Ieškoti tarp:
Įmonių
Straipsnių
Pasiūlymų
Skelbimų
Video
Katalogo kategorijų

Toyota Corolla atsinaujino

Puikiai mūsų šalies vairuotojams pažįstamas „Toyota“ modelis Corolla
Nuotraukos

Puikiai mūsų šalies vairuotojams pažįstamas „Toyota“ modelis Corolla šiemet atšventė savo penkiasdešimtmetį. Per pusę amžiaus buvo pagaminta daugiau kaip 43 mln. šių automobilių. Tai – didelis japonų pasiekimas, kurį, matant kaip keičiasi automobilių mados, vargu ar kam nors kitam pavyks pasiekti. Juolab, kad visame pasaulyje Corolla modeliais važinėja visi, pradedant studentais ir baigiant verslininkais.

 

Lyginant su ankstesnės kartos modeliu, naujausia Corolla gavo gerokai agresyvesnę priekinę dalį – plačias oro įsiurbimo ertmes, siauras priekines groteles ir primerktas grobuonio akis primenančius žibintus.

Automobilio galas įgavo modelyje Toyota Camry matytų bruožų. Buvo kiek pakeisti galiniai žibintai, kuriuos dabar įrėmina plona chromuota juostelė.

Kita vertus, Corollas dizainas niekada didelių priekaištų nesulaukdavo. Vieniems jis patikdavo, kitiems – ne, tačiau rimtų trūkumų neturėjo. Priekaištų sulaukdavo automobilio vidus. Gamintojas į šias pastabas įsiklausė ir skyrė interjerui daugiau dėmesio. Radikalių sprendimų nebuvo imtasi, tačiau salono apdailos medžiagų kokybė pagerėjo. Jos tapo minkštesnės, švelnesnės, malonesnės liesti.

Gavo naujasis modelis ir naujo tipo ortakius – apvalius, reguliuojamus ir primenančius vieno vokiečių automobilių gamintojo stilių. Tarp spidometro ir tachometro esantis ekranėlis tapo spalvotas, multimedinio, lietimui jautraus komplekso ekrano šonai „pasipuošė“ sensoriniais mygtukais. Analogiškus sprendimus matėme kitame Toyta modelyje – Hilux.

Atrodo gražiai, tačiau ši sistema vis dar turi trūkumų. Ji nėra labai patogi kai, tarkim, greitai nori sumažinti garsą, o po kelių prisilietimų pirštais, ant blizgančio paviršiaus lieka aiškiai matomi jų atspaudai.

Keistokai atrodo sprendimas priekinių sėdynių šildymo mygtukus, 12 V „rozetę“ ir USB lizdą sumontuoti centrinio panelio apačioje. Vizualiai gal ir atrodo gražiai, tačiau laisvai juos pasiekti trukdo pavarų perjungimo svirtis. Galvojant apie patogumą, arba reikėjo trumpesne daryti pačią svirtį, arba lizdams ir mygtukams surasti kitą vietą, nes šąlant orams, bent jau sėdynių šildymo funkcija tikrai bus dažnai naudojama.

Visi kiti mygtukai ir svirtelės – matytos, pažįstamos arba jų funkcijas nesunku nuspėti. Ir tai džiugina, nes automobilio „pažinimui“ nereikia skirti papildomo laiko. Atsisėdai, apsidairei ir gali važiuoti.


Naujoji Corolla gavo šildomą vairą, tačiau jo kolonėlės reguliavimas vis dar nėra pakankamas, tad didesniam ar stambesniam vairuotojui gali būti kiek sudėtingiau patogiai įsikurti „darbo vietoje“. Visgi reikia pripažinti, kad erdvės automobilyje užtenka. Jos netrūksta ne tik sėdintiems priekyje, bet ir įsikūrusiems gale. Keturi suaugę žmonės automobilyje tilps be jokio vargo, esant reikalui, juo galės keliauti ir penkiese.

Keliaujančiųjų daiktai lengvai tilps didžiulėje bagažinėje, tik reikia nepamiršti, kad Corolla priklauso pamažėl išnykstančiai rūšiai – sedanams, tad dėl daiktų arba teks patiems lysti giliai į bagažinę, arba dali jų iškelti per saloną, nuleidus antros eilės nugarėles. Nelabai patogu, tačiau tai tikrai nedidelis mokestis už automobilio išvaizdą ir erdvę.

