Ieškoti tarp:
Įmonių
Straipsnių
Pasiūlymų
Skelbimų
Video
Katalogo kategorijų

Šalyje lieka tik kas trečio Lietuvoje išardyto automobilio dalys

Sunkmetis naudotų automobilių detalių pardavėjų nepalietė – išgyventi jiems leido sėkminga prekyba su kaimynais iš Rytų.
Nuotraukos

Sunkmetis naudotų automobilių detalių pardavėjų nepalietė – išgyventi jiems leido sėkminga prekyba su kaimynais iš Rytų.

Naudotų automobilių išmontuotojai pripažįsta – sunkmetis juos paveikė nežymiai. Detalės perkamos stabiliai, tiesa teko mažinti jų kainą.

„Pirkimas nei krito, nei augo. Žmonės rinkosi ekonomišką variantą, ir dalis šeimų transporto atsisakė. Taigi buvo pagyvėjęs pridavimas. Vis dėlto ženklaus sumažėjimo nebuvo“, – komentavo Demontuotojų asociacijos direktorius Vidas Pocius.

Tikru išsigelbėjimu gyvenantieji iš ardomų nenaujų automobilių vadina Rytų rinką – kone 70 proc. visų dalių išvežama į Baltarusiją, Rusiją ir kitas šalis.

„Lietuviai yra „užsirekomendavę“ ir stipriai išvystę veiklą. Konkurencija Lietuvoje – didelė, tai suteikia pranašumo ir darbo vietų vietiniams pirkėjams. Kalbant apie eksportą, itin aktyvus yra rusai. Jie perka nieko nelaukdami – iškart, kai tik jiems ko prireikia ir tą randa. Egzistuoja nemenka konkurencija – parduoda tas, kas turi ir sugeba išreklamuoti savo prekę“, – aiškino UAB „GTV Group ir ko“ direktorius Tautvilas Šlėgius.

Verslininkai neslepia ambicijų ir žada plėstis toliau. Išlikti padeda ir tai, kad dažnas Lietuvoje dalimis ardomas automobilis pigiau nuperkamas Didžiojoje Britanijoje.

„Šiandien demontavimo įmonės stambėja, atsiranda sandėliai, kompetencija, kvalifikacija, formuojasi stabilesni ryšiai iš Rytų ar Vakarų. Taigi tas „laukinis“ verslas jau įgauna pakankamai civilizuoto verslo kontūrus. Manau, kad tiek daug įmonių, užsiimančių šia veikla, ateityje nebus, turėtų išlikti apie 200 tvarkingų įmonių. Tai bus vidurkis, kuris, mūsų nuomone, visiškai patenkins ir vietinę rinką ir artimiausius kaimynus“, – prognozavo Demontuotojų asociacijos direktorius V. Pocius.

„Orientuojamės į Rusijos rinką, į Rytus. Tam reikia turėti didesnę pasiūlą, todėl būtina plėstis.Imsime papildomų patalpų ir plėsime visą šį reikalą. Jei norėtume orientuotis tik į Lietuvą, visiškai užtektų ir jau turimų patalpų, bet norėtųsi kažko daugiau“, – dėsto UAB „Goblinada“ direktorius Ramūnas Dziena.

Keičiasi ir įmonių veikla – anksčiau buvo siekiama tik parduoti detales, dabar jau skaičiuojamas pelnas ir iš parduodamų antrinių žaliavų – spalvotųjų metalų, kitų medžiagų.