Ieškoti tarp:
Įmonių
Straipsnių
Pasiūlymų
Skelbimų
Video
Katalogo kategorijų

Kiek gali tarnauti padangos

Ar kada nors susimąstėte apie tai, kiek ilgai gali tarnauti jūsų turimos padangos?
Nuotraukos

Ar kada nors susimąstėte apie tai, kiek ilgai gali tarnauti jūsų turimos padangos? Beje, šis klausimas domina ne tik eilinius vairuotojus, tačiau ir padangų srities atstovus bei specialistus, kurie parengė tam tikras tinkamo padangų eksploatavimo taisykles.

1. Padangos, kurias laikas keisti

Modernios padangos kuriamos ir gaminamos taip, kad vairuotojams tarnautų ne vienus metus ir ne vieną tūkstantį kilometrų. Apie padangų keitimą naujomis laikas susimąstyti, kai:

Vasarinių padangų protektoriaus gylis tampa mažesnis negu 1,6 mm, žieminių padangų protektoriaus gylis tampa mažesnis negu 3 mm.

Kai turimos padangos akivaizdžiai pažeistos arba įtrūkusios dėl netinkamo jų eksplotavimo.

Kai turimos padangos sugadinamos neatsargiai įveikiant kliūtis, tokias kaip duobės, šaligatviai ir pan.

Medžiagų, iš kurių gaminamos padangos, eksploatacinės charakteristikos užtikrina ilgą jų funkcionavimą. Visgi reikia nepamiršti, kad šios charakteristikos kinta priklausomai nuo metų laiko, eksploatacijos ir saugojimo sąlygų. Be to, kiekvieną konkrečią, atskirai paimtą padangą veikia daugybė kitų veiksnių – temperatūra, saugojimo būdas, tenkantys apkrovimai, greitis, slėgis pačioje padangoje, kelių būklė ir t.t. Visi šie veiksniai turi įtakos padangos ilgaamžiškumui. Kadangi padangų eksploatacijos ir saugojimo sąlygos kiekvienu atveju skiriasi, tiksliai nusakyti, kiek tarnaus viena ar kita padanga, neįmanoma.

 

2. Vairuotojo atsakomybė

Vairuotojams nuolat yra kartojama, kad jie taip pat yra atsakingi už savo padangų būklę, jų priežiūrą ir savalaikį aptarnavimą. Taip pat tik vairuotojai sprendžia, kada laikas keisti padangas. Būtent todėl reikia įprasti reguliariai tikrinti turimų padangų, įskaitant ir atsarginį ratą, būklę. Kas mėnesį reiktų įprasti patikrinti slėgį padangose ir protektoriaus gylį. Norint, kad padangos dėvėtųsi tolygiai, būtina karts nuo karto keisti jas vietomis ir tikrinti išvirtimą bei suvedimą. Tokį padangų „techninį aptarnavimą“ vertėtų atlikti kas mėnesį, nepriklausomai nuo to ar padangos turi slėgį jose stebinčią sistemą, ar ne.

Vairuotojams reiktų įvertinti ir padangų eksploatacijos sąlygas. Padangas reikia reguliariai apžiūrėti, kad laiku būtų pastebėti net smulkiausi pažeidimai, vėliau galintis tapti padangų sprogimo ir eismo įvykio priežastimi. Ypač atidžiai reiktų apžiūrėti padangas, jeigu pastebėsite, kad per daug greitai jose mažėja slėgis, protektorius dėvisi ne tolygiai, atsiranda pašaliniai triukšmai arba prasideda vibracijos. Tokie ženklai rodo apie galimus paslėptus defektus, reikalaujančius papildomo dėmesio arba net padangos keitimo.

 

3. Padangų saugojimo sąlygos

Nemažą įtaką padangos būklei turi ir jos saugojimo sąlygos. Padangas reikia saugoti šiltoje, vėsioje patalpoje, vengiant drėgmės. Kartu negalima saugoti naftos arba naftos produktų. Taip pat padanga turi būti apsaugota nuo karščio, tiesioginių saulės spindulių ir panašių ozono šaltinių.

Jeigu automobilyje turite ne avarinį, tikrą, normalų atsarginį ratą, jį taip pat karts nuo karto reiktų naudoti. Priešingu atveju atsarginis ratas gali reikiamu metu nebeatlikti savo funkcijos. Be to, jeigu kyla kokių nors abejonių ar papildomų klausimų, visada galite pasitarti su specialistais.

 

Paruošta pagal užsienio spaudą

Prim.lt