Ieškoti tarp:
Įmonių
Straipsnių
Pasiūlymų
Skelbimų
Video
Katalogo kategorijų

Demisezoninių padangų nebūna

Nenumaldomai artėja laikas, kai vasarines padangas reikės keisti žieminėmis, nes... demisezoninių padangų nebūna.
Nuotraukos

Nenumaldomai artėja laikas, kai vasarines padangas reikės keisti žieminėmis, nes... demisezoninių padangų nebūna. Todėl jau laikas prisiminti visiems gerai žinomas, bet primirštas taisykles.

Padangos sensta

Specialistų teigimu, padangos turi savo galiojimo laiką. Perkantieji nenaujas padangas apie jų techninę būklę dažniausiai sprendžia iš išvaizdos: jei protektoriaus raštas gilus, o padangos atrodo tarsi naujos, jos tinkamos. Tačiau padanga gali atrodyti gerai, nes buvo mažai naudota, tačiau jei ji labai sena, tikėtina, kad bus praradusi daug savybių.

Padangoms senstant kietėja guma, todėl prastėja jų sukibimas su kelio danga, ilgėja stabdymo laikas.
Manoma, kad restauravus padangą prasitęsia jos galiojimo laikas. Atnaujinus protektorių nauju gumos sluoksniu, sukibimo su kelio danga savybės gali pagerėti, bet juk likusi padangos dalis, karkasas, jau yra paveiktas laiko: prarastas tvirtumas, sumažėjęs jos apkrovimo indeksas, padidėjusi sprogimo tikimybė.

Padangų amžius priklauso ir nuo eksploatavimo bei sandėliavimo metu savaime vykstančių cheminių reakcijų, guma sensta dėl šviesos, šilumos, deguonies, ozono ir kitų poveikio.

Specialistų nuomone, padangos dalį svarbių savybių praranda jau maždaug po penkerių-šešerių metų nuo pagaminimo.

Universalios padangos – irgi tik pusėtinas pasirinkimas. Jų stabdymo efektyvumas nėra toks kaip žieminių, jos lėčiau įgauna pagreitį, nors suteikia galimybę važiuoti žiemą.

Pasirinkti saugias

Padangų pasirinkimas nėra menkas: padangos gali būti naujos ar naudotos, kamerinės ar bekamerės, radialinės ar diagonalinės.

Pagal konstrukciją padangos skirstomos į kamerines ir bekameres. Kamerinės traukiasi, nes bekamerės padangos saugesnės – pradurtos jos lėčiau subliūkšta.

Diagonalinės nuo radialinių skiriasi karkaso konstrukcija, kordo kryptimi ir dar kai kuriomis techninėmis smulkmenomis. Radialinės padangos turi daugiau privalumų: lėčiau dėvisi, mažiau priešinasi siūbavimui, tvirčiau laiko automobilį tiesiame kelyje, greičiau reaguoja į vairo pasukimą, tampresnės, gali pakelti didesnį svorį. Todėl beveik visi lengvieji automobiliai yra su radialinėmis padangomis, diagonalines vertina tik lenktynininkai ir važinėjantys bekele.

Ant vienos ašies būtinai turi būti montuojamos vieno tipo, vieno modelio padangos. Ant skirtingų ašių galima montuoti skirtingų tipų padangas: radialinės padangos turi būti užpakalyje, diagonalinės – priekyje, kitaip automobilis taps nestabilus judant tiesiai, padidės šoninio slydimo tikimybė, bus sunkiau įveikti posūkius.

Kiekviena padanga gali atlaikyti tam tikrą apkrovą. Bet būtina atminti, kad staigiai stabdant padangoms tenkanti apkrova padidėja maždaug per pusę.

Yra trijų tipų lengvųjų automobilių padangų protektorių piešiniai. Pirmasis – vasarinis: protektorius turi daugybę sudėtinių elementų, kurie sudaro išilginius griovelius. Tokios padangos skirtos asfaltuotiems sausiems ar šlapiems keliams, ne itin tinka kaimo keliams ir visiškai netinka žiemos keliams. Antrasis – universalus: grioveliai tarp sudėtinių elementų pakankamai platūs ir skersai, ir išilgai, yra protektoriaus mikropiešinys, kuris užtikrina gerą sukibimą su minkštu gruntu. Deja, ant asfalto tokios padangos dėvisi 10–15 proc. greičiau už vasarines.

Trečiasis – žieminis, nes protektoriaus piešinį sudaro plačiais grioveliais atskirti blokai. Tai užtikrina gilesnį sukibimą su gruntu, apsnigtu, apledėjusiu keliu. Žieminės padangos gali būti su dygliais.

Padangas reikia prižiūrėti

Prižiūrimos padangos tarnauja ilgiau. O priežiūra gan paprasta: negalima važinėti per daug greitai, ypač prastesniais keliais, reikia atsargiai įveikti kliūtis, palaikyti reikiamą slėgį ir būtinai naudotis manometru.


Laima TRUMPYTĖ

www.snaujienos.lt