Ieškoti tarp:
Įmonių
Straipsnių
Pasiūlymų
Skelbimų
Video
Katalogo kategorijų

Kas daro padangas saugias?

Automobilio padangos yra būtent ta dalis, nuo kurios priklauso automobilio vertė. Daugelis žmonių padangas laiko savaime suprantamu dalyku net nesusimąstydami, kad šie minkšti vulkanizuoti „riestainiai“ – svarbiausi automobilio saugos elementai. Kas daro padangas saugias?
Nuotraukos

Automobilio padangos yra būtent ta dalis, nuo kurios priklauso automobilio vertė. Daugelis žmonių padangas laiko savaime suprantamu dalyku net nesusimąstydami, kad šie minkšti vulkanizuoti „riestainiai“ – svarbiausi automobilio saugos elementai. Kas daro padangas saugias?

Padangos atlieka itin svarbias funkcijas:

  • sušvelnina automobilio judesius, todėl vairuoti tampa patogiau;
  • išlaiko transporto priemonės svorį;
  • užtikrina trauką ir kontrolę įvairiomis kelio dangos sąlygomis;
  • padeda absorbuoti masės jėgą, kuri susidaro greitinant, stabdant ar sukant net ir labai mažą automobilį.

Tam, kad padangos atliktų šias funkcijas, inžinieriai turi dirbti tūkstančius valandų, o saugią ir efektyvią padangą turi sudaryti šimtai komponentų. Pavyzdžiui, orlaivio padanga gali būti tokio paties dydžio kaip ir vilkiko, tačiau jos toli gražu nevienodai sukurtos, pagamintos ir naudojamos.

Padangos turi ir panašumų, kuriuos žinodami galėsite išsirinkti saugias padangas savo automobiliui pagal savo poreikius.

Vairuotojai turėtų pasidomėti keturiais pagrindiniais padangos konstrukcijos elementais.

Šoninės sienelės. Šoninės padangos sienelės padeda absorbuoti smūgius ir kelio dangos nelygumus. Be to, jos tarnauja kaip kordo sluoksnių konstrukcijos elementas, suteikiantis padangai stiprumo. Gumoje dažnai yra antioksidantų, kurie, išlaisvinami padangos gyvavimo laikotarpiu, užtikrina šoninių sienelių elastingumą ir apsaugą nuo ultravioletinių spindulių. Ant šoninės sienelės nurodoma visa būtinoji informaciją apie padangą: maksimalus slėgis, greičio indeksas ir dydis.

Kordo sluoksniai. Tai nailono, poliesterio ar viskozės pluoštas, sudarantis padangos pagrindą. Jis kartu su guma sudaro padangos karkasą, reikalingą automobilio svoriui išlaikyti. Lengvųjų automobilių padangoms paprastai naudojami du kordo sluoksniai, o sunkvežimių – nuo šešių iki aštuonių. Kordo sluoksniai išdėliojami specialiu raštu, priklausomai nuo padangos paskirties, tačiau dažniausiai naudojamas radialinis išdėstymas.

Sutvirtinimo juosta (brekeris). Šis elementas paprastai gaminamas iš plieno (dažnai reklamose girdime „radialinės padangos su plienine sutvirtinimo juosta“). Sutvirtinimo juostos suteikia padangai stiprumo ir konstrukcinio vientisumo. Jos apsaugo nuo sluoksnių judėjimo ir neleidžia padangai deformuotis veikiant įvairioms fizinėms jėgoms, susidarančioms automobiliui judant.

Padangos protektorius. Protektorius – tai vienas iš sudėtingiausių padangos elementų. Protektorius gaminamas iš kelių skirtingų gumos rūšių, taip siekiant subalansuoti atsparumo dėvėjimuisi ir sukibimo su kelio danga charakteristikas bei lankstumą, reikalingą važiuoti šlapia danga nedeformuojant padangos. Lankstumas taip pat turi būti pakankamas, kad vairuotojas nejaustų diskomforto automobiliui važiuojant per mažesnes kliūtis,. Be to, protektorius turi atitikti vairavimo sąlygas: juk lenktyninių automobilių vairuotojas nenaudotų įprastinių padangų, o priemiesčio gyventojas – lenktyninio automobilio padangų.

Jei minėtieji keturi padangos elementai suderinti teisingai, padangos bus saugios. O kalbant apie konkretų automobilį, saugu yra pernelyg nenukrypti nuo su automobiliu įsigytų ar konkretaus automobilio gamintojo rekomenduojamų naudoti padangų.

Baigiant svarbu paminėti, kad nepamirštumėte nuolat tikrinti padangų oro slėgio. Tinkamas padangų slėgis, nurodytas automobilio naudotojo žinyne ar saugos lipduke ant pertvaros šalia vairuotojo durelių, užtikrina reikiamą padangų funkcionalumą. Per daug ar per mažai oro gali pakenkti padangos konstrukcijai ir lemti per greitą sudilimą ar net prakiurimą. Svarbu atkreipti dėmesį ir į padangų šoninių sienelių susidėvėjimą ar kitus veiksnius, kurie gali turėti įtakos padangos tvirtumui ar konstrukcijos vientisumui.