Ieškoti tarp:
Įmonių
Straipsnių
Pasiūlymų
Skelbimų
Video
Katalogo kategorijų

„Seat Leon FR“ – pirmoji pažintis su ispanų prekių ženklu

Kai prieš keliolika metų vokiečių koncernas „Volkswagen“ įsigijo ispanų automobilių gamintoją „Seat"
Nuotraukos

Per visus karjeros metus prie „Seat“ automobilio vairo sėdau pirmą kartą gyvenime. Įdomi patirtis. Bet apie viską iš eilės.


Kai prieš keliolika metų vokiečių koncernas „Volkswagen“ įsigijo ispanų automobilių gamintoją „Seat“, pasigirdo nuomonių, kad „Seat“ praras savo indetitetą ir taps vokiečių modelių kopijomis. Praleidęs porą dienų prie „SEAT Leon FR“ vairo įsitikinau, kad tokios kalbos buvo perdėtos. Panašumų tam tikruose elementuose galima rasti, tačiau „Seat“ ir „Volkswagen“ – du visiškai skirtingi prekių ženklai, gaminantys skirtingus automobilius. Nors „Seat“ vystymo kryptį numato būtent vokiečiai. „VW“ nusprendė pateikti „Seat“ kaip emocingą prekių ženklą jaunimui ir besijaučiantiems jaunais.

„Leon FR“ dizainas buvo sukurtas koncerno viduje. „Leon“ eksterjeras ganėtinai savitas, tad automobilis pastebimas bendrame transporto sraute. Aštrios priekinių žibintų ir šoninių veidrodėlių briaunos, lengvai nusitęsiančios per visą kėbulą, susiaurinti galiniai žibintai ir sudvigubinta išmetimo sistema tarsi sako – aš greitas. Tarsi, nors realybėje yra kiek kitaip.

Viduje matome tokią pat ispanišką ekspresiją. Tvirtai vairuotoją ir priekinį keleivį laikančios sportinio tipo sėdynės bei patogus ir malonus liesti sportinio stiliaus vairas, papuoštas „FR“ emblema. Džiugina ir labai patogus centrinis porankis, ir į vairuotoja pasuktas centrinis panelis. Kiek tenka pasipratinti prie nusmailintų šoninių veidrodėlių – juose matosi kiek mažiau negu norėtųs, tad parkavimosi sistema tokiam automobiliui yra būtina. Įdomi detalė – „Seat“ parkavimosi sistema rodo ekranėlyje automobilio projekciją, o planuojamą automobilio sukimo trajektoriją „nupiešia“ švelnios, išplaukiančios pastelinės spalvos.

 

 Mygtukai išdėstyti patogiai, lengvai pasiekiami ranka. Funkcijų nėra per daug daug, visos jos aiškios, tačiau, kai kurių funkcijų pateikimas kiek nustebino. „Mode“ mygtukas sumontuotas po ekranėliu, greta „Start/stop“ mygtuko, tačiau jį paspaudus važiavimo stilių – „Normal“, „Eco“ ar „Sport“ reikia pasirinkti... kompiuterio ekranėlyje. Keista. Tiesa, automobilis leidžia susikurti savo individualų stilių, tačiau ryškaus skirtumo tarp „Eco“ ir „Sport“ režimo aš nepajaučiau.

Dar vienas keistas dalykas – „ESP“ sistemą atjungti galima, tačiau ne mygtuko paspaudimu. Tokio mygtuko išvis nėra, nors vietos jam kaip ir užtektų. Norint išjungti „ESP“, reikia lyst gilyn į automobilio nustatymus ir ten uždėti arba nuimti paukščiuką. Gal gamintojas tikėjosi, kad toks sudėtingas sistemos išjungimo kelias sumažins norinčių važinėti be „ESP“ skaičių?

Priekiniai keleiviai jausis patogiai, vietos ir erdvės jiems užteks, o štai į galą reiktų sodinti vaikus arba žemesnius žmones, standartinio sudėjimo žmonės gale gali jaustis ankštai. Be to, jei sėdintieji priekyje gali patogiai pasidėti abi rankas, sėdintys gale to padaryti negalės – atlenkiamo centrinio ranktūrio galinėms sėdynėms, bent jau bandytame modelyje, nebuvo.

Automobilis turi ganėtinai talpią bagažinę, kuri nustebino... labai aukštu slenksčiu. Net jei automobilį įsigis daiktais nepratęs apsikrauti jaunas vairuotojas, išimti iš tokios bagažinės sunkesnį, didesnį lagaminą bus ganėtinai sudėtinga. Nebent ispanai įpratę išvis nesivežioti daiktų ir įsitikinę, kad taip elgiasi ir kitų šalių vairuotojai.

Bandytas modelis turėjo 2,0 l 182 AG dyzelinį variklį ir 6 pavarų MPD. Kombinacija, puikiai tinkanti važiavimui, tačiau apie sportiškumą kalbėti nelabai išeina. Automobilis nėra lėtas, galima su juo ir palakstyti, tačiau variklis „traukia“ tik tam tikrame diapazone. Kombinacija, puikiai tinkanti važiavimui, tačiau apie sportiškumą kalbėti nelabai išeina. Automobilis nėra lėtas, galima su juo ir palakstyti, tačiau variklis „traukia“ tik tam tikrame diapazone. Jeigu laukiate ypatingai aštrių pojūčių, galite nusivilti, jeigu tenkina tolygus, tvarkingas greitėjimas ir stiprėjantis variklio gausmas, tada „Leon FR“ – pats tas.

