Ieškoti tarp:
Įmonių
Straipsnių
Pasiūlymų
Skelbimų
Video
Katalogo kategorijų

Naujasis Peugeot 5008 – ar visos permainos į gera?

Prancūzų gamintojas Peugeot nusprendė automobilius „puošti“ nuliais.
Nuotraukos

2017 08 14

Gerai tai ar blogai, tačiau savo automobilius prancūzų gamintojas Peugeot nusprendė „puošti“ nuliais. 208, 308, 3008, 5008... Pirmą kartą susidūrus su tokia numeracija galima kiek sutrikti, tačiau pradėjus gilintis netrukus paaiškėja, kad „esmė slypi nuliuose“ – vienas nulis reiškia, kad automobilis yra „mažas“, du nuliai, kalbant apie naujausius Peugeot modelius, rodo jo priklausomybę krosouverių segmentui. Lyginant su ankstesnės kartos „dviejų nulių“ modeliais skirtumas, tiek kalbant apie 3008, tiek apie 5008, akivaizdus. Anksčiau tai buvo vienatūriai, dabar jie tapo krosouveriais. Bent jau išoriškai.

5008 –asis modelis iš šiandieninių modelių yra didžiausias – jo ilgis 4 641 mm. Lyginant su „giminaičiu“ 3008, jis turi ir 165 mm ilgesnę ratų bazę, kuri siekia 2 840 mm.

Nors panašumų tarp šių modelių daugiau negu skirtumų – ir panašaus dizaino priekis, ir tokia pati vairuotojo „darbo vieta“, ir jau neblogai pažįstami mygtukai ir svirtelės. Esminis skirtumas – galinė 5008 modelio dalis – trys, atskirai reguliuojamos, antros eilės sėdynės, taip pat gerokai didesnė bagažinė, kurioje yra dvi papildomos, sulankstomos kėdutės, platesnės ir aukštesnės pačios bagažinės detalės, kitokia galinių langų linija ir t.t.

Stumdomos antros eilės sėdynės – neabejotinas privalumas. Pristūmus jas arčiau pirmos eilės, „bagažinėje“ laisvai telpa ne tik vaikai, bet ir suaugę žmonės.

Taip pat dar lieka vietos kroviniams. Kita vertus, jeigu norima pervežti kažką ilgo arba daug, galima nulenkti ne tik antros eilės sėdynės, bet ir priekinę keleivio sėdynę, o trečią eilę, priklausomai nuo poreikių, nulenkti arba nesunkiai išimti.

Tokios transformacijos galimybės, atskirai atvejais, gali sudaryti rimtą konkurenciją Peugeot Partner, kadangi 5008 – uoju modeliu taip pat galima pervežti nemažai krovinių. Visgi juos kraunant reiktų įvertinti tai, kad bagažinės durelės reaguoja ne į visas kliūtis „jautri“ ir užsidarymą sustabdanti juostelė eina tik viršutinėje durelių dalyje, tad jeigu kliūtis pasitaiko apatinėje, durelės vis tiek stengiasi užsidaryti.

Vairuotojo vietą 5008 „pasiskolino“ iš 3008 –ojo modelio. Čia mes randame kampuotą sportinio tipo vairą, prietaisų skydelį, keičiantį tiek spalvas, tiek temas ir leidžiantį pasirinkti visišką minimalizmą, kai prieš akis tik greitis ir, jeigu rodomi, posūkio signalai.

Informacija perkrautame mūsų pasaulyje kartais taip gerai matyti mažiau. Šalimais – taip pat jau matyti metalizuoti borto kompiuterio valdymo bei už kitas funkcijas atsakingi mygtukai.

Pastarųjų gausau, įvertinus tai, kad centriniame panelyje esantis borto kompiuteris valdomas prisilietimais, kiek glumina.

Jei jau kelti visą informaciją į skaitmeninę erdvę, tai kelti. Juolab, kad dar toli graži ne visos galimybės išnaudotos. Tarkim badytas automobilis turėjo atsidarantį panoraminį stogą, tačiau neturėjo navigacijos... Nors už ją atsakingas metalizuotas mygtukas buvo. Taip pat nevisai aiški buvo sportinio važiavimo režimo dubliavimo funkcija – ją jungiant po dešine vairuotojo ranka esančio mygtuko paspaudimu įsijungdavo dalis režimo, kita dalis, įskaitant ir prietaisų skydelio spalvų pasikeitimą, įsijungdavo tik ekranėlyje pasirinkus „boost“ režimą. Nejau visko nebuvo galima sukelti į vieną vietą?


