Ieškoti tarp:
Įmonių
Straipsnių
Pasiūlymų
Skelbimų
Video
Katalogo kategorijų

Kokias žiemines padangas rinktis

Nesirinkite universalių padangų
Nuotraukos

 

 

Šia tema yra vienas labai konkretus atsakymas – nesirinkite universalių padangų. Jei ant padangos rasite užrašą AW (Any Weather) arba AS (All Seasons), tuomet jas rekomenduojame atidėti į šalį. Taip, finansiniu atžvilgiu visus metus naudoti vieną padangų komplektą atsiperka, tačiau iš saugumo pusės – labai blogai. Jei su universaliomis padangomis papulsite į avarinę situaciją, tiek vasarą, tiek žiemą, rezultatas bus lygiai toks pat liūdnas. Jos kur kas prasčiau apsaugos jus ir jūsų vežamus žmones nei vasarinės padangos vasarą ar žieminės padangos žiemą. Universalias rekomenduotina naudoti tik jei automobilį eksploatuojate itin retai ir nevažinėjate prie labai aukštos ir labai žemos aplinkos temperatūros.

Kadangi universalias jau nurašėme, lieka išsirinkti tarp dygliuotų, kietesnio mišinio ir minkštesnio mišinio žieminių padangų. 

   1. Dygliuotos padangos yra idealus variantas apledėjusiame kelyje – stabdymo kelias, lyginant su minkšto ar kieto mišinio padangomis yra trumpiausias ir savo konkurentus gali lenkti net iki 10 metrų. Dygliai taip pat jos suteikia geresnį sukibimą posūkiuose – automobilis bus lengviau suvaldomas į posūkį įvažiavus didesniu greičiu. Dygliuotų padangų ir eksploatavimo laikas vidutiniškai yra ilgiausias, jos greičiausiai tarnaus vienu sezonu ilgiau nei be dyglių. 

        Taip, daug privalumų... kol neišvažiavote už Lietuvos ribų. Daugelyje užsienio šalių eksploatuoti dygliuotas padangas uždrausta. Buvo uždrausta ir Lietuvoje, tačiau šis draudimas panaikintas. Prie kitų minusų pridėkite triukšmą bei prastą stabdymo efektyvumą ant šlapios dangos. Ir galiausiai, jas rekomenduojama „įvažinėti“. Prieš suteikiant maksimalią apkrovą, bent 100 km su dygliuotomis padangomis rekomenduojama pravažiuoti „ramiai“ –nedaryti staigių manevrų ir staigiai nestabdyti.

        Išvada – dygliuotas padangas rekomenduojama įsigyti jei dažnai važinėjate prastai valomais apledėjusiais keliais ar kaimo keliukais ir nesiruošiate į užsienį.

   2. Kieto mišinio padangos pasižymi geresniu sukibimo su sausa bei šlapia kelio danga, o greičio indeksas yra didelis - vairavimas bus stabilus ir prie didesnio greičio. Ne veltui kieto mišinio padangos yra populiariausios padangos Europoje. 

        Tačiau jei kelias apledėjęs, kietas mišinys gali nuvilti –stabdymo kelias bus ilgiausias, lyginant su minkšto mišinio ir dygliuotomis padangomis. Galiniais ratais varomų automobilių savininkai kieto mišinio padangas turėtų rinktis itin atidžiai, nes ratai gali lengvai prasisukti dėl prasto sukibimo. Šiuo atveju rekomenduotina rinktis minkščiausias iš kietų. 

        Išvada – kieto mišinio žieminės padangos puikiai tinka jei didžiąją laiko dalį važinėjate mieste ar automagistralėje, kur keliai yra valomi pakankamai gerai, o jūsų automobilio varomieji ratai yra priekiniai.

   3. Minkšto mišinio padangos ypač paplitę Skandinavijoje ir puikiai tinka skandinaviškam klimatui –apsnigtam bei apledėjusiam keliui prie žemesnės nei -10oC lauko temperatūros. Su jomis važiavimas bus komfortiškiausias, nes tarp visų žieminių padangų, minkštas mišinys skleidžia mažiausią triukšmą - automagnetolos pagarsinti nereikės. 

        Tačiau jei oras bus šiltesnis, o danga šlapia ar sausa – automobilis su minkšto mišinio padangomis nebus toks stabilus, o stabdymo kelias bus ilgiausias tarp visų žieminių padangų tipų. Taip pat verta žinoti, jog kuo minkštesnė guma, tuo žemesnis greičio indeksas. 

        Išvada – jei mėgstate važiavimo komfortą, jums nereikia didelio greičio ir numanote, kad žiema bus šalta, tuomet minkšto mišinio padangos kaip tik. 


Info