Penktos kartos „Volkswagen Golf“ platforma buvo tokia populiari, kad ją gavo net keli modeliai, vienas kurių buvo ir „Skoda Octavia“ – populiarus ir ganėtinai nebrangus modelis.
Kartais pastebima, kad pirkdamas „Skoda“, žmogus visus apgauna, nes už mažesnę kainą gauna beveik tą pačią „Audi“. Kiti „Octavia“ vertina kaip super patogų šeimyninį automobilį. Ir tai suprantama, nes dėl savo dydžio „Octavia“, rinkai siūloma sedano, chečbeko ir universalo kėbuluose, pastūmė net kai kuriuos „D“ segmento modelius.
Pasirodžius trečiajai „Skoda Octavia“ kartai, antroji, gaminta nuo 2004 m., o 2009 m. modernizuota, pasitraukė į tikrąją išbandymo terpę – antrinę rinką. Įvairios gamtinės ir klimato sąlygos, skirtingi savininkai ir vairavimų stiliai, kasdienė eksploatacija, visa tai apie automobilį atskleidė tuos faktus, kurių nenorėjo arba netgi nežinojo gamintojas. Sakant trumpai, net ir naudotos „Octavia“ saugo savo savininkų kišenes, tačiau idealaus, negendančio automobilio dar niekam nepavyko sukurti.
Vokiškas prieskonis
Čekų modelis gavo tuos pačius agregatus, kurios naudoja jo „giminaičiai“ vokiečiai. Prasčiausias pasirinkimas, kalbant apie važiavimą – modelis su 1,4 l 75 AG varikliu. Automobilis su tokiu agregatu bus vangokas, tačiau jokių papildomų rūpesčių savininkui nekels. Modernesni varikliai su įpūtimu remontuojami gerokai dažniau.
Kokybės atžvilgiu prasčiausiai pasirodė 1,8 TSI variklis, „pamėgęs“ net tik kurą, bet ir tepalus. Ne vienam savininkui teko beveik naują variklį vežti remontuoti dėl nusidėvėjusių stūmoklių grupės detalių, tačiau dažniausia tokių agregatų problema buvo tepalu užsiteršę turbinos vamzdeliai, kurių remontas nėra pigus.
2 l FSI tipo varikliuose, kartais, palyginti greitai nusidėvėdavo kuro paskirstymo mechanizmo diržas. Diržą, norint išvengti problemų, reiktų keisti kas 60 000 km.
Populiariausiu tapo beveik negendantis 1,6 l 102 AG variklis. Kartais gali pradėti netinkamai veikti droselinė sklendė, tačiau tai – vienetiniai atvejai. Tinkamas ramiam važiavimui ir 1,9 l dyzelinis variklis, 2 l dyzeliniuose agregatuose kartais tekdavo keisti cilindrų bloko galvą.
Keičiant KMP diržą, kas antrą kartą reiktų keisti ir kuro siurbliuką.
Robotai ir kiti
Tie, kas jau susidūrė su robotizuotomis pavarų dėžėmis, žino, jog iki tobulumo šiai sistemai dar labai toli. „Skoda Octavia“ netapo išimtimi. Čia taip pat tenka pratintis prie savotiškai veikiančios transmisijos ar anksti keisti sankabą. Jeigu nenorite skirti pavarų dėžei papildomo dėmesio, važinėkite tvarkingai, stabtelėję pavarą visada įjunkite į stovėjimo režimą. Gedimo atveju, oficialūs atstovai montuoja modernizuota, ilgiau tarnaujančią, sankabą, tačiau ir ji netraukia tiek, kiek mechaninės pavarų dėžės sistemos.
Automobilių su MPD savininkams kartais gali tekti užsukti į servisą velenų guolių keitimui, o įprastas „automatas“ jokių chroniškų „ligų“ išvis neturi.
Sija ar svirtys?
Pakaboje pirmiausia teks keisti užpakalinio stabilizatoriaus įvores ir statramsčius – maždaug po 70 000 km. Tos pačios detalės priekinėje automobilio dalyje turėtų tarnauti iki 120 000 km. Tiesa, pasiekus tokią rida, paprastai, tenka keisti ir priekinių svirčių atramines gumas.
Jeigu mažiau kaip 100 000 km tarnaujantys guoliai, tai daugiau užpakalinė važiuoklės dalis klausimų kaip ir nekelia. Tiesa, antros kartos „Octavia“ periodiškai reikia atlikti ratų suvedimą.
Dėl daugiasvirtės sistemos automobilis tapo ne tik patogesnis ir lengvai valdomas, bet padidėjo ir eksploatacinės savininkų išlaidos. Juk dabar tenka keisti gerokai daugiau detalių...
