Ieškoti tarp:
Įmonių
Straipsnių
Pasiūlymų
Skelbimų
Video
Katalogo kategorijų

Kaip išsirinkti žiemines padangas

Maksimalų greitį, kuriuo galima važiuoti su padangomis, nurodo greičio indeksas ...
Nuotraukos

Jei jau pasirinkote tarp dygliuotų, kieto ar minkšto mišinio, belieka išsirinkti tinkamiausią modelį. Kaip tai padaryti? Jei atvirai – pasidomėkite testais, tyrimais ir atsiliepimais. O jei tokių neieškosite, tiesiog žinokite ką reiškia ant padangų esantys žymėjimai. Be aukščio, pločio ar skersmens, ten taip pat nurodyti ir padangų greičio bei svorio indeksai, pagaminimo metai bei kita naudinga informacija.

Maksimalų greitį, kuriuo galima važiuoti su padangomis, nurodo greičio indeksas. Kuo didesnis greičio indeksas, tuo padangos mišinys bus kietesnis, nes kietas mišinys geriau sukimba su keliu. Greičio indeksas žymimas didžiąja raide:

 

 

Svorio indeksas žymimas skaičiumi nuo 0 iki 279 ir atitinka tam tikrą svorį, kuriuo gali būti pakrauta transporto priemonė. Dažniausiai šis skaičius svyruoja nuo 75 iki 105, kas atitinka pakrovimą nuo 387 iki 925 kg. Svorio indekso ir kilogramų atitikmenys nurodyti žemiau: 



Padangos raštas, kaip ir gumos sandara, turi didelę reikšmę padangos efektyvumui. Standartiškai raštas skirstomas į tris kategorijas. 

   1. Simetrinis. Tai paprasčiausias ir prasčiausias raštas. Sukibimas su sausu asfaltu ir stabilumas posūkiuose vidutinis; sukibimas su šlapia kelio danga gan prastas, tačiau skleidžiamas triukšmas yra žemas. Žiemą padangas su tokiu raštu naudoti nerekomenduojama. 

   2. Kryptinis. Tokias padangas galima montuoti tik viena kryptimi. Jos padangos pasižymi itin geru sukibimu su šlapia kelio danga. Šis raštas dažnai pasitaiko ant žieminių padangų, nes „V“ formos įpjovos geriau pašalina pažliugusį sniegą ir sumažina riedėjimo triukšmo lygį.

   3. Asimetrinis. Tokį raštą siūlo dauguma šiuolaikinių padangų modelių. Jose yra nuo 2 iki 4 pagrindinių įpjovų bei įvairiais raštais išdėstytų mažesnių įpjovėlių – lamelių. Žieminių padangų raštas padalintas į tris dalis, kur kiekviena pasižymi skirtingomis savybėmis, siekiant užtikrinti saugumą visomis oro sąlygomis:

       o Lamelės centriniuose blokuose užtikrina puikią važiavimo kokybę, stiprią trauką bei stabdymo jėgą ant sniego ir ledo.

       o Didelės amplitudės lamelės centrinės zonos šoniniuose blokuose suteikia didesnį šoninį stabilumą bei geresnį valdymą ant šlapio kelio bei pažliugusio sniego.

       o Šoninėse zonose esančios lamelės turėtų būti minimalios, taip užtikrinant optimalų stabilumą ir valdymą važiuojant sausu asfaltu. 

Žieminėse padangose lamelių yra apie 5 kartus daugiau, nei vasarinėse. Didelis jų skaičius pagerina žieminių padangų sukibimą, padėdamos iš po ratų pašalinti sniegą.

Padangos amžius. Padangų gamybos datą žymi paskutiniai 4 skaičiai, einantis po užrašo „DOT“. Pirmi du skaičiai reiškia pagaminimo savaitę, o kiti du –metus, pavyzdžiui „2612“ reiškia 2012 metų 26 savaitę. Nors efektyvus padangų terminas siekia 10 metų, tačiau tikrai nerekomenduojama pirkti modelių, kurie buvo sandėliuoti apie 5 metus. Neeksploatuojamos padangos greičiau praranda savo efektyvumą. 

Važiavimo be slėgio technologija. Brangesnės padangos turi dar vieną papildomą savybę, kurios dėka net ir nuleidus padangai, su ja dar galima nuvažiuoti apie 80 km ne didesniu nei 80 km/h greičiu. Šią technologiją kiekvienas gamintojas tobulina savaip ir vieno, bendro žymėjimo nėra. Angliškai ji vadinasi RUN FLAT. O populiariausi gamintojai riedėjimo be slėgio technologiją žymi taip: „Bridgestone“, „Nokian“, „Pirelli“ – RFT; „Michelin“ – ZP; „Continental“ – SSR; „Goodyear“ - EMT arba ROF; „Dunlop“ – DSST arba ROF. 

M+S. Daugelis universalių padangų turi praktiškai nieko nereiškiantį užrašą M+S (Mud &Snow). Tai iš esmės tos pačios universalios padangos, tik su didesniu pravažumu. Tačiau jos toli nėra tinkamos žiemai. Žiemai tinkamos padangos yra tos, kurios pažymėtos trikampyje apibrėžtu snaigės simboliu.

Rinktis platesnes ar siauresnes padangas. Žiemines padangas rekomenduojama rinktis kuo siauresnes – atsižvelgiant į gamintojų rekomenduojamus matmenis, nes plačios padangos blogiau išstumia vandenį bei pažliugusį sniegą.

p.s. Teigiama, kad vasarinės padangos nebėra tinkamos eksploatacijai, kai oro temperatūra nukrenta žemiau 7 laipsnių – jos sukietėja ir praranda sukibimą su kelio danga.


Info