožtuvų riebokšlius, kurie turėtų tarnauti bent 150 000 km.

Užfiksuota visuotina benzininių variklių problema – netinkamas „Valvetronic“ veikimas. Kabant apie pirmos serijos modelį, gali tekti keisti servo prievado sistemą, atsakingą už vožtuvų kilimo aukštį. Tai gali atsitikti ir po 40 000, ir po 100 000 km. Ši problema pasireiškia sumažėjusia trauka, padidėjusiomis degalų sąnaudomis. Apie ją turėtų informuoti ir signalinė lemputė prietaisų skydelyje.

Patikimiausiu laikomas 3,0 l variklis. Deja, jie šiuose modeliuose sutinkami ypač retai. Dyzeliniai varikliai, kaip ir buvo galima laukti, buvo populiaresni, tačiau savininkams kėlė ir daugiau rūpesčių. Kaip ir 116i variante, čia dėmesio gali pareikalauti KMP prievado mechanizmas, galintis nustoti veikti gerokai anksčiau negu turėtų. Silpna vieta yra ir išmetimo kolektoriaus geometrijos keitimo vožtuvas, termostatas ir turbininis kompresorius, jautriai reaguojantis į laiku nepakeistus tepalus.

Skirtingai nuo variklių, transmisijai pretenzijų beveik nėra. Jeigu ir pasitaikydavo MPD egzempliorių su brokuota sankaba, viskas buvo tvarkoma pagal garantiją, o po 2007 m. modernizacijos šios problemos nebeliko.

APD „ėsdavo nervus“ kiek daugiau. Savininkai skųsdavosi staigiais trūktelėjimais ir padidėjusiais variklio sūkiais perjungiant į žemesnę pavarą. Pasitaikydavo atvejų, kai tekdavo keisti aušinimo ventiliatoriaus valdymo bloką, tačiau dažniausiai užtekdavo atstatyti PD gamyklinius parametrus.

Galinis reduktorius išvis apie save neprimindavo metų metus. Kadangi kai kurie „BMW 1“ vairuotojai mano, jog jų automobilis varomais priekiniais ratais, tiesiog reiktų karts nuo karto minėtame mazge pakeisti tepalus.

Pakaba pavydėtinai patikimai. Kapitalinio remonto gali prireikti tik po 150 000 – 200 000 km. Vėlgi, viską lemia vairavimo stilius, tačiau kai kurias detales teks keisti ir anksčiau. Tarkim originalūs priekinių statramsčių amortizatoriai „McPherson“ tarnauja tik 50 000 km., stabilizatorių įvorės turėtų atlaikyti 70 000 km ridą. Visi likę pakabos elementai, jų nelaužant, tarnaus ilgai ir patikimai.

Kalbant apie vairo sistemą, čia pirmieji „pasiduoda“ antgaliai. Juos teks keisti po 50 000 km. Maždaug ties šiais skaičiais kai kurie savininkai susidūrė su vairo reguliavimo mechanizmo problemomis. Paprastai visas mazgas buvo keičiamas pagal garantiją.

Stabdžiai problemų išvis nekelia. Originalios trinkelės sėkmingai tarnauja 30 000 – 40 000 km. Pirmą diskų komplektą tenka keisti maždaug po 100 000 km.

Automobilio salonas priekaištų susilaukė tik dėl plastmasių „čirpimo“. Jokiu būdų negalima teigti, kad tai rimta problema. Panašu, kad „BMW 1“ pirkėjai to iš premium segmento atstovo nesitikėjo.

Reiktų žinoti, kad be čirpimų „BMW 1“ gali pateikti ir tikrai nemalonią staigmeną – jeigu salone pasirodė vanduo, tai ženklas, kad laikas hermetizuoti vidines priekinių durelių erdves. Būtent iš jų ant vairuotojo ir keleivio kojų ir sunkiasi lietaus vanduo.

Automobilio elektros instaliacija yra patikima, tačiau reiktų papildomai apsaugoti iš bagažinės į variklio skyrių einančius akumuliatorių laidus. Silpniausia vieta yra ten, kur laidai iš salono patenka po dugnu. Siekiant apsaugoti juos nuo korozijos, reiktų profilaktiškai padengti litolu ar bitumine mastika. To nepadarius, vieną dieną, korozijai pažeidus laidus, automobilis gali tiesiog neužsivesti.

Nepaisant nedidelių trūkumų, „BMW 1“ galima vertinti kaip patikimą automobilį. Automobilio veikimą labiausiai lems tai, kaip jūs juo rūpinsitės ir kiek juo rūpinosi ankstesnis savininkas. Jeigu tai – pirmasis jūsų „BMW“, nesitikėkite stebuklų iš pigiausio koncerno modelio, ypač jei jis turi silpniausią – 116i – variklį.

Būtent todėl naudotą modelį rinkitės ypač atsargiai ir būtinai pasitarkite su specialistais. Galbūt ankstesnis savininkas jį „visiškai nuvarė“ ir todėl dabar parduoda? Ne viskas taip paprasta, tačiau veikiant apgalvotai, tikrai rasite tokį modelį, kuris jus (o gal ne tik jus) džiugins ne vienerius metus.

Paruošta pagal užsienio spaudą

Prim.lt