Ieškoti tarp:
Įmonių
Straipsnių
Pasiūlymų
Skelbimų
Video
Katalogo kategorijų

Įdomūs faktai apie padangas

Padangos atsirado anksčiau nei dviračiai ar juo labiau – automobiliai. Pirmosios padangos buvo gaminamos iš geležies.
Nuotraukos

Vulkanizuotą gumą išrado Čarlzas Gudjeras (Charles Goodyear) 1844-aisiais. Vėliau šią gumą imta naudoti padangoms gaminti.

Vėliau Džonas Boidas Dunlopas (John Boyd Dunlop) išrado dviračiams skirtas pneumatines, t. y, pripildytas oro, padangas.

1895-aisiais Andre Mišlenas sumanė šias padangas pritaikyti automobiliams, tačiau idėjos išsyk nepavyko įgyvendinti. Pirmąja sėkmingai automobilyje panaudota padanga tapo „The Hardman Tire & Rubber Company”, kurią 1911-aisiais sukūrė Filipas Štrausas.

Ne visos padangos – guminės

Padangos atsirado anksčiau nei dviračiai ar juo labiau – automobiliai. Pirmosios padangos buvo gaminamos iš geležies.

1888 m. Džonas Boidas Dunlopas išrado pneumatinę padangą. Šios padangos istorija prasidėjo tuomet, kai vieną gražią 1888-ųjų metų dieną škotui Džonui Boidui Dunlopui toptelėjo idėja ant savo sūnaus triratuko ratlankių užmauti oro pripūstą guminę žarnelę.

Padangos – taršos šaltinis

Gaminant padangas, sunaudojama daug vandens ir energijos, taip pat naftos produktų. Dalis padangų patenka į sąvartynus, kur tampa pavojingomis šiukšlėmis. Tačiau didžioji pasaulyje gaminamų padangų dalis yra perdirbama. Padangos – unikalus gaminys, jas galima perdirbti ir panaudoti kitose srityse.

Lietuvoje padangos perdirbamos dviejose įmonėse – „Akmenės cemente“ ir Šiaulių „Metaloide“. „Akmenės cemente“ padangos deginamos, jas maišant su anglimi. Jos sudega iki pelenų, o gauta energija panaudojama cementui gaminti.

Šiauliuose padangos perdirbamos, o gautos gumos granulės naudojamos trinkelėms gaminti. „Metaloido“ produkcija eksportuojama į Lenkiją, Prancūziją, Suomiją, Jungtinę Karalystę, Izraelį, Baltarusiją, Rusiją ir kitur.

Didžiausia padanga

Didžiausią pasaulyje padangą galima pamatyti Detroite, nors ji buvo pagaminta Niujorke, prieš 1965-aisiais vykusią pasaulinę parodą. Padangą pagamino kompanija „Uniroyal”.

Ne visos padangos – pripučiamos oru

Pastaruoju metu gamintojai pristato padangas, kurių nereikia pripūsti. Štai „Bridgestone“ kompanija pristatė padangas, pavadintas „Air-Free Concept”. Jos pagamintos iš termoplastinės gumos. Kol kas tokias padangas galima montuoti nedideliuose automobiliuose. Keturios padangos gali išlaikyti iki 600 kilogramų svorį.

Kompanija „Michelin“ pristatė beores pakrovėjams skirtas padangas „12N16.5 X-Tweel SSL”. Jas sudaro elastingi strypai ir metalinis dviejų sluoksnių išorinis ratlankis.Tokia konstrukcija suteikia galimybę padangai išlaikyti beveik dviejų tonų apkrovą. Be to, beorės padangos nepraduriamos, jų nereikia pripūsti, padangų eksploatavimo laikas labai ilgas.

Beorės padangos taip pat naudojamos karinėje technikoje.

Lėktuvams skirtos padangos pripildomos azoto arba helio. Skrendant pasikeitęs oro slėgis pažeistų padangas, jei jos būtų pripildytos oro. Lėktuvui leidžiantis tokios padangos galėtų sprogti.

Padangos ir degalų sąnaudos

Maždaug 20 proc. degalų sunaudojama tolygiai ratų eigai užtikrinti. Kitaip tariant, kas penktą degalų baką „suvalgo" ne variklis, o padangos.

Sprendimą šiai problemai spręsti atrado „Michelin“ kompanija 1992-aisiais. Į kaučiuko mišinį prieš gamindami padangas jie pradėjo dėti silicio dioksido. Šiuo metu „Michelin“ – vienos iš populiariausių padangų Europoje.

Padangos – iš augalų

Neseniai „Goodyear“ pristatė pirmąsias pasaulyje padangas, pagamintas naudojant biomasę.

Jos sukurtos naudojant bioizopreno (sintetinės gumos) technologiją, kuri suteikia galimybę sintetinio kaučuko gamybos procese pakeisti įprastą izopreną, gaunamą iš naftos produktų. Bioizoprenas gaminamas iš biomasės.

Tokios padangos ne tik mažiau teršia aplinką, bet ir suteikia galimybę gamintojams išvengti priklausomybės nuo naftos produktų.