Ieškoti tarp:
Įmonių
Straipsnių
Pasiūlymų
Skelbimų
Video
Katalogo kategorijų

Peugeot 208 GTi – nuotaikos automobilis

Peugeot 208 GTi reiktų priskirti būtent pastariesiems...
Nuotraukos

Automobilius skirsto įvairiai – į lengvuosius ir komercinius, į sportinius, kabrioletus ir sedanus, tačiau, manau, juos galima skirstyti dar paprasčiau.

Tarkim, transportas darbui ir transportas nuotaikai. Vieni bus naudojami nuobodžioms kasdienėms kelionėms į darbą ir namo, kiti – smagiems pasivažinėjimams po darbų. Peugeot 208 GTi reiktų priskirti būtent pastariesiems. Tai, kad prieš jus – nuotaikos automobilis, dar labiau pabrėžia dviem spalvomis bei ganėtinai įdomiomis proporcijomis nudažytas automobilio kėbulas.

 

Iš pirmo žvilgsnio galima pagalvoti, kad automobilį dažę meistrai nusprendė pajuokauti arba tiesiog pamiršo pabaigti darbą, tačiau pažiūrėjus atidžiau ir palietus automobilio paviršių tampa aišku, kad tokia ir buvo idėja – sukurti ryškų ir iš tolo pastebimą modelį. Juolab, kad 208 GTi versijos laukia rimtas išbandymas. Gamintojai sieja su juo daug vilčių ir tikisi, kad automobilis pakartos legendiniu tapusio 205 GTi modelio sėkmę.

Aišku, tam automobilis turi pasižymėti ne tik geromis techninėmis charakteristikomis, bet ir patrauklia išvaizda. O čia jau galima pradėti kabinėtis. Neabejotina, kad kurdami sportinę 208 modelio versiją, Peugeot dizaineriai norėjo sukurti agresyvią ir kiek brutalią išvaizdą, keliančią aplinkinių susižavėjimą ir konkurentų pavydą. Sportiškumo ir agresijos Peugeot 208 GTi užtenka – tai matosi pažvelgus į stilingą automobilio dizainą ir aptakias formas. Deja, to negalima pasakyti apie „brutualumą“. Automobilis atrodo greitas, madingas, tačiau kažko „brutualaus“ jame nepavyksta įžvelgti.

Džiugina, kad nepaisant sportiško automobilio dizaino, jame ganėtinai daug erdvės. 208 GTi ilgis – 3 973 mm, plotis – 1 739 mm, aukštis – 1 471 mm, ratų bazė – 2 538 mm. Kaip parodė „bandymai lauko sąlygomis“, tokiame automobilyje ganėtinai laisvai telpa keturi suaugę keleiviai. Vietos sėdintiems gale užtenka net tada, kai prie vairo prisėda ganėtinai aukštas vairuotojas.

Automobilio interjeras labai panašus į paprasto 208 modelio, tačiau tam tikrų specifinių niuansų čia visgi yra. 208 GTi gavo storesnį, oda aptrauktą ir tiesiog „limpantį“ prie rankų vairą. Buvo sumontuota kitokia, „sportinė“ pavarų perjungimo svirtis, o prietaisų skydelis ir kiti interjero elementai buvo įrėminti raudonai šviečiančia juostele. Tamsiuoju paros metu ji atrodo labai gražiai, tačiau apšvietimo įjungimui inžinieriai galėjo parinkti ir kitą vietą, nes vairuojant spaudinėti prietaisų skydelio centre esantį mygtuką ne tik nepatogu, bet ir ganėtinai pavojinga.

Kaip ir priklauso sportinei versijai, 208 GTi gavo ne tik „sportinę“ pavarų perjungimo svirtį, bet ir sportinio tipo aliuminines paminas, šalia kurių yra ypatingai patogi aikštelė kairei kojai. Važinėjant trumpais atstumais jos privalumus sunku įvertinti, tačiau tolimoje kelionėje ši galimybė pailsinti koją labai praverčia.

