Auto
Ieškoti tarp:
Įmonių
Straipsnių
Pasiūlymų
Skelbimų
Video
Katalogo kategorijų

Atsargiai – moteris prie vairo, arba Vyrai irgi būna žiopli!

Jei­gu prieš jus va­žiuo­ja tas, ku­rį va­di­na „stab­džiu ke­ly­je“, ar­ba tas, ku­ris ne­ro­do po­sū­kių, ne­ge­ba ap­lenk­ti kliū­ties ke­ly­je, vai­ruo­ja ma­žų ma­žiau­siai ne­sta­bi­liai, o gal net ir cha­o­tiš­kai, grei­čiau­siai tai ne tas, o ta
Nuotraukos

Jei­gu prieš jus va­žiuo­ja tas, ku­rį va­di­na „stab­džiu ke­ly­je“, ar­ba tas, ku­ris ne­ro­do po­sū­kių, ne­ge­ba ap­lenk­ti kliū­ties ke­ly­je, vai­ruo­ja ma­žų ma­žiau­siai ne­sta­bi­liai, o gal net ir cha­o­tiš­kai, grei­čiau­siai tai ne tas, o ta. To­kios nuo­mo­nės lai­ko­si vy­rai, įsi­vaiz­duo­jan­tys, jog mo­te­ris prie vai­ro – ne­lai­mė ke­ly­je. Apie tai, kaip ir ką vai­ruo­ja mo­te­rys, skai­ty­ki­te šian­die­nos „Spi­do­met­ro“ skil­ty­je.

Kaip ir apie blon­di­nes

Bran­gio­ji, kai mu­du va­žiuo­si­me drau­ge – vai­ruo­ju aš, kai tu ve­ši vai­kus į mo­kyk­lą – būk at­sar­gi ir man ne­sa­kyk, kad šir­dies la­bai ne­so­pė­tų, o kai uoš­vę kur nors ve­ši – būk ge­ra, pa­ro­dyk, ko­kia ge­ra vai­ruo­to­ja esi. To­kie ir pa­na­šūs už­gau­lio­ji­mai vai­ruo­jan­čių mo­te­rų jau ne­be­ste­bi­na. Anek­do­tų apie jas veik tiek pat, kiek ir apie blon­di­nes, ku­rios taip pat kar­tais ne­pel­ny­tai su­si­lau­kia kri­ti­kos strė­lių. Am­ži­nas klau­si­mas – kas vai­ruo­ja ge­riau: vy­rai ar mo­te­rys? At­sa­ky­mo se­niai ieš­ko ne tik vai­ruo­to­jai, bet ir moks­li­nin­kai.

Vi­sai ne­se­niai Di­džio­jo­je Bri­ta­ni­jo­je at­lik­tas ty­ri­mas at­sklei­dė, kad vis­gi ge­res­nės vai­ruo­to­jos yra mo­te­rys. Au­to­mo­bi­lių nu­oma be­si­ver­čian­ti kom­pa­ni­ja „Car­ren­tals“, ap­klau­su­si 700 res­pon­den­tų per 18 me­tų, nu­sta­tė, jog pa­grin­di­nės vy­rų pra­lai­mė­tos ko­vos prie­žas­tys – ava­ri­jos ir bau­dos.

Pa­aiš­kė­jo, kad 57 proc. ap­klaus­tų vy­rų yra pa­te­kę į vie­ną ar dau­giau ava­ri­jų, o mo­te­rų – 44 proc. 45 proc. ap­klaus­tų 36–45 me­tų bei vy­res­nių nei 66 me­tų vy­rų ga­vę bau­dų už grei­čio vir­ši­ji­mą. Taip pat nu­sta­ty­ta, jog 60 proc. vy­res­nių nei 66 me­tų vy­rų pa­te­kę į ava­ri­ją, ly­gi­nant su 30 proc. to pa­ties am­žiaus mo­te­rų.

Iš vai­ruo­to­jų mo­te­rų lū­pų

Ty­ri­mų re­zul­ta­tai liu­di­ja moks­li­nę sta­tis­ti­ką, o mo­te­rys lai­ko­si sa­vo nuo­mo­nės, ku­ri taip pat ne­vie­na­reikš­miš­ka. An­tai aly­tiš­kė Rū­ta Kiul­kie­nė, vai­ruo­jan­ti jau daug me­tų, įsi­ti­ki­nu­si, kad mo­te­rys vai­ruo­ja ge­riau ne­gu vy­rai: „Ži­no­ma, yra vi­so­kių vai­ruo­to­jų: pras­tai vai­ruo­jan­čių ir mo­te­rų, ir vy­rų, ta­čiau mo­te­rys vai­ruo­ja daug ge­riau. Kar­tais pik­ta, kai vy­rai nuo­lat prie­kaiš­tau­ja mo­te­rims dėl vai­ra­vi­mo su­ge­bė­ji­mų.“

