Auto
Ieškoti tarp:
Įmonių
Straipsnių
Pasiūlymų
Skelbimų
Video
Katalogo kategorijų

Motociklo techninė apžiūra – kaip tai vyksta

Moto sezonas jau pasibaigė, tačiau būtent šaltuoju laikotarpiu suaktyvėja motociklų pardavimai
Nuotraukos

Moto sezonas jau pasibaigė, tačiau būtent šaltuoju laikotarpiu suaktyvėja motociklų pardavimai, tad dabar pats metas prisiminti, kaip vyksta motociklo techninė apžiūra. Iš esmės ji liko tokia pati, kaip buvusi, tačiau atsirado keletas pakeitimų, palengvinančių motociklininkų dalią.

Reikalavimai visiems motociklams, nepriklausomai nuo jų tipo, yra vienodi. Motociklininkas neprivalo vežiotis šviesą atspindinčios liemenės (nors saugaus eismo įstatymas teigia „10. Motorinės transporto priemonės, traktoriaus, savaeigės mašinos vairuotojas, sustojęs tamsiuoju paros metu neapšviestame kelyje, išskyrus stovėti skirtas vietas, išlipęs iš motorinės transporto priemonės, privalo vilkėti ryškiaspalvę liemenę su šviesą atspindinčiais elementais arba būti prisisegęs prie drabužių kitiems eismo dalyviams matomoje vietoje atšvaitą."), avarinio sustojimo ženklo ar vaistinėlės. Šie priedai būtini tik triračiuose ir keturračiuose motocikluose.

Kaip ir atvykus automobiliu, pirmiausia techninės apžiūros stoties darbuotojas įvertina transporto priemonės išvaizdą. Čia reikalavimai panašūs į tuos, kurie keliami kitoms transporto priemonėms – motociklas turi būti švarus, nesimatyti korozijos židinių, nors motociklo spalva gali skirtis nuo tos, kuri nurodyta transporto priemonės registracijos liudijime (naujovė), ratlankiai nesulankstyti.

Variklis taip pat turi būti švarus, neapibėgęs tepalais ar kitais eksploataciniais skysčiais, pastarųjų neturi matytis ir ant motociklo amortizatorių, ant stabdžių sistemos elementų ir t.t. Amortizatoriai turi funkcionuoti, būti patikimai pritvirtinti, nepažeisti ir neleisti skysčių.

Visose L kategorijos transporto priemonėse turi veikti garso signalas.

Motociklas turi būti su tvarkingomis, nesuplyšusiomis, nenusidėvėjusiomis, gamintojo numatyto dydžio padangomis.

Naudojamų padangų protektoriaus rašto gylis turi būti ne mažesnis kaip 0,8 mm. 

Vizualiai apžiūrima motociklo stabdžių sistema – įvertinama stabdžių diskų, trinkelių būklė. Patikrinama ar tinkamai pritvirtintos ar nepažeistos stabdžių žarnelės. Taip pat apžiūrima stabdžių pamina ir stabdžių rankenėlė. Jos turi būti tinkamai pritvirtintos ir be pažeidimų.

 

Motociklas gali turėti ne tik gamintojo numatytus, bet ir papildomus apdailos elementus, tačiau jie turi būti patikimai pritvirtinti, neturėti pažeidimų ir nekelti pavojaus kitiems eismo dalyviams. Tai yra, apdailos detalės negali būti smarkiai atsikišusios, būti aštrios ar smailios. Numeris taip pat turi būti patikimai pritvirtintas ir nekelti pavojaus kitiems eismo dalyviams. Tai yra, jeigu dėl puošybos elementų numerį tenka perkelti į šoną, jis negali būti per daug atsikišęs ar nukeltas per daug arti motociklo priekio. Taip pat būtina pasirūpinti tinkamu numerio apšvietimu.

Sėdimų vietų skaičius turi atitikti skaičių nurodytą motociklo registracijos liudijime. Jeigu ten parašyta, kad motociklas dvivietis, sėdimos vietos turi būti dvi.

Jeigu norima perdaryti gamintojo sumontuotą vairą, tokius savarankiškus perdirbimus turės įvertinti ir atitinkamą sertifikatą išduoti ekspertizę atliekančios įmonės. Vairo puošybos elementai yra leidžiami.

Norint atlikti eismo saugumui turinčių įtakos motociklo elementų remontą ar keitimą, turi būti laikomasi pagrįstų ir techniniu požiūriu priimtinų technologijų, o prieš darant tokius pakeitimus reikia pasikonsultuoti su specialistais. Tam tikri motociklo dalių pakeitimai leidžiami motociklininkui turint Lietuvos Motociklų sporto federacijos išduotą sportinį motociklo pasą, kuriame ir surašyti visi atlikti pakeitimai.

Jeigu motociklas turi ne kardano veleną, o grandinę, pastaroji turi būti uždengta apsauga (jeigu gamintojo numatyta).

Apsauga turi būti patikimai pritvirtinta ir neturėti akivaizdžių pažeidimų. Motociklo pavaros turi ganėtinai lengvai persijungti ir nestrigti.

