Ieškoti tarp:
Įmonių
Straipsnių
Pasiūlymų
Skelbimų
Video
Katalogo kategorijų

Naujoji Opel Insignia – tokio Opel jūs dar nematėte

Pasaulinė Opel Insignia premjera įvyko šių metų Ženevos automobilių parodoje
Nuotraukos

2017 11 13

Pasaulinė Opel Insignia premjera įvyko šių metų Ženevos automobilių parodoje, o netrukus pirmieji automobiliai, tiesa, trumpam, pasiekė ir mūsų šalį. Pirmoji pažintis paliko malonų įspūdį, tad su nekantrumu laukiau antrojo susitikimo, kuris pagaliau įvyko.

 

Lyginant su ankstesnės kartos modeliu, naujoji Insignia palengvėjo net 175 kg, kas turėjo teigiamos įtakos tiek degalų sąnaudoms, tiek gan didelio automobilio dinamikai. Beje, pagal tokius rodiklius kaip talpumas ir ratų bazė, naujasis Opel flagmanas lenkia ne vieną konkurentą, ką jau bekalbėti apie galimybę rinktis modernizuotą visų keturių varančių ratų pakabą FlexRide, 8 pavarų APD ar 1,5 l turbininį benzininį variklį su naujos kartos įpurškimo sistema. Tiesa, už tai tektų mokėti papildomai, tačiau kodėl gi nepaišlaidauti renkantis automobilį sau?

Pagal salono patogumą ir funkcionalumą Opel neabejotinai prisivijo premium segmentą. Ypatingas vokiečių gamintojo pasididžiavimas – sėdynės, sukurtos kartu su medikais iš AGR. Šiose sėdynėse ne tik ypatingai patogu sėdėti, bet ir nugara nejaučia jokių apkrovų. Važinėjant trumpais atstumas tokių dalykų gali nespėti įvertinti, tačiau tolimoje kelionėje tai pasijaučia.

Vairuotojo sėdynė, kaip tikrame premium segmento atstove, ne tik įsimena nustatytas padėtis, bet ir turi gausybę visokių nustatytmų, leidžiančių patogiai įsikurti bet kokio ūgio ir sudėjimo vairuotojui. Patikrinta. Priekinio keleivio sėdynė, bandytame modelyje, elektrinio valdymo neturėjo, tačiau borto kompiuteris vis rūpindavosi, kad į automobilį įsėdę vairuotojas ir keleivis nesušaltų, todėl sėdynių šildymą įjungdavo automatiškai. Smulkmena, bet turint omenyje lapkričio orus, labai maloni. Beje, Insignia siūlo ir galines šildomas sėdynes. Kadaise tokią opciją turėjo tik premium segmentas.


Visiškai pakeistoje priekinėje panelėje atsirado vietos ne tik gausybei mygtukų, kurių skaičius Opel inžinieriai galėtų ir sumažinti, bet ir gan dideliam, liečiamam ekranui. Tik vis dar stebina, kad įdėdami ukrainiečių ar serbų kalbą, vokiečiai „pamiršta“ apie lietuvius... Vis laukiu, kada šis „trūkumas“ bus ištaisytas.

Bandytas modelis turėjo ir iš vairuotojo vietos matomą projekciją ant priekinio stiklo. Vairuotojai, su kuriais teko bendrauti, tokį privalumą vertina skirtingai, tačiau įpratus sekti savo greiti ar stebėti navigacijos nurodymus tampa patogu, nes nereikia nukreipti dėmesio nuo kelio, o „žaidimus“ su pramoginės – informacinės sistemos siūlomomis galimybėmis galima palikti priekiniam keleiviui, nes veikti čia tikrai yra ką.

Navigacija, nustatymai, muzika, šildymo – vėdinimo sistemos reguliavimas... Iš viso sistema siūlo 60 įvairiausių nustatymų. Pirmasis kosminis laivas, tikėtina, turėjo mažiau funkcijų, negu modernus ekonominės klasės modelis.

Be kitų privalumų Opel siūlo ir galimybę valdyti visas šias funkcijas balsu, tačiau tam reikia nepriekaištingai mokėti anglų kalbą ir žodžius tarti aiškiai, kuo šių eilučių autorius niekada nepasižymėjo...


