Ieškoti tarp:
Įmonių
Straipsnių
Pasiūlymų
Skelbimų
Video
Katalogo kategorijų

„Peugeot 508 RXH“ – kuo gali nustebinti prancūzai

„508“ modelis yra "Peugeot" flagmanas, pakeitęs anksčiau gamintus „407“ ir „607“ modelius
Nuotraukos

Po ilgokos pertraukos vėl sėdau prie „Peugeot“ vairo. Ir ne šiaip „Peugeot“, o visiškai naujo universalo „508 RX“.

 

Skaitytojams priminsiu, kad „508“ modelis yra šio prancūzų automobilių gamintojo flagmanas, pakeitęs anksčiau gamintus „407“ ir „607“ modelius. Kadangi universalai Europoje visą laiką buvo vertinami ir juos gamina visi potencialūs „Peugeot“ konkurentai, nenuostabu, kad sulaukėme ir universalaus „508“ modelio.

Džiugu, kad „Peugeot“ inžinieriai suprato, jog flagmanas, ne tik turintis sedano kėbulą, bet ir universalas, turi būti išskirtinis, tad rinkai buvo pasiūlyta technologinių naujovių kupina „RXH“ versija. Tiesa, technologijos slypėjo viduje, o praeiviai ir kiti vairuotojai visų pirma dėmesį kreipė į automobilio išorę. Ilgas kėbulas, susiaurinti langai, „žvitrūs“ priekiniai žibintai, ypač gerai švietę naktį ir „agresyvios“ radiatoriaus grotelės tapo visuotiniu diskusijų objektu. Aišku, kaip visada, nuomonių buvo galima išgirsti visokių, bet per porą pasivažinėjimo dienų daugiau išgirdau teigiamų atsiliepimų.

Kadangi „RXH“ modelį prancūzai pristato, kaip padidinto pravažumo, lyginant su įprastu „508“, iki 184 mm buvo padidinta jo prošvaisa ir papildomai apsaugota kėbulo apačia. Kėbulo architektūra ir jo išmatavimai liko tokie patys, nors vizualiai universalas atrodo didesnis. Įdomi detalė, nors universalas kiek neįprastai iškeltas, tačiau tai negadina bendro vaizdo – dėl ilgo silueto, „Peugeot 508 RXH“ atrodo dailiai ir harmoningai.

Maloniai nuteikė ir atsinaujinęs automobilio salonas. Pasak „Peugeot“ atstovų, gamintojas atsisakė visiems gerokai įkyrėjusio oranžinio borto kompiuterio ekranėlio, kurį pakeitė lietimui jautrus ekranas. Kadangi „508“ modelis – flagmanas, jis turėjo ir elektra valdomas abi priekines sėdynes, dviejų zonų klimato kontrolę, multimedinę sistemą, projekcijos ekranėlį ir dar daugybę kitų naudingų privalumų. Beje, stiklinis stogas nuo šiol yra bazinės „508 RXH“ modelio dalis – jį gaus visi be išimties automobiliai. Įdomu tai, kad stiklinis stogas kiek išlenktas į išorę, todėl visai „nevagia“ salono erdvės.

 


Minkštas, malonus liesti plastikas, patogus, nors gal ir kiek didokas, vairas, centrinis ranktūris daiktadežė su stumdomu viršumi, leidžiantis patogiai įsikurti ir leisti pailsėti rankai – viskas kaip ir būtų gražu, jei ne keli bet. Man keistoka pasirodė dviejų skirtingų spalvų apdaila virš pagrindinės daiktadežės. Suprantu, kad tai – dizaino elementas, tačiau jausmas toks, kad dažant pritrūko vienų dažų, todėl buvo panaudoti kiti. Užvedimo mygtukas, kaip ir pirmajame „508“ modelyje – tolimiausiame kairiame kampe, tad iš vairuotojo vietos, patogiai įsikūrus, jo pasiekti nebepavyksta. Norint variklį užvesti ar išjungti, tenka lenktis į priekį. Nepalinkus į priekį sunkiai iš vairuotojo vietos pasiekiamas ir lietimui jautrus ekranėlis, o valdymo mygtukų ant vairo neužtenka. Beje, pastarieji irgi išdėstyti kiek neįprastai – šalia garso reguliavimo mygtukų yra... kompiuterio informaciją valdantis ratukas, o radijo valdymo ratukas sumontuotas kitoje vairo pusėje, šalia atsiliepimo telefonu mygtukų.