Ra­di­jo sto­ties „FM99“ žur­na­lis­tė Vi­li­ja Ra­ma­naus­kie­nė, mie­lai sė­dan­ti prie vai­ro ir be­si­var­žan­ti su vy­rais net ir ra­ly­je, ma­no, kad vy­riš­kių po­žiū­ris kei­čia­si: „Jie pa­tys ma­to, kad mo­te­rys vai­ruo­ja ne pras­čiau už juos. Tie­sa, dau­gu­ma mo­te­rų vis­gi at­sar­ges­nės. Tu­riu pri­si­pa­žin­ti, ir aš kar­tais pa­keiks­no­ju, kad prie­ky­je „va­žiuo­ja mo­te­ris“, nes yra tam tik­rų tai ro­dan­čių žen­klų. Tar­kim, jei nak­tį už­mies­ty­je prie­šais at­va­žiuo­jant au­to­mo­bi­liui prie­ky­je va­žiuo­jan­tis nu­me­ta grei­tį ir trau­kia­si į šo­ną – 95 pro­cen­tai, kad tai bus mo­te­ris. Yra žmo­nių, ku­rie tie­siog ne­gi­mę vai­ruo­ti, jie ne­abe­jo­ti­nai tūks­tan­čius da­ly­kų da­ro daug ge­riau, bet vai­ruo­ja, švel­niai ta­riant, ne­prog­no­zuo­ja­mai, ap­lin­ki­niams kar­tais tai su­ke­lia ne­pa­to­gu­mų.“

Vi­li­ja sa­ko, kad mo­te­rims prie vai­ro daž­nai tie­siog trūks­ta pa­si­ti­kė­ji­mo sa­vi­mi, o ne­re­tai tai ir jų ant­rų­jų pu­sių nuo­pel­nas. Juk daž­na mo­te­ris kom­plek­suo­ja, jei­gu ten­ka vež­ti ge­rai vai­ruo­jan­tį ar­ti­mą­jį, ypač ant­rą­ją pu­sę. Suk de­ši­niau, su­ma­žink grei­tį, va­žiuok lė­čiau! – kar­tais at­skrie­ja iš sė­din­čio­jo ke­lei­vio pu­sė­je lū­pų.

Apie vy­rų ir mo­te­rų vai­ra­vi­mo ypa­tu­mus ir skir­tu­mus pri­ra­šy­ti iš­ti­si to­mai. Ta­čiau, siek­da­mi įver­tin­ti – pa­ma­ty­ti ne tik kaip, bet ir ką vai­ruo­ja mo­te­rys, ar­tė­jant Ko­vo 8-ajai – mo­te­rų die­nai – pa­tei­kia­me Skan­di­na­vi­jos drau­di­mo ben­dro­vės „If“ iš­ana­li­zuo­tą au­to­mo­bi­lių drau­di­mo sta­tis­ti­ką. Pa­aiš­kė­jo, ko­kius au­to­mo­bi­lius Lie­tu­vo­je vai­ruo­ja vy­rai, ko­kius mo­te­rys, su ko­kiais jos jau­čia­si sau­giai ir pa­ti­ki­mai.

Di­de­li ir ma­ži ste­re­o­ti­pai

In­for­muo­ja­ma, kad tarp mo­te­rų mies­to vi­su­rei­giai po­pu­lia­res­ni ne­gu tarp vy­rų, o kas­ko drau­di­mu mo­te­rys daž­niau­siai drau­džia „To­y­o­ta“, „Nis­san“ ir „Volks­wa­gen“ mar­kių au­to­mo­bi­lius. Kal­bin­ta aly­tiš­kė Eg­lė Plė­tie­nė pa­ti vai­ruo­ja mies­to vi­su­rei­gį ir sa­ko, kad toks mo­te­rims su­tei­kia di­des­nį sau­gu­mo jaus­mą ir lei­džia jaus­tis aukš­čiau ki­tų vai­ruo­to­jų, ypač vy­rų.

Drau­di­mo ben­dro­vės „If“ Trans­por­to ža­lų gru­pės va­do­vas Do­mi­ny­kas Tri­mo­nis ma­no, kad ste­re­o­ti­pas, jog mo­te­rims pa­tin­ka ma­ži mie­li au­to­mo­bi­liai, ne vi­sai tei­sin­gas. „Mū­sų sta­tis­ti­ka ro­do, kad mo­te­rys daž­nai vai­ruo­ja vi­su­rei­gius. Tie­sa, šie nė­ra pa­tys di­džiau­si. Daž­niau­siai tai di­des­nio va­žu­mo vi­du­ti­nės kla­sės au­to­mo­bi­liai, to­kie kaip „To­y­o­ta RAV4“ ar „Nis­san Qas­hqai“, – re­ziu­muo­ja D.Tri­mo­nis.

