Ieškoti tarp:
Įmonių
Straipsnių
Pasiūlymų
Skelbimų
Video
Katalogo kategorijų

„BMW 5 Series E60-61“ (2003-2010)

„Penktuke“ gausu elektronikos, kontroliuojančios beveik visų mechanizmų darbą
Nuotraukos

2003 m. vokiečių automobilių gamintojas „BMW“, rinkai pristatė 5-os kartos modelį, gabusį kėbulo numerius E 60 (sedanas) ir E 61 (universalas). Automobilis sukėlė revoliuciją E segmente, nes gavo modernią įrangą, šiuolaikišką išvaizdą ir išsiskyrė techninėmis charakteristikomis.


„Penktuke“ gausu elektronikos, kontroliuojančios beveik visų mechanizmų darbą. Net ir šiandien, kai rinkoje apstu modernių modelių, „E60/E61“ variantas nenusileidžia daugeliui jų.

Buvo gaminamos tokios benzininio varianto modifikacijos: 520i, 525i, 530i, 545i ir М5. Varikliai, atitinkamai, buvo tokios galios: 2,0 l 170 AG, 2,5 l 192 AG, 3,0 l 231 AG, 4,4 l 333 AG ir 5,0 l 507 AG. Yra ir turbo dyzeliniai variantai – 525d 2,5 l 177 AG ir 530d 3,0 l 218 AG. Modeliai su 2,5 ir 3,0 l varikliais gali būti varomi ne tik užpakaliniais, bet ir visais keturiais ratais.

 „BMW Е60/Е61“ atstovauja Premium segmentą, todėl net bazinė sąranga labai gausi: klimato kontrolė, 8 saugos pagalvės, automobilio sistemas valdanti kompiuterinė sistema „I-drive“, elektra valdomos ir šildomos priekinės sėdynės, šviesos ir lietaus davikliai, erdvinio skambėjimo garso sistema. Brangesnės versijos dar gauna projekciją ant priekinio stiklo, aktyvią stabdymo prieš kliūtį sistemą, elektra valdomą liuką, posvyrius mažinančią ir pakabos kietumą reguliuojančią sistemą „Dynamic Drive“, navigaciją, parkavimo sistemą su galinio vaizdo kamera, telefoną, odinį saloną ir t.t.

Charizmatiškos išvaizdos ir modernią įrangą turintis „E60/E61“ modelis išlieka populiarus ir paklausus antrinėje rinkoje.

 Tradiciški net serijiniai „BMW“ modeliai gali pasigirti beveik sportiniu valdymu. „Penktukas“ nėra išimtis, tačiau dar gali pasigirti ir tolygiu, maloniu važiavimu, ypač jei padangos nebus labai kietos. Aišku, važinėjant prastais keliais net tokio modelio pakaba kenčia, net plinta nuomonė, kad eksploatuojant automobilį prastais keliais, trumpiau negu priklauso tarnauja jo aliumininės pakabos detalės. Laimei, ši nuomonė – klaidinga. Tikrai silpnomis pakabos vietomis yra vairo krumpliastiebinė pavara ir stabilizatorių statramsčiai, atlaikantys iki 60 000 km ridos. Reikia patikslinti, kad pasiekus šią ribą vairo pavara pradeda nesmarkiai kalti, tačiau dar ilgai gali tarnauti. Artėjant prie pirmojo 100 000 km, „pareina“ priekinės svirtys, tiksliau – jų atraminės gumos. Panašiai tuo pat metu apie save primena ir vairo traukių antgaliai.

Amortizatoriai turėtų laikyti iki 110 000 km. Kita vertus, jei pirksite automobilį su „Dynamic Drive“ pakaba, žinokite, kad aktyvūs stabilizatoriai gali pradėti leisti skysčius jau po 40 000 km., o jų keitimas nebus pigus.

Taip pat renkantis „penktuką“ reikia žinoti, kad modeliai su „M“ paketu yra pažeminti, o jų pakaba kietesnė, todėl tarnauja trumpiau.

Iš esmės tai – visos rimtesnės penkto modelio „BMW“ pakabos bėdos, paneigiančios mitą apie tai, kad aliumininė „penktuko“ pakaba yra silpna.

 „BMW 5 Series“ buvo gaminami su gausybe įvairių variklių. Nuo 2007 m. atsirado agregatas su tiesioginiu įpurškimu. Benzininiai varikliai, jei bus pilamas tik kokybiškas kuras, problemų ilgai nekels. Kita vertus, pilant abejotinos kilmės kurą, jau po 60 000 km galima planuoti kuro siurblio ir deguonies daviklio keitimą. Po 80 000 km gali subyrėti katalizatorius. Norint to išvengti, reiktų A-98 kurą ir tik patikimose degalinėse. Taip pat nepamiršti stebėti tepalo lygio – 3 000 km reikia maždaug 1 l. Įprasto tepalo lygio matuoklio čia nėra, tad jei užsidegs apie tepalo trūkumą pranešantis signalas, iškart pilkite litrą tepalo.

 Prasčiausiu iš benzininių variklių yra 2,0 l N43 agregatas. Kai už lango temperatūra nukrinta iki 0 ar mažiau, šis variklis gali sunkiau kurtis, o tuščia eiga veikt netolygiai.

