Orams šąlant ir dienoms trumpėjant policijos pareigūnai vis dažniau primena apie atsargumą ir atidumą keliuose. Reikalas tas, kad absoliuti dauguma avarijų įvyksta ne dėl transporto priemonių techninės būklės, o dėl pačių vairuotojų, sėdusių prie vairo išgėrus ar viršijus saugų greitį, kaltės.
Prieš skubėdami kaltinti visą pasaulį, pasvarstykime – ar patys su savo automobiliu visada elgiamės tinkamai? Atsakingai įvertinkite galimas savo pačių veiksmų pasekmes, nes dažnas atvejis, kad dar sėsdami prie vairo vairuotojai, ypač jauni, pridaro klaidų, už kurias vėliau moka ne tik jie patys, bet ir automobilių keleiviai ar šiaip atsitiktiniai praeiviai. Taigi, kokios yra dažniausiai pasitaikančios automobilistų klaidos?
1. Antisparnas ir galimos pasekmės
Ne vienas jaunas automobilio vairuotojas, įsigijęs pirmąją savo transporto priemonę, skuba ją puošti įvairiais būtinais ar nelabai, aksesuarais. Vienas iš ne tik nebūtinų, bet ir galimai pavojingų aksesuarų, yra antisparnas. Ypač tai taikytina automobiliams, kurių gamyklinėje konstrukcijoje tokia, galinį vaizdą užstojanti, detalė nėra numatyta. Ar tikrai menamas grožis svarbiau už saugumą?
2. Garso sistemos keitimas
Dar viena plačiai paplitusi klaida – naujos garso sistemos montavimas, nekeičiant garso kolonėlių. Pasekmės? Geriausiu atveju kolonėlės prastą garsą, blogiausiu – perdegs ar ne trumpą jungimą sukels visa sistemą. Numanote, kokios gali būti pasekmės?
3. Šaltas variklis
Apie tai – šildyti variklį ar ne – ginčai netyla jau kelis dešimtmečius, tačiau visos šalys vieningai sutaria, kad prieš smarkiai „apkraunant“ variklį jis turi spėti sušilti. Jeigu planuojate ramų pasivažinėjimą šaltą žiemos rytą, modernaus variklio papildomai šildyti nereikia, tačiau stojant prie lenktynių starto linijos variklio „širdutė“ jau turėtų būti kaip reikiant įšilus. Nuolat priversti smarkiai dirbti šalti stūmokliai ir sustingęs tepalas gali tapti viena iš per daug greito variklio dėvėjimosi priežasčių.
4. Plovimas naudojant muilą
Dar viena dažna klaida – namų sąlygomis plaunant automobilį naudojamas muilas ar buitinės valymo priemonės. Jei jau plaunate automobilį patys, naudokite tam vandenį ir specialias, automobilių paviršių saugančias ir tausojančias, priemones.
5. Slėgis padangose
Daugelis jaunų ir nepatyrusių vairuotojų darė elementarią klaidą rūpindamiesi automobilio... padangomis. Atrodytų, viskas elementaru – mėgsti važinėtis, įprask reguliariai tikrinti slėgį padangose. Kas bus jeigu apie tai pamiršite? Vieną dieną ratai gali pateikti nelabai malonią staigmeną, po kurios teks ieškoti artimiausio serviso arba padangų parduotuvės.
6. Techninės apžiūros
Automobilis – kaip didelis, specifinių poreikių turintis vaikas – labai mėgsta dėmesį ir rūpestį. Jei tiksliau, būtina laikui ne tik atlikti techninį aptaranavimą, bet ir techninę apžiūrą. Tokius rodiklius, kaip tepalo ar darbinių skysčių lygis, ypač ne naujuose automobiliuose, reiktų tikrinti bent kartą per savaitę.
7. Atslinkus rūkui
Yra kategorija vairuotojų, kurie mėgsta jungti rūko žibintus kiekvieną dieną. Kam? Turbūt jie ir patys nežino, tačiau šie žibintai paprastą dieną ne tik akina kitus eismo dalyvius, bet ir sodina akumuliatorių. Avarinio sustojimo signalo nejungiate šiaip sau? Tada įpraskite ir rūko žibintus jungti tik tada, kai ant kelio nusileidžia rūkas. Kitu metu jie nėra būtini.
Paruošta pagal užsienio spaudą
Prim.lt