Pa­sak eks­per­to, kaip ro­do įvai­rios au­to­mo­bi­lių ga­min­to­jų ap­klau­sos, mo­te­rys taip pat ren­ka­si ne­di­de­lius, sau­gius, pa­ti­ki­mus au­to­mo­bi­lius, ku­rie ne­ke­lia tech­ni­nių rū­pes­čių. „At­ro­do, bū­tent to­kiais mū­sų klien­tės lai­ko mies­to vi­su­rei­gius“, – pri­du­ria D.Tri­mo­nis.

Sep­tyn­vie­tį au­to­mo­bi­lį vai­ruo­jan­ti V.Ra­ma­naus­kie­nė juo­kau­ja pa­ste­bė­ju­si, kad di­de­lius au­to­mo­bi­lius da­lis mo­te­rų la­bai mėgs­ta ir ne­re­tai ma­žos mo­te­rys no­ri di­de­lės ma­ši­nos. Anot jos, ki­ta da­lis mo­te­rų no­ri „mo­te­riš­ko“ au­to­mo­bi­lio. Koks jis, Vi­li­ja sa­ko tik­rai ne­ži­nan­ti.

Ta­čiau yra mo­te­rų, at­sto­vau­jan­čių tai pu­sei, ku­ri įsi­ti­ki­nu­si, jog mo­te­rys vai­ruo­ja blo­giau: „Pa­grin­di­nė prie­žas­tis – ne­pa­kan­ka­mas su­si­kau­pi­mas, ne­su­ge­bė­ji­mas su­telk­ti dė­me­sio tik į vai­ra­vi­mą“, – lin­ku­si ma­ny­ti alytiškė Do­na­ta Ra­os.

Jot­vin­gių gim­na­zi­jos bib­lio­te­kos ve­dė­ja Vi­li­ja Dran­gi­ny­tė, lyg iš da­lies ant­rin­da­ma jai, sa­ko, jog tai iš es­mės ly­čių skir­tu­mo pa­vyz­dys: „Vy­rai ne­mo­ka ke­lių da­ly­kų da­ry­ti vie­nu me­tu, o mo­te­rys pri­pra­tu­sios sku­bė­ti ir da­ry­ti ke­lis dar­bus vie­nu me­tu, to­dėl ir vai­ruo­da­mos kal­ba te­le­fo­nu, da­ro­si ma­kia­žą, kal­ba su ša­lia sė­din­čiu ke­lei­viu nu­kreip­da­mos dė­me­sį nuo ke­lio.“

Kal­bin­tos mo­te­rys lyg su­tar­ti­nai pri­pa­žįs­ta: vy­rai, nors ir ma­no, kad mo­te­rys vai­ruo­ja pras­čiau, ke­ly­je es­ti drau­giš­kes­ni ne­gu mo­te­rys. „Daž­niau pra­lei­džia, su­sto­ja prie per­ėjos, nu­si­šyp­so“, – juo­kė­si vai­ruo­to­jos.

Au­to­mo­bi­lis – bū­ti­ny­bė

Pa­klaus­tos, ko­kie pa­grin­di­niai kri­te­ri­jai ke­lia­mi au­to­mo­bi­liui, mo­te­rys ak­cen­ta­vo pa­to­gu­mą. „Man rei­kia to­kio au­to­mo­bi­lio, ku­ris ne­ges­tų, nes ne­ken­čiu va­ri­nė­ti jį tai­sy­ti. Dar svar­bu, kad bū­tų „klus­nus“. Di­de­lis au­to­mo­bi­lis yra gy­ve­ni­mo ap­lin­ky­bių bū­ti­ny­bė. Tie­siog at­si­ra­dus dvy­niams tarp dvie­jų vai­kiš­kų kė­du­čių ne­be­til­po tre­čias di­de­lis sū­nus. Na, o da­bar vy­res­nie­ji sū­nūs tu­ri sa­vo ant­ras pu­ses, tad no­rint kur nors kar­tu ke­liau­ti vėl­gi rei­kia di­de­lio au­to­mo­bi­lio“, – apie to­kios ma­ši­nos bū­ti­ny­bę, o ne ma­dą pa­sa­ko­jo vi­sur spė­jan­ti V.Ra­ma­naus­kie­nė.

