Ieškoti tarp:
Įmonių
Straipsnių
Pasiūlymų
Skelbimų
Video
Katalogo kategorijų

Seat Ibiza – trijų cilindrų galia

Ispanų automobilių gamintojo „Seat“ modelis „Ibiza“ – vienas pirmųjų, gavęs
Nuotraukos

Ispanų automobilių gamintojo „Seat“ modelis „Ibiza“ – vienas pirmųjų, gavęs MQB platformą. Pirmą kartą rinkai modelis buvo pristatytas 2008 m., 2011 m. jis buvo modernizuotas, tad dabartinis „Ibiza“ modernizavimas – jau antrasis. Tiesa, atnaujinimas nebuvo labai radikalus, nes ispanai žada, kad 2017 m. pirkėjams bus pasiūlyta visiškai nauja hečbeko versija.

Išoriškai šį kartą ispanai apsiribojo priekinių žibintų bei ratlankių pakeitimu ir galimų kėbulo spalvų skaičiaus papildymu, daugiau dėmesio skirdami automobilio vidui, kuris maloniai nustebino. Priekinis panelis atrodo ganėtinai spartietiškai, tačiau jis – labai funkcionalus ir patogus. Mygtukų nėra daug, visi jie patogiai išdėstyti ir suprantami be papildomų instrukcijų, o štai susipažinimui su naujomis borto kompiuterio funkcijomis salono darbuotojo pagalbos gali prireikti.

 

Reikalas tas, kad be įprastų garso, nustatymų ir pan. funkcijų, bandyta „Ibiza“ turėjo firminę „Seat“ „Full link“ opciją, leidžiančią susieti automobilį su telefonu arba telefoną su automobiliu. Tiesa, tam reikia išmaniojo telefono, kurį... automobilio pirkėjas gauna kartu su „Ibiza“ kaip savotišką automobilio „priedą“, leidžiantį pilnai išnaudoti visas moderniąsias technologijas.

Gamyklinės navigacijos ryškiai „elektrinės“ spalvos „Ibiza“ neturėjo, tačiau susiejus telefoną su automobiliu, navigaciją iš telefono galima „perkelti“ į borto kompiuterį. Taip pat, susiejus, galima peržiūrinėti telefone esančias nuotraukas, jungtis ir naršyti internete, per atstumą stebėti automobilį ir t.t.

Panašu, kad laikai, kai telefonas buvo tik telefonas, o automobilis – transporto priemonė, negrįžtamai praeina. Dabar šie, atrodytų skirtingi, daiktai, panaudojus modernias technologijas, tampa viena, žmonių gyvenimą turinčia palengvinti, visuma.

Kai kurias „Ibiza“ funkcijas galima valdyti balsu, tik yra vienas „bet“ – ispanų automobilis supranta tik anglų kalba sakomas komandas ir tartis turi būti labai ir labai aiški. Be to, tarp gausybės galimų kalbų „Seat“, nors ir skirtas Lietuvos rinkai, vis dar „nemoka“ lietuviškai. Turint omenyje tai, kad kiti B1 segmento modeliai jau „išmoko“ lietuviškai, „Seat“ reiktų pasitempti.

Bandytas modelis neturėjo jau įprasta tapusios galinio vaizdo kameros, tačiau tai vienas iš tų retų atvejų, kai tokia kamera nėra būtina, tad verta pagalvoti ar yra prasmė mokėti už ją papildomai. „Ibiza“ gabaritai puikiai jaučiami, o apie galimus pavojus pypsėjimu pranešė parkavimosi davikliai.

Porą dienų „padraugavus“ su atsinaujinusia „Ibiza“ tapo aišku, kad šis automobilis skirtas vairuotojui. Nepaisant to, kad modelis yra penkiaduris, visiškai patogiai jame jausis tik vairuotojas ir priekinis keleivis.

 

Būtent jiems palikta daugiausia erdvės ir sumontuotos patogios, gerą šoninį palaikymą užtikrinančios sėdynės. Matomumas iš vairuotojo vietos – puikus, lietimui jautrus borto kompiuterio ekranėlis pasuktas į vairuotojo pusę, informaciją prietaisų skydelyje galima valdyti multifunkcinio vairo mygtukais. Vokiškai griežta, bet tuo pat metu – praktiška ir funkcionalu.

Sėdintieji gale galės pasidžiaugti nebent elektra valdomais langais. Tiesa, tik tokiu atveju, jeigu jie ten tilps. Esu vidutinio ūgio, tačiau galinėje sėdynėje tilpau tik gerokai į priekį pastūmus priekinio keleivio sėdynę, bet ir tokiu atveju galva beveik rėmėsi į lubas. Jeigu priekyje įsikurs didesnis kaip 185 – 190 cm žmogus, už jo vietos liks nebent kuprinei.