Džiugina tai, kad tvarkingai važinėjant, iki 150 000 – 200 000 km ridos problemų neturėtų kelti vairo sistema ir jos elementai.
Automobilis ir elektros instaliacija
„Octavia“ saloną galima rodyti kaip pavyzdį kitiems. Interjeras pagirų nusipelnė ne tik dėl dydžio ir praktiškumo, bet ir už kokybę. Gedimų ar cypimų čia beveik nepasitaiko. Jeigu salone pasigirsta pašaliniai garsai, tikėtina, jie sklis iš galinės dalies. „Rimčiausias“ galimas gedimas – neprisegtų saugos diržų indikatoriaus gedimas.
Kokybiškai pagamintas ir automobilio kėbulas – metalas ir dažai be priekaištų. Jeigu dar savininkų neerzintų kartais atplyštantis užpakalinių durelių plastikinis apvadas ir sandarinimo juostelės, prisikabinti nebūtų dėl ko.
Automobilio elektronika puikiai atlaiko išbandymus sniegu ir druska. Jeigu nustojo degti artimosios šviesos ar stringa valytuvai, patikrinkite, gal visgi drėgmė prasiskverbė giliau ir oksidavosi šių prietaisų kontaktai. Dar vienas gedimas pasitaiko rečiau, tačiau reikalauja daugiau dėmesio – kartais važiuojant gali patys atsidaryti elektra valdomi langai. Tada jau reiktų tikrinti automobilio „elektronines smegenis“.
Verta?
Klabant apie antros kartos „Skoda Octavia“ šis klausimas yra labai aktualus. Automobilis praktiškas, patogus, patrauklios išvaizdos, pasižymi gera sąranga ir yra patikimas, tik.... Pamačius kainas, nori nenori, prisimeni visus smulkius gedimus ir susimąstai. Aišku, kad neverta pirkti modelių su robotizuotomis pavarų dėžėmis, potencialiai probleminiais varikliais ir didele rida. Taip pat reiktų patikrinti ar pasirinktas modelis nebuvo daužtas. Maža kas. Jeigu visos galimos problemos įvertintos ir jų neužfiksuota, galima labai rimtai galvoti apie patikusios „Octavia“ įsigijimą.
Skoda Octavia II 1.6 MPI
KĖBULAS |
|
Kėbulo tipas |
Sedanas |
Durų skaičius |
4 |
Vietų skaičius |
5 |
Ilgis |
4572 mm |
Plotis |
1769 mm |
Aukštis |
1462 mm |
Ratų bazė |
2578 |
Priekinis tarpuvėžis |
1539 |
Galinis tarpuvėžis |
1539 |
Maksimalus bagažinės tūris |
1350 l |
Minimalus bagažinės tūris |
560 l |
VARIKLIS |
|
Variklio padėtis |
Priekyje, skersai |
Variklio tūris |
1595 cm3 |
Cilindrų išdėstymas |
Eile |
Cilindrų skaičius |
4 |
Stūmoklio eiga |
77,4 mm |
Cilindro skersmuo |
81 |
Suspaudimo laipsnis |
10,5 |
Vožtuvų skaičius cilindrui |
2 |
Maitinimo sistema |
Išskirstytas įpurškimas |
Galia |
102/5600 AG |
Sukimo momentas |
148/3800 Nm |
Kuras |
А–95 |
TRANSMISIJA |
|
Varantys ratai |
Priekiniai |
Pavarų skaičius, MPD |
5 |
Pavarų skaičius, APD |
6 |
PAKABA |
|
Priekinės pakabos tipas |
Skersinis stabilizatorius |
Galinės pakabos tipas |
Skersinis stabilizatorius |
VAIRO SISTEMA |
|
Stiprintuvas |
Yra |
Vairo sistemos tipas |
Krumpliastiebinė pavara |
Apsisukimo spindulys |
9,9 m |
STABDŽIŲ SISTEMOS TIPAS |
|
Priekiniai stabdžiai |
Diskiniai vėdinami |
Galiniai stabdžiai |
Diskiniai |
ABS |
Yra |
EKSPLOATACINIAI RODIKLIAI |
|
Kuro bako talpa, |
55 l |
100 km/val. pasiekia, per |
12,3 (15,9) s. |
Maksimalus greitis |
190 (184) km/val. |
Kuro sąnaudos užmiestyje |
5,7 (5,8) l/100 km |
Kuro sąnaudos mieste |
9,8 (11,2) l/100 km |
Mišrus ciklas |
7,2 (7,8) |
Prošvaisa |
140 mm |
Automobilio svoris |
1255 kg |
Leidžiamas svoris |
1915 kg |
Padangos |
195/65 R15 |
Ratlankiai |
6JX15 |
Nuotrauka gamintojo ©
Paruošta pagal užsienio spaudą
Prim.lt