Ieškoti tarp:
Įmonių
Straipsnių
Pasiūlymų
Skelbimų
Video
Katalogo kategorijų

Opel Corsa OPC – pajusk skirtumą

Vienas iš „naujosios kartos“ atstovų yra Opel Corsa.
Nuotraukos

Pastaruoju metu Opel populiarumas tiek Lietuvos, tiek ir Pabaltijo rinkoje smarkiai išaugo. Galbūt tai galima sieti su Opel Astra laimėtu „Metų automobilio“ titulu, galbūt – su gyvenimo mūsų regione gerėjimu, bet faktas lieka faktu – vis daugiau vairuotojų žvalgosi į naujus Opel modelius.

 

Vienas iš „naujosios kartos“ atstovų yra Opel Corsa. Šį automobilį, tiksliau, jo įprastą versiją, kuri puikiai tinka nedidelės šeimoms poreikiams, mes bandėme praėjusią vasarą. Žiemą buvo galimybė išbandyti Corsa su gamykline dujine įranga, o neseniai pasitaikė proga kelias dienas praleisti prie Opel Corsa OPC vairo. Trumpinys „OPC“ prie bet kurio Opel modelio reiškia, kad automobilis pabuvojo „Opel Performance Center“ specialistų rankose ir jis gerokai skirsis nuo įprastos, darbinės versijos.

Čia būtų galima vesti analogiją su konkurentų GTI, nes, įvertinus galutinį rezultatą, panašu jog naujoji Opel Corsa OPC praeina panašius dizaino ir variklio modifikacijos etapus.

Ankstesnės kartos Corsa OPC atrodė patraukliai, naujojo modelio išvaizda dar gražesnė. Joje vizualiai atspindėtos dvi pagrindinės Corsa OPC savybės – veržlumas bei dinamika.

Automobilis gali pasigirti išraiškinga priekine dalimi bei gale sumontuotais dviem išmetimo sistemos vamzdžiais, kurie, mano nuomone, atrodo geriau, negu ankstesnės kartos turėta viena, trikampė išmetimo anga.

Vidus, lyginant su išore, atrodo kiek kukliau, tačiau sportinė dvasia juntama ir čia. Ją dar labiau paryškina nedidelis, ergonomiškas vairas, metalinės paminos ir sportinės Recaro sėdynės. Sėdynės, kaip ir vairas, reguliuojamos, tačiau aukštesniam ar stambesniam vairuotojui vietos gali pritrūkti – už sportinę išvaizdą ir puikų šoninį palaikymą tenka mokėti patogumu.

Užrašu „OPC“ pasipuošė ne tik prietaisų skydelyje sumontuotas tachometras, bet ir pavarų perjungimo svirtis. Ant pastarosios tiek užrašas, tiek ir mėlyni atspalviai, atrodo įdomiai, tačiau pati pavarų svirtis, dėl savo kampuotos formos, nėra labai patogi.

Bandytame modelyje buvo ir ankstesnėse Corsa matytas pusiau inforamtyvus borto kompiuteris. Pusiau, nes norint jį išnaudoti pilnu pajėgumu, reikia turėti išmanųjį telefoną. Tokio neturint, galimybės kelionės metu naudoti „elektronines smegenis“ gerokai sumažėja. Jeigu įprastoje Corsa versija tai per daug nekliūna, tai galvojant apie OPC versiją visgi norėtųsi daugiau patogumo. Juolab, kad ši modifikacija kainuoja ir gerokai brangiau.

Patogiau galėtų būti sumontuotas ir prietaisų skydelio centre esančio informacinio ekranėlio valdymas. Deja, jis, kaip ir kitose bandytose Corsa versijose, paliktas ten pat – ant kairės pusės svirtelės. Pripratus gal ir nieko, tačiau man po ilgokos pertraukos tam reikėjo laiko. Juolab, kad skirtingai nuo įprastų Corsa, Corsa OPC modifikacijoje informaciją apie sunaudotus degalus, jų likutį ar vidutinį greitį stebėti yra būtina.

