Auto
Ieškoti tarp:
Įmonių
Straipsnių
Pasiūlymų
Skelbimų
Video
Katalogo kategorijų

Nepaslyskite šlapiame kelyje

Akvaplanavimas yra pavojingas reiškinys, atsirandantis važiuojant šlapiais paviršiais, panašus į slydimą ledu.
Nuotraukos

Akvaplanavimas yra pavojingas reiškinys, atsirandantis važiuojant šlapiais paviršiais, panašus į slydimą ledu. Susidėvėjusios padangos su nepakankamu slėgiu praranda sukibimą vandenyje važiuojant vos 50 km/h greičiu, tinkamai pripūstos padangos atsilaiko iki 70 km/h greičio, o naujos padangos išlaiko sukibimą iki 100 km/h greičio*.

Kai padanga negali išskirstyti vandens pertekliaus, ji pakyla nuo kelio ir praranda sukibimą su juo – taip transporto priemonė tampa nebekontroliuojama. Reiškinio, žinomo kaip akvaplanavimas, atsiradimą lemia yra trys pagrindiniai faktoriai: padangų būklė, įskaitant protektoriaus gylį ir slėgį jose, važiavimo greitis bei paviršiaus šlapumas. Vairuotojas gali kontroliuoti pirmus du faktorius – tikimybė atsidurti pavojingoje situacijoje priklauso nuo jo elgesio už vairo ir transporto priemonės priežiūros. „Jei paviršius yra drėgnas, vairuotojas turėtų sumažinti automobilio greitį ir vairuoti atsargiau, ypač įveikdamas posūkius. Siekiant išvengti slydimo, stabdymas ir manevravimas turi būti švelnūs, kiek įmanoma mažiau staigūs“, – pataria „Renault“ vairavimo mokyklos direktorius.

Vieni iš akvaplanavimo požymių yra pernelyg laisvai valdomas vairas ir automobilio galinės dalies slydimas skersai. „Jei pastebite, kad transporto priemonė ima slysti vandeniu važiuojant tiesia trajektorija, turėtume išlikti ramūs. Nereikia staigiai stabdyti ar smarkiai sukti vairo“, – pataria „Renault“ vairavimo mokyklos instruktoriai. Norėdami sumažinti automobilio judėjimo greitį, palengva atleiskite greičio pedalą ir palaukite, kol automobilis sulėtės pats. „Jei stabdymas yra neišvengiamas ir automobilis neturi ABS sistemos, stabdyti reikėtų švelniai, pulsuojančiais judesiais spaudinėjant pedalą. Tokiu būdu sumažinsite ratų užblokavimo riziką“, – prideda „Renault“ vairavimo mokyklos instruktoriai.

Kai užsiblokuoja galiniai automobilio ratai, atsiranda perteklinis pasukamumas. „Tokiu atveju reikia sukti vairą į kitą pusę ir padidinti greitį, siekiant užkirsti kelią apsisukimui. Nereikia spausti stabdžių pedalo, nes taip tik padidinsite perteklinį pasukamumą“, – paaiškina „Renault“ vairavimo mokyklos instruktoriai.

Jei automobilis ima slysti posūkyje, atsiranda nepakankamas pasukamumas, tai reiškia, jog sukibimą prarado priekiniai ratai. Siekiant atgauti sukibimą, reikia greitai pakelti koją nuo akceleratoriaus pedalo ir sugrąžinti automobilį į tinkamą važiavimo kryptį.

Jei įtariate, jog automobilis gali prarasti sukibimą, reikėtų palikti erdvės avariniam manevravimui – turėtumėte laikytis didesnio negu paprastai atstumo nuo kitų transporto priemonių. Taip jūs kartu apsisaugosite ir nuo susidūrimo su kita slystančia transporto priemone.

„Renault“ vairavimo mokyklos instruktoriai dalinasi patarimais, kaip suvaldyti šlapiu paviršiumi slystantį automobilį:

- nenaudokite stabdžių, stabdykite atleisdami greičio pedalą;

- nedarykite staigių judesių su vairu;

- jei stabdymas yra neišvengiamas, stabdykite švelniai, lengvais, pulsuojančiais judesiais;

- norėdami išvengti akvaplanavimo nuolat tikrinkite padangų būklę – padangų slėgį ir protektoriaus gylį;

- važiuodami drėgnu paviršiumi palaikykite mažesnį greitį ir būkite budresni.

* Šaltinis: Driving Safety Forward. Renault and Safety