Ieškoti tarp:
Įmonių
Straipsnių
Pasiūlymų
Skelbimų
Video
Katalogo kategorijų

Tesla Model X arba nauji MotoPro pasiūlymai

Nors Tesla Mode X gamyba tik tik pradėta ir automobilio laukia eilės norinčiųjų
Nuotraukos

Nors Tesla Mode X gamyba tik tik pradėta ir automobilio laukia eilės norinčiųjų, Prim.lt skaitytojams puikiai pažįstama įmonė „MotoPro“, iki šiol žinoma kaip motociklų ir jų dalių tiekėja, plėsdama savo veiklą, į Europą atgabeno bene pirmąjį Tesla Model X modelį.

 

Tiesa, minėtą automobilį užsisakė ne Lietuvoje gyvenantis asmuo, tad įspūdingas elektromobilis mūsų šalį jau paliko, tačiau, pasak MotoPro vadovo Dainiaus Sakalausko, jeigu tik bus poreikis, įmonė atgabens ir daugiau naujausių Tesla krosouverių.

Kol Tesla Model X svečiavosi Lietuvoje, Prim.lt redakcija turėjo galimybę iš arčiau susipažinti su šiuo išskirtiniu elektromobiliu.

Serijinė elektromobilio versija, lyginant ją su projektiniu modeliu, nėra tokia agresyvi ir iššaukianti. Automobilis, nors ir pastebimas, iš bendro transporto srauto smarkiai neišsiskiria. Tesla tarsi norėjo parodyti konkurentams, jog norint patraukti pirkėjų dėmesį, nebūtina sukurti „rėkiantį“ dizainą. Model X – moderniai atrodantis aukštas automobilis, neturintis jokių, ankstesniems Tesla modeliams būdingų, futuristinių bruožų. Išskirti galima būtų nebent keletą esminių momentų:

Vizualiai siauri priekiniai žibintai šviečia labai ryškiai ir tuo pat metu naudoja labai mažai elektros energijos;

Durelės atsidaro neįprastai – į viršų. Tai suteikia automobiliui savitumo, tačiau vairuotojui prie šito reiktų pasipratinti, nes rizikuoja trinktelėti durelėmis į kokią nors aukščiau esančią atbrailą. Juolab, kad elektra valdomos durelės ganėtinai vangiai reaguoja į sutiktą pakeliui kliūtį.

Automobilio forma turi savo privalumų. Transporto priemonė ne tik atrodo patraukliai, bet ir yra aerodinamiška;

Dideli ratai sumontuoti ne tiek grožiui, kiek siekiant taupyti elektros energiją. Variklio galios jiems užtenka;

Interjeras pasižymi minimalizmu, tačiau visos detalės yra apgalvotos, savo vietose, o didelis priekinis langas leidžia pakeliui grožėtis gamta arba miesto peizažais;

Centriniame panelyje sumontuotas ypač didelis lietimui jautrus ekranas, todėl valdyti automobilio funkcijas lengva ir patogu. Tik prieš tai rekomenduotina pasiskaityti instrukciją, nes Model X turi labai daug nustatymų.

Automobilis pristatomas kaip didelis krosouveris, tad patogiai jaustus turėtų net sėdintys „bagažinėje“. Taip, Lietuvą aplankęs Tesla Model X elektromobilis buvo septynvietis, tik gaila, kad jo nespėjo „pasimatuoti“ projekto „Ieškome talpiausio automobilio“ dalyviai. Tiesa, sėdynės bagažinėje montuojamos už papildomą kainą.

Tikėtina, kad elektromobilis būtų patikęs ne tik vaikams, bet ir suaugusiems – jau bazinėje Model X versijoje yra viskas, ko reikia net išrankiausiam vairuotojui. Interjero apdailai panaudotos aukščiausios kokybės medžiagos, tačiau ieškant labai ilgai ir intensyviai, visgi prie kai kurių smulkmenų galima prisikabinti. Tarkim ne visiems patiks per daug ryškus salono apšvietimas ir gausybė šviesos šaltinių. Laimei, didesnę jų dalį, tiek taupant energiją, tiek ir savo nervus, galima atjungti.