Nors šiuo gy­ve­ni­mu eta­pu vai­ruo­ja di­de­lį au­to­mo­bi­lį, ji su nos­tal­gi­ja pa­si­gen­da ir ma­žo. „Ypač va­ži­nė­da­ma Vil­niu­je (gan daž­nai taip bū­na) ir ban­dy­da­ma kur nors pa­sta­ty­ti – su sa­vo sep­tyn­vie­čiu „trau­ki­niu“ sun­kiau kur nors įsi­spraus­ti ir tiks­liai ap­skai­čiuo­ti at­stu­mą jį sta­tant. Pir­mas ma­no au­to­mo­bi­liu­kas bu­vo se­na ma­žu­tė­lė „Ford Fies­ta“ (ji gal dar ir da­bar oro uos­te sklan­dy­tu­vus tam­po), tai pa­me­nu, kaip pra­lįs­da­vau vi­sur, kur ki­tiems tie­siog ne pa­gal ga­ba­ri­tus bū­da­vo“, – pri­si­me­na V.Ra­ma­naus­kie­nė.

Vi­li­ja lau­kia ba­lan­džio 1-osios, nes ta­da ža­da lai­ky­ti mo­to­cik­lo tei­ses. Šį jau tu­ri, o ir te­ori­jos eg­za­mi­nas iš­lai­ky­tas. Mo­te­ris juo­kia­si, kad ta­da bent jau va­žiuo­jant vie­nai trans­por­to prie­mo­nės pa­sta­ty­mo pro­ble­ma ne­bus ak­tu­a­li.

Vi­li­jos ben­dra­var­dė, Jot­vin­gių gim­na­zi­jos bib­lio­te­ki­nin­kė vai­ruo­ja ma­žą au­to­mo­bi­lį, gal­būt to­kį ga­li­ma va­din­ti „mo­te­riš­ku“, ir sa­ko, kad jos ap­lin­ko­je drau­gės be­veik vi­sos vai­ruo­ja ma­žus ar­ba vi­du­ti­nės kla­sės (ar dy­džio) au­to­mo­bi­lius. „Mo­te­rys gal­būt ren­ka­si eko­no­miš­kes­nius au­to­mo­bi­lius – la­biau skai­čiuo­ja sa­vo iš­lai­das, o ir pa­si­rin­ki­mą le­mia sa­va ar­ba vy­ro ki­še­nė“, – šyp­so­da­ma­si sa­kė vai­ruo­to­ja.

Vy­rai iš­ti­ki­mi so­li­du­mui

O ko­kius au­to­mo­bi­lius ren­ka­si vy­rai – gal jų ki­še­nė gi­les­nė? Drau­di­mo ben­dro­vės „If“ iš­ana­li­zuo­ta au­to­mo­bi­lių drau­di­mo sta­tis­ti­ka at­sklei­dė, kad vy­rai kas­ko drau­di­mu daž­niau­siai drau­džia 2004–2009 me­tų ga­my­bos „Au­di“, „To­y­o­ta“ ir „Volks­wa­gen“. Tarp stip­rio­sios ly­ties at­sto­vų po­pu­lia­riau­si kė­bu­lo ti­pai – se­da­nas ir uni­ver­sa­las.

„Vy­rai pir­miau­sia lie­ka iš­ti­ki­mi vo­kie­čių au­to­mo­bi­lių ga­min­to­jams ir pri­pa­žįs­ta so­li­des­nius, kiek di­des­nius mo­de­lius. Pa­ste­bi­me, kad se­da­nų vai­ruo­to­jai pa­pras­tai bū­na at­sa­kin­ges­ni nei tie, ku­rie va­ži­nė­ja, pa­vyz­džiui, heč­be­ko ti­po au­to­mo­bi­liais“, – tei­gia D.Tri­mo­nis.

Ki­taip nei kas­ko, pri­va­lo­muo­ju drau­di­mu dau­giau­sia drau­džia­mi kiek se­nes­ni, 10–15 me­tų au­to­mo­bi­liai. Ski­ria­si ir po­pu­lia­riau­si mo­de­liai – mo­te­rys daž­niau drau­džia „VW Golf“, „Opel Ast­ra“ ir „Au­di A4“, o vy­rai – „VW Pas­sat“, „Au­di A6“ ir „Opel Vec­tra“.

Kad ir ko­kį au­to­mo­bi­lį vai­ruo­tum, kad ir ko­kios ly­ties at­sto­vas bū­tum, svar­biau­sia, jog jį vai­ruo­tum ge­rai. Tuo įsi­ti­ki­nę abie­jų ly­čių at­sto­vai. To­dėl kuo dau­giau są­mo­nin­gu­mo, at­sa­kin­gu­mo, ati­du­mo ke­ly­je, tuo dau­giau ge­rų vai­ruo­to­jų rie­dės Lie­tu­vos ke­liais. Šie, įver­ti­nus ke­lių ko­ky­bę skir­tin­go­se pa­sau­lio ša­ly­se, iš 142-ie­jų vals­ty­bių už­ėmė gar­bin­gą 32 vie­tą.