Kiek nustebino ir tai, kad automobilyje nebuvo numatyta vietos akiniams ir smulkiems daiktams. Mažas uždaromas stalčiukas šalia centrinio ranktūrio skirtas raktams, rūkymo komplektas (išnykęs daugelyje kitų modelių) irgi netinka daiktų laikymui, tad smulkius daiktus tenka arba suberti į centrinę daiktadežę, arba laikyti kišenėse.

 


Sėdus prie „Peugeot 508 RXH“ vairo teko pasipratinti prie skirtingose jo pusėse atsidūrusių nuolatinio greičio ar greičio ribojimo įjungimo mygtukų ir greičio reguliavimo valdymo. Suprantu, kad kiekvienas gamintojas nori kuo nors išsiskirti, tačiau, manau, tai buvo galima padaryti ir kitais būdais.

Dar vienas abejonių šaltinis – projekcijos ekranėlis. Tiksliau, jo valdymas. Prieš vairuotojo akis iškylantį ir informaciją apie greitį bei navigacijos nurodymus pateikiantį ekranėlį rekomenduotina sureguliuoti arba išjungti dar automobiliui stovint, nes šio ekranėlio valdymo mygtukai, kaip ir anksčiau, „saugiai“ paslėpti kairėje pusėje, ganėtinai žemai esančiame stalčiuke, tad ieškoti jų kelionės metu gali būti pavojinga.

Pati vairuotojo vieta – patogi. Sėdynė, kaip minėjau, elektrinė ir reguliuojama visomis kryptimis. Prieš akis esantis prietaisų skydelis pateikia gausybę informacijos, įskaitant ir tepalo temperatūrą. Tarp tachometro ir spidometro įsikūręs borto kompiuterio ekranėlis, valdomas mygtukais ant vairo ir pateikiantis visą reikalingą darbinę informaciją.

 


Beje, patogiai ilgoje kelionėje jausis ne tik vairuotojas, bet ir priekinės sėdynės keleivis – abi sėdynės primena sportines ir puikiai prilaiko iš šonų. Kojoms pailsinti sėdimojoje dalyje sumontuota papildoma kelių atrama. Paprasta, patogu, funkcionalu.

Pavarų perjungimo svirtis – patogi ir lengvai valdoma. Mėgstantiems junginėti pavaras palikta galimybė daryti tai patiems, tiek naudojant svirtį, tiek – prie vairo sumontuotus lapelius. Kadangi bandytas modelis nebuvo hibridinis, be „įprasto“ darbinio režimo jis turėjo tik „Sportinį“ ir „Sniego“. Apie pasirinktą režimą informuoja nedidelė raidelė centriniame ekranėlyje, tad jos iškart galite ir nepastebėti. Kita vertus, įjungus „Sportinį“ režimą tai pajusite – kiek pakis variklio darbas, vėliau persijungs pavaros, automobilis smagiau šaus į priekį. Analogiškai įjungus „Sniegą“, „508“ bandys įveikti dabar jau tik įsivaizduojamas pusnis.

Kaip minėjau, erdvės „508 RXH“ netrūksta. Puikiai gali įsikurti ne tik priekiniai, bet ir gale sėdintys keleiviai. Vietos apstu, grindys beveik lygios, keleivių patogumui į gale išvestas atskiras šildymo kanalas. Gale įsikūrus dviese, galima pasinaudoti atlenkiamu centriniu ranktūriu, kuriame numatytos vietos ir puodukams.