Beje, Tesla potencialiems pirkėjams siūlo net tris galimas Model X sąrangos versijas. Tai reikia įvertinti planuojant užsisakyti šį elektromobilį:

Rinktis galima 70D, 90D arba P90D versijas, kurios skiriasi ne tik sąranga, bet ir kai kuriomis variklio funkcijomis;

Bazinės sąrangos modelius viena įkrova gali įveikti 354 km, aukštesnės sąrangos – 402 arba 414 km.

Akumuliatoriaus talpa siekia 70 arba 90 kW, specialiose įkrovos stotelėse akumuliatorius įkraunamas per 30 – 40 min.;

Visos versijos turi keturių varančių ratų sistemą;

100 km/val. greitį bazinės sąrangos modelis pasiekia per 5 s., aukščiausios sąrangos – per 3,9 s.

Bazinė versija turi 249 AG elektromotorą, brangiausios versijos suminė elektromotorų galia – 700 AG.

Gamintojo atstovų teigimu, Model X pasirengęs nustebinti tuos vairuotojus, kuriems teko važinėti su Model S, o tie, kurie prie Tesla elektromobilio vairo sės pirmą kartą gyvenime, atras jiems visiškai nežinomą „pasaulį“. Juolab, kad šio, galingo ir erdvaus automobilio priežiūra ir eksploatacija labai paprasta. Jam nereikia ypatingų degalų, techninių skysčių ir kitokio, sudėtingo aptarnavimo. Nepamirškite pripūsti padangų, laiku keiskite stabdžių trinkeles ir... turėkite galimybę įkrauti elektromobilio akumuliatorius. Viskas. Tesla Mode X pasirengusi ilgai ir ištikimai tarnauti.

Tiesa, Model X nėra pigus. Jo kainos, priklausomai nuo sąrangos, svyruoja nuo 80 000 iki 140 000 JAV dolerių. Antrinėje rinkoje šių elektromobilių dar nėra ir, artimiausiu metu, jie tikrai nepasirodys. Kita vertus, sėdus prie Tesla Model X vairo tampa aišku, kodėl jis tiek kainuoja:

Elektromobilis turi didžiulį lietimui jautrų ekraną, leidžiantį ne tik valdyti visas funkcijas, bet ir atlikti darbinių mazgų diagnostiką;

Multimedija veikia be priekaištų, ypatingą garso skambėjimą dar labiau sustiprina salone tvyranti tyla – be garso judantis Model X gali pasigirti ypatinga garso izoliacija;

Į saloną tiekiamas oras valomas specialiu firminiu filtru, kuris, esant reikalui, tampa apsauga nuo biologinio ginklo;

Automobilyje apstu daviklių, kurie stebi aplinką, analizuoja informaciją ir, esant reikalui, gali įsijungti į transporto priemonės valdymą;

Už papildomą kainą galima įsigyti autopiloto sistemą arba sistemą, leidžiančią automobilį eksploatuoti net ir tada, kai oras atšąla iki -25 C ar daugiau.

Stebint Model S istoriją, galima daryti prielaidą, kad Model X pardavimai bus gerokai didesni, nes pats automobilis siūlo vairuotojams žymiai didesnę įvairių funkcijų ir pasirikimų galimybę. Tikėtina, kad populiariausia bus ne bazinė, o vidurinioji – 90D – versija, pasižyminti geriausiu kainos ir kokybės santykiu, tad jeigu norite tokio elektromobilio, arba bet kokios kitos lengvosios transporto priemonės iš Jungtinių Valstijų, kreipkitės į „MotoPro“ ir jūsų svajonės netrukus taps realybe.

 

Prim.lt