Mažų automobilių mūsų rinkoje daugėja. Gal ne tiek, dėl kuro ekonomijos, nes ekspertai įrodė, kad maži varikliai kuro vartoja ne taip jau mažai, bet todėl, kad miestuose mažą automobilį paprasčiau pastatyti, juo lengviau laviruoti bendrame transporto sraute ir dar turbūt dėl to, kad jie turi savito, kitiems modeliams nebūdingo, žavesio.
Būtent toks yra atsinaujinęs „Toyota Aygo“ – nedidelis, vikrus, judrus ir ryškus. Sportinė naujosios kartos išvaizda ir sportinio bolido gausmą primenantis varikliuko veikimas turėtų pritraukti daugiau naujų jaunų pirkėjų, kuriems kasdieniam važinėjimui į mokslus ar darbą toks automobilis – pats tas. Visgi prieš perkant automobilį, ypač – su robotizuota pavarų dėže, jį vertėtų „prisimatuoti“, kad vėliau netektų nusivilti techninėmis „Aygo“ cahrakteristikomis.
Kita vertus, jei dinamika ir staigumas nėra pagrindiniai kriterijai, „Aygo“ puikiai tiks. Nedidelis, kiek fūturistinės išvaizdos, su prieki papuošusiu didžiuliu „X“ simboliu, tiek, tiek ir jo savininkas ar savininkė „Aygo“ tikrai bus pastebimi bendroje automobilių masėje.
Dar vienas privalumas, turintis patikti būsimiems „Aygo“ vairuotojams – plačios automobilio personalizacijos galimybės. Dar prieš įsigyjant automobilį galima jį „išdažyti“ pačiomis linksmiausiomis spalvomis, savo nuožiūrą pakeisti vidaus apdailą. Taip pat, esant norui (ir leidžiant galimybėms), galima pakeisti radiatoriaus groteles, dekoratyvinius priekinio ir užpakalinio bamperio elementus, „apmauti“ labiausiai patikusius ratlankius.
Salone galima pakeisti prietaisų skydelio, centrinės konsolės, ventiliatorių angų, pavarų perjungimo svirties spalvą ir dar keletą detalių, tad kalbėti apie „tradicinę“ salono apdailą nebėra prasmės, nes, tikėtina, kad dviejų vienodų „Aygo“ mūsų keliuose nebus.
Panašu, kad dalis automobilių iš transporto priemonės evoliucionuoja į madingus ar žaismingus aksesuarus. Galbūt tai nėra blogai, nes dabar kiekvienas pats gali rinktis, ko jam labiau reikia – „darbinio arkliuko“ ar „madingo žaisliuko“.
„Aygo“ priklauso mini automobilių kategorijai, bet lyginant su ankstesne karta, jis tapo 2,5 cm ilgesnis. Dėl šito beveik centimetru padidėjo salonas ir 29 l (iki 168 l) – bagažinė. Skamba gal ir gražiai, bet praktikoje tai nelabai pasijaus. Priekyje atsisėdus dviem vidutinio ūgio vyrams, gale vietos kaip ir nebelieka, o į bagažinę netelpa net vaikiška saugos kėdutė. Tiems, kas ieško automobilio šeimai, vertėtų pasižiūrėti kitus variantus, tačiau studentui ar jaunai, vaikų neturinčiai ir daiktais neapsikrovusiai porelei „Aygo“ puikiai tiks.
Aišku, esant reikalui, automobilyje galima susodinti ir keturis suaugusius keleivius, bet tokiu atveju kelionė neturėtų būti ilga arba kas tam tikrą atkarpą sėdintieji priekyje persėstų į galą.
Tiek vairuotojo vieta, tiek ir sėdynė – patogios. Kadangi automobiliukas mažas – beveik visi reikiami mygtukai lengvai pasiekiami. Beveik visi, nes, tarkim, prieš vairuotojo akis, spidometro centre esančią informaciją galima peržiūrėti tik spaudant tame pačiame spidometre sumontuotus mygtukus. Labai nepatogu ir net pavojinga važiuojant, tad kelionės metu verčiau naudotis skystųjų kristalų lietimui jautriu ekranėliu. Beje, elektronines sistemos „smegenis“ galima valdyti ir per išmanųjų telefoną – automobilyje įdiegta „X-touch“ sistema.
Ekranėlis pateikia daug naudingos informacijos, pradedant radijo stotimis, baigiant navigacija, tačiau įsijungus žemėlapį iš ekrano dingsta laikrodis, kuris matomas grojant radijui arba išjungs visas kitas funkcijas. Keistoka, nes antro laikrodžio automobilyje nėra.