Per kelias dienas „žaidžiant“ su skirtingais režimais ir bandant įvairius kelius, vidutinės kuro sąnaudos sukosi apie 5 l/100 km. Neblogai. Visą laiką važiuojant įjungtu „Eco“ režimu ir nelakstant, kuro sąnaudas galima būtų dar labiau sumažinti, tik ar tikslinga ramiam pasivažinėjimui rinktis „Leon FR“?

Pavarų dėžė buvo mechaninė, nors man labiau tokiai mašinai norėtųs APD. Kada perjungti pavaras, maloniai „patardavo“ borto kompiuteris, tačiau reikia nepamiršti, kad kompiuteris užprogramuotas taupyti kurą ir tausoti mus supančią aplinką, tad kartais jo rekomendacijas vertėtų ignoruoti.

Vairas ganėtinai aštrus, sunkokas, tačiau norėtųsi aiškesnio atgalinio ryšio. Tiesa, vairavimui tai labai netruko, automobilis puikiai klauso vairo ir važiuoja ten, kur nurodoma. „Gaudyti“ „Leon FR“ gerame kelyje neteko.

Daugeliui turėtų patikti automobilio važiuoklė, kuria rūpinosi vokiečių inžinieriai. Ji puikiai laiko automobilį kelyje. Smulkūs kelio nelygumai juntami, tačiau neerzina. Didesnius nelygumus ar duobes žvyrkelyje automobilis įveikia braškėdamas ir perduodamas smūgius į saloną, tad prastų kelių, saugant savo nervus ir automobilį, reiktų vengti. „Leon FR“ labiau tinka asfaltuoti, vingiuoti keliukai, kurių mūsų krašte netrūksta. Nuokrypių posūkiuose beveik nesijaučia, automobilis, net ir esant dideliam greičiui, smagiai įveikia ir ganėtinai staigius posūkius. Tačiau vėlgi reiktų vengti prastų kelių, nes žvyrkeliuose automobilį gali „užnešti“. Įdomu, kaip su tokiomis problemomis „Žurnalistų ralyje“ sekėsi tvarkytis Vladai Musvydaitei.

Šiaip „Seat Leon FR“ – įdomus, tačiau kupinas prieštaravimų automobilis. Sportinė išvaizda, puikios priekinės sėdynės, sportinio tipo, patogus vairus, „FR“ simbolika nuteikia optimistiškai, tačiau 180 AG variklis kiek gadina bendrą vaizdą. Automobilis valdomas gerai, skleidžia tiko sportinio modelio garsą, tačiau borto kompiuteris nepamiršta ekologinių temų. Keista. Priskirti „Leon FR“ praktiškiems miesto automobiliams taip pat neišeina. Ne pati patogiausia bagažinė ir ribota galinių sėdynių erdvė nelabai atitinka kasdienius tipiškos šeimos poreikius.

Automobilis neblogas, tačiau arba jame kažko per mažai, arba kažko daugoka. Iki sportinio modelio „Leon FR“ kiek trūksta, kaip miesto automobiliui – kiek per daug. Be to, „Seat“ atstovai užsiminė, kad laukia visiškai kitokio „Leon“ modelio – „Cupra R“, kuris, pasak jų, bus ir sportiškas. Pirkti dabar rinkoje esantį „Leon FR“? Laukti ateinančio „Cupra R“? Klausimas, į kurį kiekvienas sau atsakys pats, tačiau išbandyti „Leon FR“ tikrai verta.

 

Seat Leon FR

Bendri duomenys

Kėbulo tipas

Hečbekas

Durelių/vietų

5/5

Išmatavimai, ilgis, plotis, aukštis

4263/1816/1459

Bazė, mm

2636

Tarpuvėžis, galinis/priekinis

1550/1520

Prošvaisa, mm

142

Automobilio svoris, kg

1830

Bagažinės tūris, l

380

Kuro bako talpa, l

50

Variklis

Tipas

Dyzelinas

Tūris, cm3

1 989

Galia, kW/AG, aps./min.

132(180)/4000-6200

Maksimalus sukimo momentas, Nm./aps./min.

250/1500-3900

Transmisija

Varantys ratai

Priekiniai

Pavarų dėžė

6 pavarų MPD

Važiuoklė

Stabdžiai priekiniai/galiniai

Diskiniai vėdinami/diskiniai

Pakaba, priekinė/galinė

Nepriklausoma/nepriklausoma

Stiprintuvas

Elektrinis

Padangos

225/45 R18

Eksploataciniai rodikliai

Maksimalus greitis, km/val.

224

100 km/val. pasiekia per, s

7,5

Kuro sąnaudos užmiestis – miestas, l/100 km

4,8-7,1

 

 

Tekstas ir nuotraukos V. Misevičiaus

Prim.lt