Vis labiau mūsų krašte populiarėjantys motoroleriai ir mopedai, kurių variklio tūris iki 50 cm3, privalo turėti vieną veidrodėlį kairėje pusėje, o motociklai ir motoroleriai, kurių variklio tūris didesnis negu 50 cm3, privalo turėti veidrodžius iš abiejų pusių. Veidrodėliai gali būti papildomai puošti, tačiau, kaip minėta, puošybos elementai neturi kelti pavojaus kitiems eismo dalyviams.

Atliekant Techninę apžiūrą tikrinamos ir motociklo šviesos – priekiniai ir galiniai žibintai, posūkiai.

Visi apšvietimo ir šviesos signalizacijos prietaisai turi būti sertifikuoti, patikimai pritvirtinti, neturi turėti didesnių pažeidimų ir turi tinkamai funkcionuoti ir atitikti Lietuvoje galiojančius reikalavimus. Ypač tai pasakytina apie iš Didžiosios Britanijos įvežtus motociklus. Pastarųjų žibintus gali tekti keisti, kadangi Anglijoje eismas vyksta kita kelio puse ir atitinkamai yra sureguliuotas žibintų šviesos srautas.

Taip pat tikrinama ar užvedus motociklą veikia visos „prietaisų skydelio“ kontrolinės lemputės.

Atkreipiamas dėmesys į tai, kad motociklų priekinių gabaritinių žibintų spalva privalo būti balta. Jeigu lempoje gabaritinio žibinto nėra, jis turi būti papildomai sumontuotas ir sertifikuotas.

Gabaritinio žibinto įjungimui nebereikalaujama įrengti atskiro jungiklio, jis gali šviesti kartu su artimųjų šviesų žibintu (naujovė).

Taip pat privalo būti įrengti galiniai raudonos spalvos atšvaitai. 

Motociklui šoniniai geltoni atšvaitai nėra būtini, motoroleriai iki 50 cm3 privalo turėti šoninius gintarinės spalvos atšvaitus.

Atkreiptinas dėmesys į tai, kad visi motocikluose ir motoroleriuose naudojamų žibintų stiklai turi būti švarūs, sandarūs, tinkami funkcionuoti ir sertifikuoti. Draudžiama keisti gamintojo numatytus šviesos šaltinius. 


Žibintas, atšvaitas, sistema

Spalva

Tolimosios šviesos žibintas

Balta

Artimosios šviesos žibintas

Balta

Priekinis gabarito žibintas

Balta

Galinis gabarito žibintas

Raudona

Priekinis rūko žibintas

Balta arba pasirinkto atspalvio geltona

Galinis rūko žibintas

Raudona

Stabdymo žibintas

Raudona

Atbulinės eigos žibintas

Balta

Posūkių rodiklių žibintas

Gintarinė

Galinio valstybinio numerio apšvietimo žibintas

Balta

Dieninis žibintas

Balta

Galinis ne trikampis atšvaitas

Raudona

Šoninis ne trikampiais atšvaitas

Gintarinė

 Motociklo skleidžiamos šviesos srauto spindulio pokrypis turi atitikti nustatytus reikalavimus. Žibinto šviesos pokrypį galima susireguliuoti namuose arba paprašyti padėti tai padaryti TAS darbuotojo, tačiau, jeigu žibintas reguliuojamas specialiu prietaisu, reiktų jį turėti.

 Stabdžių stende išmatuojamos motociklo ratų stabdymo jėgos.

Jeigu tikrinant priekinę ašį stendo būgnai užsiblokuoja, darbinių stabdžių sistemos stabdymo efektyvumas neskaičiuojamas ir laikomas pakankamu. 

Jeigu bandymu metu būgnai neužsiblokavo, tenka skaičiuoti stabdymo efektyvumą pagal formulę, kai visų motociklo ratų stabdymo jėgų suma padalinama iš faktinės transporto priemonės masės ir padauginama iš laisvo kritimo pagreičio (dešimties).

Klasė

Minimalus stabdžių efektyvumas procentais

L1

42

L2

40

L3

50

L4

46

L5

44

L6

40

L7

44

 

Išmetimo sistema apžiūrima vizualiai. Jeigu motociklo išmetimo sistemoje nematyti radikalių pakeitimų, o triukšmo lygis klausimų nekelia, jo skleidžiamo garso stiprumas netikrinamas. 

Esant požymiui, kad motociklo skleidžiamas triukšmas yra per didelis, atliekamas stovinčios transporto priemonės skleidžiamo triukšmo matavimas. Triukšmingumo lygis nurodytas identifikavimo lentelėje. Jeigu pastarosios nėra, leistinas triukšmo lygis nustatomas pagal darbinį variklio tūrį:

Darbinis tūris (cm3)

dB (A)

80

91

125

92

350

95

500

97

750

100

1000

103

>1000

106

Naujiems motociklams pirmoji techninė apžiūra galioja trejus metus, senesni techninę apžiūrą turi praeiti kas du metus.

 

Už pagalbą rengiant straipsnį Prim.lt dėkoja Avižienių techninių apžiūrų stočiai ir Lapei iš moto klubo „Vėjų Laumės“.

 Prim.lt

Taip pat skaitykite:

Krovininio transporto techninė apžiūra

Dažniausiai užduodami klausimai apie techinę apžiūrą

Lengvojo automobilio techninė apžiūra po 2014 m. liepos 1 d.