Dar vienas sportinis akcentas – sėdynės. Gražios, patogios ir užtikrinančios reikiamą šoninį palaikymą net pačiuose staigiausiuose posūkiuose. Tiksliau, jos patogios standartinio sudėjimo žmonėms. Stambesniems vairuotojams, norintiems įsikurti „darbo vietoje“, teks kiek pavargti. Užtat vėliau bus galima pasidžiaugti patogiai išdėstytais valdymo sistemų mygtukais, kurių GTi208 nėra daug. Keli klimato sistemos valdymo mygtukai, keli mygtukai ant vairo ir... tik du skirti borto kompiuterio valdymui. Džiuginantis minimalizmas, nes šiais laikais pasitaiko automobilių modelių, kurių mygtukų ir su jais susietų funkcijų studijavimas tampa rimtu iššūkiu net ir patyrusiems vairuotojams. Manyčiau, kad Peugeot inžinieriai, nusprendę viską supaprastinti, šį kartą pasielgė labai teisingai.

Nors automobilis ir nėra labai didelis, jis visgi turi bagažinę. Gal ne pačią didžiausią, tačiau būtiniausi daiktai 285 l tūrio erdvėje telpa laisvai, o nulenkus galinę sėdynių eilę naudinga erdvė padidėja iki 1 152 l.

Kurdamas nuotaikos automobilį, Peugeot pasirūpino ir varikliu. Automobilis gavo 1,6 l „THP 208 S&S Euro 6“ 208 AG agregatą, kurio sukimo momentas – iki 300 Nm.

Gamintojų teigimu, automobilis gali pasiekti 230 km/val. greitį. Buvo kilusi pagundą tai išbandyti, bet įvertinus leistiną greitį mūsų keliuose ir baudų dydžius, tokias mintis teko vyti šalin. Užtat gerame kelyje buvo proga įsitikinti, kad automobilis tikrai gali pasiekti 100 km/val. greitį greičiau negu per 7 sekundes. Nuolat lakstant dideliais greičiais tektų dažnokai stoviniuoti degalinėse, tad po kelių greitų startų, vėliau kelionė buvo tęsiama ramiau ir vidutinės degalų sąnaudos grąžinant automobilį buvo 6,0 l/100 km ir nedaug skyrėsi nuo gamintojo deklaruotų 5,4 l/100 km. Rezultatas gal ir būtų neblogas vertinant tai iš ekonominės pusės, tačiau žiūrint į 208 GTi kaip į nuotaikos automobilį, ramus važiavimas su juo visiškai nedžiugino.

Mūsų rinkai siūlomos GTi versijos gali turėti tik 6 pavarų „mechaniką“. Pavarų dėžė veikia tiksliai, bet, kaip „sportiniam“ automobiliui pavaros kiek ilgokos. Matyt tai – įprastos 208 versijos, iš kurios GTi „pasiskolino“ ir važiuoklę, palikimas.

Tiesa, nors važiuoklė pasiskolinta iš įprasto modelio, ji buvo gerokai patobulinta. GTi modeliai gavo kietesnes spyruokles ir amortizatorius. Gerame kelyje tai užtikrina ypatingai gerą sukibimą su kelio danga, tačiau prastame, seniai negreideriuotame žvyrkelyje važiavimas tokiu automobiliu tampa rimtu išbandymu. O jeigu dar, pasitikėdamas navigacija, užtaikai į nesibaigiančius kelio darbus... Patarimas būtų vienas – jeigu norite pajusti visą važiavimo GTi automobiliu malonumą, prastų, neprižiūrėtų kelių venkite. Šis automobilis – ne tam.

GTi versijai buvo padidintas ratų tarpuvėžis, storesnis tapo ir skersinio stabilumo stabilizatorius. Tai buvo juntama ir posūkius norėjosi įveikti gerokai didesniu, negu leistinas, greičiu. Juolab, kad automobilio konstrukcija, patikimai veikiantys, raudonomis apkabomis švytintis stabdžiai ir ypač tiksliai į komandas reaguojantis vairas tai leido. Taigi, jeigu nemėgstate važinėti ramiai, ieškote aštrių pojūčių ir negalvojate apie degalų sąnaudas, Peugeot 208 GTi – nuotaikos automobilis – kaip tik jums, o ramiam važinėjimui Peugeot gali pasiūlyti kitų modelių.

 

Tekstas ir nuotraukos V. Misevičiaus

Prim.lt