Auto
Ieškoti tarp:
Įmonių
Straipsnių
Pasiūlymų
Skelbimų
Video
Katalogo kategorijų

Dažniausiai pasitaikantys mitai apie vairavimą žiemą

Nors žiema jau į pabaigą, atsipalaiduoti keliuose dar anksti
Nuotraukos

Kalendorinė žiemą jau eina į pabaigą – teoriškai, kelios savaitės ir džiaugsimės pavasariu. Deja, šis laikas, kai saulė jau šviečia skaisčiau, dienomis šildo, o naktimis žemė vėl sukausto šaltukas, yra labai pavojingas. Perfrazuojant žinomą frazę „varžybos baigiasi tada, kai pasigirsta teisėjo švilpukas“, galima pasakyt – žiema ir jos keliami pavojai baigiasi tada, kai ateina tikras, o ne kalendorinis pavasaris. Taigi, atsipalaiduoti keliuose dar anksti, todėl siūlome prisiminti kai kurias vairavimo žiemą taisykles ir nepasiduoti visuomenėje sklandančių mitų įakai.

 1 mitas – apie stabdžius

Visuomenėje sklando nuomonė, kad pasnigus ar susidarius plikledžiui nereiktų stabdymui naudoti stabdžių, tai esą vertėtų atlikti perjungiant pavaras.

Iš tiesų viskas priklauso nuo konkrečių oro ir kelio dangos sąlygų. Daug svarbiau stabdant arba greitėjant įsitikinti, kad automobilis važiuoja tiesiai. Visi vairuotojo veiksmai didinant ar mažinant greitį turi būti plastiški ir tolygūs, staigių manevrų reiktų vengti.

2 mitas – apie šoninį slydimą.

Teigiama, kad automobiliui pradėjus slysti, reikia vairą sukti į slydimo pusę.

Specialistai teigia, kad tokiu atveju reiktų apsižvalgyti, į kurią pusią saugiausia yra judėti, ir stengtis automobilį nukreipti būtent ten.

3 mitas – rūko žibintai

Daugelis įsitikinę, kad rūko žibintus tikslinga įjungti tik pakilus rūkui.

Aišku, esant rūkui juos naudoti būtina, tačiau jie gali praversti ir kitu metu. Tai yra, rūko žibintus rekomenduojama naudoti visada, kai tik prastėja matomumas – tai bus papildomas šviesos signalas tiek jums patiems, tiek kitiems eismo dalyviams.

4 mitas – apie pajudėjimą ant sniego

Jums kas nors pasakojo, kad norint išjudinti ant sniego ar ledo stovinčią transporto priemonę reikia smarkiai spausti akceleratorių? Netikėkite jais.

Realybėje tokie veiksmai gali tik dar labiau pabloginti padėtį – ratai giliau įsikas į sniegą ar ledas taps dar slidesnis. Visų pirma reikia išsiaiškinti, ar varantieji ratai turi „į ką atsispirti“ ir temps automobilį. Jei ne, tada reiktų suformuoti jiems pagrindą – papilti smėlio, patiesti šakų, automobilinį kilimėlį – ir pamažu mėginti judėti. Jei varo priekiniai ratai judam pirmyn, jei užpakaliniai – atgal.

5 mitas – judėjimo greitis

Dažnas jaunas vairuotojas įsitikinęs, kad naktį galima važinėti greičiau, nes eismas ne toks intensyvus ir sumažėja tikimybė patekti į avariją.

Statistika negailestinga – naktį, dėl per didelio greičio, įvyksta ypač skaudžios avarijos. Be to, kaip pastebi specialistai – netgi leistinas ir saugus greitis dažnai skiriasi. Naktimis, ypač žiemos, vairavimą apsunkina ir suprastėjęs matomumas, ir vietomis galintis susidaryti plikledis. Gerokai išauga susidūrimo su pėsčiuoju ar netikėtai į kelią iššokusiu gyvūnu pavojus. Taip pat, kaip rodo policijos suvestinių rezultatai, naktimis gerokai padaugėja neblaivių ar apsvaigusių nuo narkotinių medžiagų vairuotojų.

6 mitas – užtenka nuvalyti tik priekinį stiklą.

Ryte jus pasitinka apsnigtas automobilis, o jums reikia skubėti? Nusivalote priekinį stiklą ir šokate prie vairo? Tai klaida. Prieš pajudant reikia nuvalyti visą automobilį. Ant šoninių langų likęs sniegas prastina matomumą, ant stogo susikaupusi pusnis gali trukdyti tiek jums, tiek ir kitiems eismo dalyviams.

7 mitas – modernios technologijos išgelbės

Taip, naujausi modeliai gali pasigirti tokiomis inovatyviomis technologijomis apie kurias prieš 10 metų buvo galima tik svajoti. Jos stebi kelio ženklus, aplinką, kitus eismo dalyvius ir apie tai informuoja vairuotoją. Eismo saugumui tai – didelis privalumas, bet reikia nepamiršti, kad tiek už savo, tiek ir už kitų asmenų saugumą visų pirma atsakingas vis dar vairuotojas. Technologijos gali padėti, tačiau tikrai neperims „viso vadovavimo“, tad esant prastoms oro sąlygoms vairuokite ypač atidžiai ir atsargiai.

8 mitas – KET laikymasis

Atsargiausi vairuotojai įsitikinę, kad jeigu jie važinės saugiai ir laikysis visų Kelių eismo taisyklių, išvengs avarijų ir kitų nemalonumų.

Aišku, vairuojant atsargiai ir laikantis taisyklių tikimybė patekti į avariją gerokai sumažėja. Visgi nereiktų pamiršti, kad, kaip jau minėjome, net ir leistinas greitis ne visada būna saugus. Be to, nors KET ir reikalauja, kad visi pėstieji segėtų atšvaitus, tokių mūsų keliuose vis dar mažuma, tad naktį bet koks pėsčiasis gali „išdygti iš niekur“. Laikytis taisyklių yra būtina, tačiau kaskart, sėdant prie vairo, reiktų įvertinti ir konkrečias oro sąlygas ir kelyje orientuotis būtent pagal esamą situaciją.

Tikimės, kad šie paprasti ir lengvai įsimenami patarimai Jūsų keliones automobiliu padarys saugesnes.


Paruošta pagal užsienio spaudą

Prim.lt