Automobilis turi galingą, 1,6 l 207 AG variklį, trumpalaikės degalų sąnaudos, spustelėjus akceleratorių, gali siekti ir 40 l/100 km, tad užsisvajojus iškyla pavojus vėliau automobilį stumti. Juolab, kad kai degalų lieka mažiau negu 70-čiai kilometrų kelio, borto kompiuteris pradeda rodyti brūkšnelius. Esą, neįsipylei laiku, nestebėjai, kiek variklis sunaudoja, pats kaltas. Situacija – visai įmanoma, nes Opel Corsa OPC – automobilis dviem. Gale, teoriškai, vietos dviem keleiviams palikta, tačiau čia patogiai jausis tik vaikai, jei juos ten sodinsite, arba nedidelio ūgio žmonės. Vidutinio ūgio asmuo, sėdėdamas gale, nelygiame kelyje rizikuoja galva bumptelti į stogą. Dar vienas akivaizdus galinių sėdynių trūkumas – rankenėlių ar ranktūrių nebuvimas. Sėdintieji gale staigesniuose posūkiuose gali įsikibti nebent į saugos diržus arba laikytis už priekinių sėdynių. Nors nei tai, nei tai nėra patogu.

Bagažinė, taip pat, daugiau simbolinė. Tiesa, čia nesunkiai tilpo miegmaišis, dėžė su gėlėmis ir fotokrepšys, tačiau sukrauti į poilsį susiruošusios šeimos daiktus vargu ar pavyktų.


Prielaidą, kad Opel Corsa OPC yra visai ne šeimyninis automobilis keleiviams, o laisvalaikio automobilis vairuotojui, patvirtina ir degalų sąnaudos. Lakstant kompiuteris rodė 11 l/ 100 km kelio. Važiuojant ramiai jos siekė apie 7,8 l/100 km, tačiau toks važiavimas, žinant, ką automobilis gali, neteikė jokio malonumo. O juk OPC buvo kurtas būtent tam – važiuoti greitai, smagiai, lenkiant kitus eismo dalyvius ir jaučiant adrenalino antplūdį.

Tai tampa aišku vos tik užvedus variklį. Nors visuomenėje vis dar vyrauja įsitikinimas, kad tik dideli varikliai gali būti galingi, 1,6 l Corsa OPC agregatas tokias nuostatas paneigia. Dinamiškas, galingas ir puikiai suderintas su mechanine pavarų dėže, kas leidžia 100 km/val. greitį pasiekti per maždaug 6 sekundes. Galbūt ji buvo galima padaryti tik kiek tylesniu arba pasirūpinti geresne salono garso izoliacija, nes dabar visi greitėjimai puikiai girdimi salone, kur sėdintys priekyje ir sėdintys gale ne visada gali susikalbėti.

Kelyje Corsa OPC laikos ypatingai puikiai, tačiau yra vienas „bet“ – tik gerame kelyje. Žvyrkeliai ar išmalti sodų keliukai šiam automobiliui visiškai netinka, nes sėdinčius salone ima purtyti. Nelabai optimistiškai nuteikia ir pasivažinėjimas senu asfaltu. Matyt, reguliuodami pakabą, vokiečiai netikėjo, kad Europoje dar gali likti nelygaus asfalto kelių, užtaikius į kuriuos važiavimas tampa savotišku išbandymu.

Prastų kelių vengiant, automobilis leidžia mėgautis ne tik stabilumu, bet ir patikimai veikiančia važiuokle, tad magistralėje galima išvystyti gerokai didesnį negu leistinas, greitį, o posūkius įveikti beveik nespaudžiant stabdžių paminos. Stabdžiai taip pat veikia užtikrintai, tad net smarkiai įsibėgėjęs automobilis sustoja gan greitai.

Ryškus, dinamiškas, puikiai valdomas, manevringas, įdomus – taip būtų galima apibūdinti Opel Corsa OPC. Tik gal dar kiek brangokas, galvojant apie Lietuvos rinką. Visgi, įvertinus autoplius.lt pateiktas prognozes, kad visai realu ne tik pavyti iki krizinius automobilių pardavimus, bet ir juos pralenkti, tikėtina, kad vietos specifiniame GTI – RS – OPC segmente, kuriame modelių pasirinkimas nėra labai platus, atsiras vietos ir naujajai Opel Corsa OPC. Juk nebūtinai automobilis turi būti praktiškas. Kartais jis gali būti tiesiog smagus.

 

Tekstas ir nuotraukos V. Misevičiaus

Prim.lt