Apžvalga iš vairuotojo vietos tiek į priekį, tiek į šonus – puiki. Kiek prasčiau matosi tai, kas vyksta už automobilio – galinio vaizdo veidrodėlis ganėtinai mažas, apžvalgos lauką riboja ir nedidelis galinis stiklas, tad parkavimo kamera „Aygo“ jeigu ne būtina, tai labai rekomenduotina.
Bandytas modelis turėjo 1,0 l 51 kW (69 AG) benzininį varikliuką ir 5 pavarų robotizuotą PD su galimybe pavaras perjunginėti pačiam. Varikliuko gausmas primena sportinius automobilius, tačiau dinamikos stebuklų tikėtis neverta. Iki dugno staigiai nuspaudus akceleratorių variklis užkauks, tačiau automobilis ganėtinai lėtokai, pavarų dėžei „mąstant“, pajudės į priekį. Situacija pagerėja pavaras perjungiant pačiam, tačiau tikėtina, kad „Aygo“ vairuotojai dažniau pavarų perjungimą patikės „robotui“. Beje, pasak atstovų, „Aygo“ – paskutinis modelis, dar gavęs rototizuotą pavarų dėžę. Kituose automobiliuose jau montuojami gerokai greičiau ir tolydžiau į akceleratoriaus paspaudimus reaguojantys variatoriai.
Vidutinės kuro sąnaudos po poros dienų eksploatacijos mišriu režimu siekė 5,2 l/100 km. Ne tokios, kaip deklaruoja gamintojas, bet to ir nereiktų tikėtis. Automobilių bandymas idealiomis sąlygomis gerokai skirias nuo mūsų kelių kasdienybės. Kita vertus, 0,6 l/100 km skirtumas nėra labai jau didelis, tad jo galima ir nepastebėti.
„Aygo“ važiuoklė – ganėtinai patogi, mieste ji didelių klausimų nekels, tačiau malantis žvyruotais kaimo keliukais duobes visgi galima skaičiuoti.
Vairo automobiliukas klauso puikiai, elgesys kelyje – nuspėjamas ir prognozuojamas. Posūkius galima įveikti ir smarkiai nemažinant greičio. Tik kiek keistoka, kad toks mažas automobiliukas turi palyginti didelį apsisukimo spindulį, bet, matyt inžinieriai nusprendė, kad taip bus saugiau.
Mažas, judrus, ryškus, gal net kiek agresyvus – toks yra naujasis „Aygo“. Jis tikrai patiks jauniems vairuotojams, nes jie galės susikurti savitą, nepakartojamą modelį. Tikėtina, kad kaip antrą šeimos automobilį, skirtą kasdieniam važinėjimui po miestą, jį įvertins ir vyresnės kartos atstovai. Jeigu dar pridėsime patikimą „Toyota“ variklį, jaukų saloną ir palyginti nedideles kuro sąnaudas, tai kai kurių smulkių minusų bus galima ir nepastebėti. Juolab, kad jų turime visi.
Techninės charakteristikos
Gamybos pradžia |
2014 sausis |
Kėbulas |
5 durų chečbekas |
Variklis |
|
Kuras |
Benzinas |
Darbinis tūris cm3: |
998 |
Galia, AG: |
69 |
Pasiekiama esant aps./min.: |
6000 |
Sukimo momentas, Nm/aps./min..: |
95/4300 |
Maksimalus greitis, km/val. |
160 |
100 km/val., pasiekia per, s.: |
14,3 |
Kuro sąnaudos l/100 km, mišrus ciklas: |
3,8 |
Kuro sąnaudos l/100 km, mieste: |
4,5 |
Kuro sąnaudos l/100 km, už miesto: |
3,4 |
Cilindro skersmuo, mm |
71 |
Stūmoklio eiga, mm |
84 |
CO2 išmetimas g/km.: |
88 |
Suspaudimo koeficientas: |
11,5 |
Pavarų dėžė |
|
Pavarų dėžė |
Robotizuota |
Pavarų skaičius |
5 |
Išmatavimai |
|
Ilgis, mm: |
3455 |
Plotis, mm: |
1615 |
Aukštis, mm: |
1460 |
Ratų bazė, mm: |
2340 |
Priekinis tarpuvėžis, mm: |
1430 |
Galinis tarpuvėžis, mm: |
1420 |
Kita |
|
Vietų skaičius: |
5 |
Padangos: |
165/65R14 |
Automobilio svoris, kg: |
815 |
Leidžiamas svoris, kg: |
1240 |
Bagažinės talpa, l: |
168 |
Kuro bakas, l: |
35 |
Apsisukimo spindulys, m.: |
9,6 |
Už automobilį dėkui Mototojai
Už modelį – Modelių agentūrai Pegasus
Tekstas ir nuotraukos V. Misevičiaus
Prim.lt