Ieškoti tarp:
Įmonių
Straipsnių
Pasiūlymų
Skelbimų
Video
Katalogo kategorijų

Nematyta Turkija – foto reportažas iš miestų gatvių

Šiai dienai Turkija ribojasi su tokiomis valstybėmis kaip
Nuotraukos

Jeigu apie Turkiją kalbėti trumpai, tai ją galima apibūdinti kaip valstybę pietvakarių Azijoje, kurios nedidelė dalis teritorijos yra geografinėje Europoje, o likusi, gerokai didesnė dalis Azijoje.

 

Šiai dienai Turkija ribojasi su tokiomis valstybėmis kaip Gruzija, Armėnija, Azerbaidžanas ir Iranas rytuose, Iraku ir Sirija pietuose, Graikija ir Bulgarija vakaruose. Visgi, stebint pastaruoju metu Europoje ir Artimuosiuose Rytuose vykstančius procesus, galima kelti hipotezę, jog sienos gali ir keistis. Juolab, kad iki 1922 m. Turkija buvo žinoma, kaip Osmanų imperija.

Į gerą ar į blogą būtų tokie pokyčiai, sunku prognozuoti, nes šiandieninė Turkija nėra nei tipiška islamo valstybė, nei tipiška Vakarų respublika.

Užtat ji yra labai patraukli turistams ir patraukli, kaip matėme ankstesniame reportaže, automobilių gamintojams ir transporto segmento įmonėms. Beje, įdomi ši šalis turėtų būti ir tiems žmonėms, kurie tiesiog domisi automobiliais ir skirtingų šalių vairavimo specifika.

Pasak vaizdais iš Turkijos gatvių ir kelių su mumis pasidalinusios įmonės „Nika Service“ vadovo Granto Radicko, bendros kelių eismo taisyklės Turkijoje kaip ir galioja ir net kažkiek primena europietiškas, tačiau vairavimas čia turi tam tikrą savitumą, kurį reiktų įvertinti sėdant prie automobilio vairo ir pasukant į turistų rečiau lankomus rajonus.

Tarkim vietos sunkvežimių ir vilkikų vairuotojai, Kelių eismo taisykles, dažnai kuria patys, tad prasilenkiant su šiuo transportu reikia būti atidesniais. Eismo įvykių nėra daug, tačiau jeigu susiduria sunkvežimiai, „vaizdelis būna ne koks“... Dar viena vietos specifika – sudaužytų sunkvežimių neskubama pašalinti nuo kelio, tad jie, tarsi savotiški paminklai, dar ilgą laiką primena apie įvykusią nelaimę.

Kitų transporto priemonių vairuotojai vairuoja atsargiau, tačiau rytietiškas temperamentas vis tiek juntamas. Pasak „Nika Service“ vadovo, avarijos Turkijos keliuose gali kilti tada, kai prie vairo sėda... užsieniečiai, nepratę prie turkiško vairavimo manieros. Kelionės metu G. Radickas pastebėjo, kad posūkio signalą prieš manevrą įjungia tik kas trečias automobilis. Turkai tiesiog pamato laisvą tarpą ir nieko neperspėję į jį lenda. Kiti vairuotojai, paprastai, tokius „landūnus“ praleidžia, nes ir patys taip elgiasi. Į žiedinę sankryžą irgi važiuojama pagal vietos taisyklę – kas pirmesnis, tas teisus. KET čia nelabai galioja.

„Mes su vietos stiliumi „suk kai nori“ susidūrėme po parodos „Automechanika 2017“ – prisimena G. Radickas – „Nors vietiniai ir buvo perspėję, kad po tokių renginių spūstys neišvengiamos. Pagrindinė žiedinė sankryža, kurią turėjo kirsti parodos lankytojai, iš visų pusių priminė gėlę – automobiliai stovėjo visose link jos einančiose gatvėse ir kiekvienas bandė lįsti be eilės, todėl spūstys čia buvo milžiniškos. Kita vertus, vietos gyventojai prie to pratę ir į viską reagavo filosofiškai – piktų ar agresyvių eismo dalyvių matyti neteko. Ir avarinių situacijų per kelias dienas buvo tik viena – dvi.“

Įdomi detalė – nors Turkija yra visai šalia Europos ir net truputį joje, čia galima išvysti tokių sunkvežimių, kurių nepamatysi Europos šalyse. Galbūt tai lemia skirtinga tvarka, galbūt – krašto kelių ir vietos gyventojų poreikių specifika.

Keliai, pasak G. Radicko, Turkijoje geri, prižiūrėti, nes eismas juose – labai intensyvus. Pakelės – švarios. Turbūt tai lemia didelės baudos už šiukšlinimą arba vietinių vairuotojų mentalitetas.

Benzinas Turkijoje, nors šalis turi ir savo naftos, nėra pigus, tad nusprendus pasivažinėti po šalį, tą reikia įvertinti. Laimei, degalinių šalia didesnių kelių yra apsčiai ir jos siūlo ne tik degalus, bet ir papildomas paslaugas – maistą, dušus ir t.t.

Turkija – įdomi ir specifinė šalis, kurią norint geriau pažinti, kartais verta pamesti kelią dėl takelio. Jūs tam pasirengę?