Kalbant apie automobilio vidinę erdvę, jos daug, tačiau ji išnaudota ganėtinai keistai. Po vairuotojo ranka esantis ranktūris – dėtuvė, patogus, tačiau jame nėra įprastų USB jungčių. Tokią jungtį automobilis išvis turi tik vieną, ir ta pati – paslėpta giliai priekinio panelio apačioje. Antros eilės keleiviai, bandytame modelyje, galėjo patys reguliuoti oro temperatūra ir naudotis 220 V rozete, tačiau jie neturėjo nė vieno USB lizdo. Šiais laikais toks sprendimas atrodo ganėtinai keistas.


Kvapų terapija, kurią automobilis siūlė ar galimybė keisti ekrano temas gal ir nieko, tačiau reikia nepamiršti ir praktiškumo.


Bandytas modelis turėjo 1,6 l 165 AG benzinį variklį ir 6 pavarų APD. Jeigu galvoti apie ramų ir saugų šeimyninį važinėjimą, variklio visiškai užtenka. Juolab, kad jis dar ir labai taupus – per porą bandymų dienų, nuvažiavus virš 400 km, vidutinės degalų sąnaudos buvo tik 5,6 l/100 km. Aišku, lakstant įsijungus „sport“ režimą sąnaudos būtų didesnės, tačiau kaip jau esu minėjęs, šeimyniniai modeliai, būtų tai vienatūriai ar krosouveriai, skirti ne lenktynėms. Visų pirma jie turi užtikrinti keleivių patogumą ir saugumą bei negąsdinti degalų sąnaudomis. Šiuos kriterijus 5008 modelis atitinka, o jo variklis dirba ne tik taupiai, bet ir tyliai. Reakcija į akceleratoriaus paspaudimą – minkšta ir nesunkiai nuspėjama, pavarų perjungimas – nejuntamas. Jeigu dar pagalbinės sistemos veiktų nuolat, nes jau ne pirmą kartą susiduriu su tuo, kad modernaus automobilio juostų stebėjimo sistema, paleidus vairą, po kurio laiko, užuot sustabdžius automobilį, tiesiog išsijungia. Pasak Peugeot atstovo, kadangi modelyje nebuvo adaptyvinės nuolatinio greičio palaikymo sistemos, nebuvo ir avarinio stabdymo. Tačiau tokiu atveju kyla klausimas – kam dėti į automobilį pusę saugumą užtikrinančios sistemos, jeigu realaus pavojaus atveju ji vis tiek nesuveiks?


Gerame kelyje automobilis važiavo minkštai ir patogiai, žvyrkelyje, kurių apstu net aplink Vilnių, buvo galima skaičiuoti įveiktas duobes, nors dalį smūgių pakaba visgi sugėrė.

Kalbant apie automobilio vairavimą, susiduriama su dvejopa situacija. Jėgos šis procesas nereikalauja, atgalinis ryšis juntamas, į vairo pasukimą automobilis reaguoja greitai, tačiau lekiant žvyrkeliu tenka automobilį „gaudyti“.

Nepaisant to, kad Peugeot 5008 pozicionuojamas kaip krosouveris, juo rekomenduotina važinėti tik tvirtu paviršiumi, nes modelis neturi ir neturės keturių varančių ratų sistemos, o du varantys priekiniai, nepaisant automobilio prošvaisos, ne visada gali „ištraukti“ iš sudėtingesnės situacijos. Aišku, jis lengviau, lyginant su lengvuoju modeliu, įveiks pievas ar sniego pusnis, tačiau tai – ne bekelės automobilis. Tą reiktų įvertinti ruošiantis su šeima į gamtą ir rinktis tokias vietas, į kurias galima ne tik įvažiuoti, bet ir išvažiuoti.

Kas laukia automobilio nuolat pasipildančioje krosouverių rinkoje, sunku pasakyti. Yra žmonių, kuriems užtenka dviejų varančių ratų, tačiau pažvelgus į konkurentus, tampa aišku, kad didelis, septynvietis, tačiau tik geriems keliams skirtas modelis, pravažumo prasme jiems pralaimi. Pirkti tokį automobilį tik važinėjimui po miestą galima, tačiau tada kyla klausimas ar tam tikrai reikia krosouverio, nes septynviečių modelių yra ir daugiau?


5008-ojo modelio „evoliucija“ nuo vienatūrio iki krosouverio buvo įdomi, automobilis tapo geresnis, aukštesnis, modernesnis, įdomesnis, tačiau ar tai įvertins mūsų pirkėjai, kuriems tokie modeliai, visų pirma, asocijuojasi su keturių varančių ratų sistema? Manau, kad atsakymą turėsime šių metų pabaigoje.

 

Tekstas ir nuotraukos V. Misevičiaus

Už leidimą fotografuoti automobilį dėkojame A. Petrausko muziejui.

Prim.lt