 


„RXH 508“, kaip ir priklauso universalui, turi didžiulę bagažinę. Joje sumontuoti kabliukai – laikikliai, yra pirkinius prispaudžiantis tinklas, nulenkti užpakalinės sėdynių eilės nugarėles galima vienu rankenėlės truktelėjimu. Tiesa, gautas paviršius nebus idealiai lygus, tačiau ilgesnius krovinius pergabensite be vargo. Galvojant apie vairuotojo ir keleivių patogumą inžinieriai sumontavo ir elektra valdomas bagažinės dureles, tačiau nelabai supratau, kodėl jos atsitrenkusios į mano atkištą ranką, ne pakilo, o toliau užsispyrusiai leidosi žemyn...

Dažniausiai naujasis „Peugeot 508 RXH“ pristatomas kaip keturiais ratais varomas hibridas... Dažniausiai, tačiau ne šį kartą. Aš porą dienų praleidau prie „508 RXH“ modelio turinčio dyzelinį 2,0l l 180 AG variklį ir 6 pavarų APD vairo. Sakyčiau, taip net geriau ir įdomiau, nes jei pasitaikys proga išbandyti hibridinę versiją, jau turėsiu su kuo ją palyginti.

Kita vertus, nenuvylė ir bandytas automobilis. Dyzelinis variklis veikė ganėtinai tyliai, pavaros persijunginėjo tiksliai ir nejuntamai.

Teko pastebėti, kad kai kuriuose dyzeliniuose automobiliuose kurą taupanti „Start/Stop“ sistema veikia tik esant „tinkamoms sąlygoms“. Bandytame „Peugeot 508 RXH“ ji veikė net ir tada, kai už lango tebuvo + 2 C. Pagirtina.

Nudžiugino, kad juntamai skyrėsi automobilio elgesys važiuojant „Įprastu“ ir „Sportiniu“ režimais. Dirbdamas „Įprastu“ režimu, „RXH“ judėjo ramiai, stengdamasis kaip galima greičiau jungti aukštesnę pavarą.

Perjungus važiavimo režimą į „Sportinį“, automobilis tapo juntamai veržlesnis, maksimaliai buvo išnaudojama variklio galia. Pavarų dėžė taip pat nebeskubėjo perjunginėti pavarų. Staigiu startu „RXH“ gal ir nenudžiugins, tačiau įsibėgėjęs automobilis tampa judrus ir dinamiškas.

Nors „RXH“ buvo paaušktintas, prastame, išmaltame kaimo keliuke jis akivaizdžiai jautėsi „svetimas“. Automobilį mėtė, duobės buvo įveiktos, tačiau judant 10 km/val. greičiu ir aiškiau jaučiant visus svyravimus, nors, atrodytų, ganėtinai minkšta pakaba turėjo juos sugerti.

Beje, važiuojant asfaltu, jo nelygumai persiduodavo vairui, tačiau pats vairavimas buvo ganėtinai lengvas, automobilis puikiai klausė visų „komandų“.

 


Kuro sąnaudos po poros dienų kelionių nebuvo tokios, kaip deklaravo gamintojas, tačiau palyginti neblogos – 5,2 l/100 km kelio. Gamintojo teigimu, tiek automobilis turi vartoti mieste, nors man jis tiek naudojo važiuojant mišriu režimu. Ne pats geriausias, bet ir ne pats blogiausias rezultatas, nes nuo deklaruotų skyrėsi tik 0,6 l. 

Apibendrinant galiu pasakyti, kad „Peugeot 508 RXH“ maloniai nustebino ir pradžiugino. Turtinga bazinė sąranga (nekalbant apie papildomas opcijas), erdvus ir ganėtinai prabangus salonas. modernios technologijos. Ne be reikalo „Peugeot“ „508“ modelį pristato kaip savo flagmaną, kuris, jei pradžioje kiek ir stebina, tai po kelių, prie vairo praleistų dienų, tampa „tikru draugu“, kurį norisi vairuoti kiekvieną dieną.

Modelis - Modelių agentūra Pegasus

Tekstas ir nuotraukos  V. Misevičiaus

Prim.lt