 Dyzeliniai varikliai puikiai užsiveda esant ir didesniam minusui. Kaip ir benzininiai agregatai, jie taip pat reikalauja kokybiško kuro. Pagrindinis šių variklių trūkumas – palyginti trumpai tarnaujanti turbina, kurią gali tekti remontuoti jau po 120 000 km ridos. Rinkdamiesi tokį modelį, būtinai servise patikrinkite jo turbinos būklę. 3,0 l dyzeliniame variklyje po 80 000 km dažnai sugenda karterio dujų ventiliacijos vožtuvas. Gedimą išduoda gerokai išaugęs tepalo suvartojimas.

Su visais varikliais suderinta tiek 6 pavarų mechaninė PD, tiek ir 6 pavarų APD. Mechanikai pretenzijų nėra, „automate“ kartais sutrinka programinis valdymas. Problemos sprendimas paprastas – reikia pajungus diagnostikos įrangą ištrinti kompiuterio metamą klaidą.

 Šiame modelyje ne tik naudoti aliuminio lydiniai, bet ir kėbulas antikorozine danga padengtas iš dviejų pusių. Tiesa, čia yra vienas „bet“ – priekinė automobilio dalis pagaminta iš aliuminio lydinių ir pritvirtinta prie plieninės centrinės kėbulo dalies kniedėmis, tad po avarijos automobilio praktiškai nebeįmanoma sutvarkyti.

Nepaisant to, kad „BMW E60/Е61“ gaminamas nuo 2003 m., beveik visą jo įrangą valdo automatizuotos „protingos“ sistemos. Visą tai į vieną tinklą apjungia „I-drive“, per kurį daug ką galima keisti ar reguliuoti. Deja, būtent dėl šios „protingos“, bet kartais pakimbančios sistemos automobilio patikimumas ir kenčia. Siekiant išvengti nemalonumų, bent kartą per metus reiktų kompiuterį perprogramuoti. Daugelis iš užsienio atvežtų modelių „supranta“ tik vokiečių arba anglų kalbas, tad čia taip pat galima susidurti su sunkumais. Laimei, kai kurias klaidas galima „nunulinti“ iš naujo užvedus variklį.

 Taigi, nepaisant kai kurių smulkių problemų, penktos serijos „E60/E61“ modelis yra paklausus ir ganėtinai populiarus antrinėje rinkoje. Bene rimčiausiu galvos skausmu gali tapti elektronikos gedimai ir didelės tepalo sąnaudos, tad prieš perkant naudotą „penktuką“, būtina patikrinti kompiuterį ir variklį, nes retas kuris „BMW“ perkam ramiam važinėjimui „iš darbo namo ir atgal“.

 

 „BMW 520d“ techninės charakteristikos

Gamybos pradžia:

2005 rugsėjis

Gamybos pabaiga:

2007 kovas

Kėbulas:

4 durų sedanas (E60)

Variklis

Variklio tipas:

L4

Kuras:

Dyzelinas

Variklio tūris, cm3:

1995

Variklio tūris, l:

2,0

Vožtuvų skaičius cilindrui:

4

Galia, AG:

163

Pasiekiama esant aps./min.:

4000

Maksimalus greitis km/val.:

223

100 km/val. pasiekia per, s.:

8,7

Kuro sąnaudos, mišrus ciklas, l/100km:

6,9

Kuro sąnaudos mieste. l:

9,3

Kuro sąnaudos užmiestyje, l:

5,5

Variklio padėtis:

Priekyje, išilgai

Maitinimo sistema:

Tiesioginis įpurškimas

Kuro paskirstymo sistema:

dohc

Cilindro skersmuo, mm:

84

Stūmoklio eiga, mm:

90

CO2 išmetimas g/km:

185

Suspaudimo koeficientas:

17

Varantys ratai

Varantys ratai:

Užpakaliniai

Pavarų dėžė

Pavarų dėžė:

APD

Pavarų skaičius:

6

Pakaba

Priekinė pakaba:

Nepriklausoma, spyruoklė, „McPherson“ tipo su stabilizatoriais

Užpakalinė pakaba:

Nepriklausoma, daugiasvirė, su skersinio stabilumo stabilizatoriais

Stabdžiai

Priekiniai stabdžiai:

Diskiniai, vėdinami, 324 mm

Užpakaliniai stabdžiai:

Diskiniai, vėdinami, 320 mm

Išmatavimai

Ilgis, mm:

4840

Plotis, mm:

1850

Aukštis, mm:

1470

Ratų bazė, mm:

2890

Priekinis tarpuvėžis, mm:

1560

Užpakalinis tarpuvėžis, mm:

1580

Kita

Vietų skaičius:

5

Padangos:

225/55R16

Automobilio svoris, kg:

1495

Leidžiamas svoris, kg:

2060

Bagažinės talpa, l:

520

Kuro bako talpa, l:

70

Apsisukimo spindulys, m:

11

Garantija nuo korozijos, m:

6

 

Nuotrauka gamintojo ©

Paruošta pagal užsienio spaudą

Prim.lt