Tikėtina, kad būtent dėl tokios išvaizdos tuščio automobilio galas tapo ypač lengvas, todėl pabandžius manevruoti važiuojant didesniu greičiu, jį tenka „gaudyti“. Tai reiktų atsiminti ir dabar, kai orai šąla, o keliai netrukus pasidengs leduku, manevrams pasirinkti saugų greitį.

Lietuvos rinkai naujoji Toyota Corolla siūloma su benzininiais varikliais, pradedant 1,33 l 99 AG ir baigiant 1,6 l 132 AG arba dyzeliniu 1,4 l 90 AG agregatu. Bandytas automobilis turėjo 1,6 l 132 AG benzininį variklį ir variatorių.

Modeliai su dyzeliniais varikliais gali turėti tik mechaninę pavarų dėžę, benzininiai – ir variatorių „Multidrive S“. Pastarasis buvo montuojamas ir į ankstesnės kartos Corolla. Įdomi detalė, „Toyota“ darbuotojai atliko tikslinių grupių apklausą ir nustatė, kad pirkėjai vengė automobilių su minėtu variatoriumi. Pradėjus gilintis paaiškėjo, kad jie painiojo dabartinę transmisiją su kadais, seniai seniai automobiliuose montuotu „robotu“ „MultiMode“. Pastarasis tikrai turėjo trūkumų, tačiau tai – jau praeitis. Dabartinis variatorius veikia be priekaištų. Ypač tai aktualu stringant miestų spūstyse, kur neatsargus šoktelėjimas į priekį gali turėti labai neigiamų pasekmių. Toyota Corolla nuo to puikiai apsaugo – automobilis ne tik labai ramiai ir tolygiai pajuda iš vietos, bet turi ir aplinką stebinčią bei apie galimą susidūrimą perspėjančią sistemą.

Gamintojai deklaruoja, kad naujoji Corolla tapo tylesnė, tačiau aš tuo linkęs abejoti. Važiuojant asfaltu triukšmų nebuvo girdėti, tačiau važiuojant tipišku lietuvišku žvyrkeliu visą kelią lydėjo akmenukų, pataikiusiu į dugną ar ratų arkas, ciksėjimas. Nors gal taip buvo todėl, kad žvyrkeliu važiavom nemažindami greičio – inžinieriams pakeitus spyruoklių ir amortizatorių charakteristikas, važiavimas tapo patogesnis.

Teigiamai nuteikia ir tai, kad elektroninės automobilio „smegenys“ ganėtinai ilgai nesikiša į transmisijos darbą – įjungus rankinį jos valdymą, kompiuteris savarankiškai neskuba perjunginėti pavarų, leisdamas atlikti pradėtą manevrą.

Nors rankinio valdymo per porą dienų beveik neprireikė – automobilis greitai įsibėgėdavo lenkimui, vairo klausė idealiai, tad ramiai ir užtikrintai buvo galima manevruoti ne tik magistraliniuose keliuose, bet ir miestų gatvėse, kur transporto priemonių gerokai daugiau. Vidutinės degalų sąnaudos po poros dienų, beveik litru viršijo deklaruojamas gamintojų ir siekė 7,4 l/ 100 km. Toks skirtumas suprantamas, nes labai retai pasitaiko, kad deklaruojamos ir realios sąnaudos sutaptų.

Įvertinus ligšiolinę sėkmę, labai tikėtina, kad naujoji Toyota Corolla pakartos savo pirmtakų pasiekimą ir toliau karaliaus pardavimų viršūnėse. Automobilio išvaizda radikaliai nebuvo keista, tad jis nepraras senųjų gerbėjų. Tuo pat metu jame buvo įdiegta daugiau modernių, inovatyvių sprendimų, kurie gali patraukti jaunesnės kartos pirkėjų dėmesį. Japonų inžinieriai ir dizaineriai padarė viską. Dabar reikia laukti vairuotojų sprendimo.

 

Tekstas ir nuotraukos V. Misevičiaus

Prim.lt