 

Tai, kad automobilis, iš esmės, skirtas dviem, netiesiogiai patvirtina ir bagažinė. Jos tūris – 430 l. – puikiai tinka pakeliauti nusprendusios porelės daiktams, tačiau jo tikrai bus mažoka, jeigu vairuotojas nuspręs kartu pasiimti vaikišką vežimėlį ir kitus, vaikams būtinus, rakandus. Pastaruosius nebent galima pervežti atskirai, kartu neimant vaikų, nes, sulanksčius galinės eilės sėdynes, bagažinės talpa padidėja iki 1 100 l.

Bandyta „Seat Ibiza“ išsiskyrė ne tik ryškia, iš tolo žvilgsnį patraukiančia, spalva, bet ir tuo, kad turėjo trijų cilindrų 1,0 l tūrio 110AG EcoTSI variklį, dirbusi poroje su 7 pavarų APD.

Lietuviai vis dar įpratę prie didelių variklių, nes vyrauja klaidingas įsitikinimas, kad tik „didelis gali būti galingas“. Technologijos modernėja, variklių gamintojai taip pat nestovi vietoje, tad požiūrį laikas keisti. Tą puikiai įrodo „Ibiza“ su 3 cilindrų agregatu.

 

Tokio variklio automobiliui daugiau negu užteko – mieste, supūstelėjus akceleratorių ir ypatingai tiksliai dirbant 7 pavarų DSG dėžei, „Ibiza“ pirma spurtuodavo nuo šviesoforo, toli už savęs palikdama kitus automobilius. Būtent todėl, prisiminus policijos rengiamas akcijas, teko nuolat stebėti spidometrą, kad net minimaliai nebūtų viršytas miestuose nustatytas greitis. Magistraliniame kelyje, kur leidžiamas greitis gerokai didesnis, „Ibiza“ nesunkiai būtų galėjus varžytis su Stasio Brundzos, lėkusio 170 km/val. greičiu, „Land Rover“.

Nors ir būdama ganėtinai lengva – 1 300 kg – „Ibiza“ ne tik puikiai klausė vairo ir buvo aiškiai prognozuojama, bet ir „kaip įkasta“ laikėsi kelyje. Kieta automobilio važiuoklė užtikrino ne tik puikų sukibimą su kelio danga, bet ir stabilumą posūkiuose. Matyt ispanų inžinieriai, suprasdami, kad pajautęs, ką gali jo automobilis, vairuotojas retai važinės mažais greičiais, todėl iš anksto pasirūpino tiek jo, tiek ir keleivių saugumu.

Tą patį galima pasakyti ir apie automobilio stabdžius – jie veikė be priekaištų ir, esant reikalui, automobilis sustodavo beveik akimirksniu, slysdamas tik tiek, kiek to „reikalaudavo“ inercija ir fizikos dėsniai.

 

Aišku, už stabilumą kelyje tenka „sumokėti“ pasukus į prastesnius kelius. Nugreideriuotu žvyrkeliu „Ibiza“ juda palyginti neblogai, tačiau rečiau prižiūrimame kelyje, norint išvengti nemalonaus dunkčiojimo į duobes, greitį teko mažinti.

Dar vienas, maloniai nustebinęs, dalykas buvo „Ibiza“ degalų sąnaudos. Po poros dienų pasivažinėjimo, pabandžius, ką automobilis gali, tačiau nuolat nelakstant, mišriu režimu jos siekė 5l / 100 km. Tikėtina, kad nejungiant „Sport“ režimo, važiuojant ramiai arba įsijungus „autopilotą“, kelionei iš Vilniaus, tarkim, į Klaipėdą galima pasiekti ir gamintojo deklaruotus 3,8 l/ 100 km kelio. Tačiau klausimas ar kas nors pirks galingiausią iš šiuo metu mūsų rinkoje siūlomų „Ibiza“ versiją vien ramiam važinėjimui. Ypač – turint omenyje jos kainą, prasidedančią nuo15 000 eurų.

 

Galinga „Ibiza“, panašiai kaip ir jos „giminaitis“ – „Seat Leon Cupra“ – yra sukurti dinamiškam, greitam važiavimui, tad galvojant apie tokius modelius, reikia susitaikyti tiek su ganėtinai aukšta kaina, tiek ir su nemažomis degalų sąnaudomis.

Kita vertus, jeigu norisi patogaus, manevringo, tačiau ekonomiško automobilio, galima pagalvoti apie šiuos kriterijus atitinkančias paprastesnes „Seat“ modelių versijas – „Seat Leon“ ar „Seat Alhambra“. Pasirinkimas visada yra, tik reikia tiksliai žinoti, ko nori...

 

Tekstas ir nuotraukos V. Misevičiaus

Prim.lt