Nepaisant to, kad naujoji Insignia tapo žemesnė ir į ją buvo kiek sudėtingiau įsėsti vyresnio amžiaus žmonėms, su aplinkos matymų problemų nebuvo. Gerą matomumą iš vairuotojo vietos garantavo ne tik gan platūs šoniniai veidrodėliai, bet ir 360 laipsnių bei galinė vaizdo kameros.

Naujosios Insignia pirkėjams bus siūlomi trys benzininiai ir keli dyzeliniai varikliai, kurie, priklausomai nuo galios, dirbs poroje su 6 pavarų MPD arba 8 pavarų APD.

Bandytas automobilis turėjo silpniausią, 1,5 l turbininį benzininį variklį ir 6 pavarų MPD. Nepaisant to, kad Insignia „numetė“ 175 kg, automobilis vis tiek liko didelis ir sunkus, tad galvojant apie jo pirkimą, silpniausio variklio rinktis neapsimoka. Taip, su esmine užduotimi – važiuoti – jis susitvarko. Ir jeigu nesate lenktynių fanas, tokio agregato kasdieniam važinėjimui visiškai užteks, tačiau išbandžius modelius su galingesniais varikliais abejoju ar norės grįžti prie silpniausio, nepaisant to, kad po trijų dienų važinėjimų tiek po Sostine, tiek po Laikinąją Sostinę jo degalų sąnaudos siekė tik 7 l 100 km kelio. Tvarkingas, ramus, ekonomiškas, bet kiek nuobodokas važiavimas. Jeigu jums šito užtenka, taupykite ir rinkitės pigiausią variantą. Jeigu ne, bent jau išmėginkite galingesnius agregatus.


Mechaninė pavarų dėžė, buvusi poroje su minėtu varikliu, veikė be priekaištų. Ji, lyginant su ankstesnės kartos modeliu, tapo gerokai informatyvesnė ir gerokai tiksliau perjunginėjo pavaras. Prie šito buvo labai lengva priprasti, tad grįžęs į savo automobilį pirmus keletą kilometrų jaučiau tam tikrą diskomfortą.


Sportinio tipo vairas pasirodė kiek didokas, teko skirti laiko jame sumontuotų mygtukų studijoms, bet visumoje jis buvo patogus. Kaip ir anksčiau, dėl valdymo Insignia jokių priekaištų neturėjo. Elektrinis vairo stiprintuvas džiugino ne tik tiksliu veikimu, bet ir maloniai „apsunkusiu“ vairu magistralėje pasiekus leidžiamą maksimalų greitį. Parkavimosi aikštelėje, su sąlyga, kad ji – tuščia, automobilį buvo galima valdyti dviem pirštais.


Kalbant apie važiavimą, ne pirmą kartą pastebiu, kad vakariečiai neįvertina to, jog Lietuvoje ir šioje pasaulio pusėje vis dar lieka neasfaltuotų, retai lyginamų kelių. Jeigu stambesnes duobes pakaba sugerdavo gan minkštai, tai smulkesni grioveliai automobilį kiek nemaloniai papurtydavo.


Užtat salone visiškai nesigirdėjo nei variklio, nei padangų keliamo triukšmo. Kadangi greitis magistralėse šiuo metu ribojamas iki 110 km/val., pakeliui neerzino ir aerodinaminiai triukšmai.


Apibendrinant savaitgalio pasivažinėjimus ir nekreipiant dėmesio į keletą smulkmenų, tarkim tokių, kaip nepatogus bagažinės dangtis, galima drąsiai teigti, kad naujoji Insignia – gerai subalansuotas, kokybiškai surinktas ir gan pigus automobilis, nors pagal vidaus įrengimą Insignia gali drąsiai konkuruoti su premium segmento atstovais.  Automobilio dizaine puikiai dera klasikinės formos ir naujausios segmento mados, todėl naujasis Opel flagmanas ilgai nepraras savo aktualumo, o platus bazinių ir papildomų opcijų pasirinkimas kiekvienam leis susikurti savo „svajonių automobilį“. Ir už visai prieinamą kainą.

Tekstas ir nuotraukos V. Misevičiaus

Prim.lt